vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Fädernesgården och invandringen

See User information
Att döma av den pågående massinvandringen så tycks svenska folket fullt villigt att skänka bort sitt land som våra förfäder har skänkt oss, som dom har slitit för, och dött för i krig. Prognoser är osäkra, men fortsätter det som nu så kan utomeuropeiska invandrare vara i majoritet i Sverige inom 25 år. Förändringen i demografin går chockerande fort nu. Men detta land skänktes av våra förfäder till sina egna efterkommande och vi har ingen rätt att skänka bort det till främmande folkslag. Jämförelsevis, om man har ärvt en fädernesgård så har man heller ingen rätt att skänka det till somalier eller turkar, utan fädernesgården skall skötas av ättlingarna. Vi måste vårda vad vi har ärvt, föra vår kultur samt våra egna genetiska förutsättningar vidare. Om vi människor i historien inte hade satsat på våra egna så hade vi inte kunnat utvecklats, och kulturen hade inte kunnat uppstå. Så fungerar det i djurvärlden också. Vi ska inte offra det som är vårt för några abstrakta skenheliga skäl som folk kallar "godhet".

Vi måste upphöra med detta moraliska storhetsvansinne, att ansvara för alla människor på jordklotet. Vi behöver inte vara bättre än Jesus! Vi klarar inte av det! Det leder inte till något gott, utan endast tvärtom: samhället bryts sönder och människor förlorar det sociala sammanhanget. Vi människor är designade för att utstå svårigheter. Låt människor leva med sina svårigheter i sina hemländer. Materiell bekvämlighet är överskattat.

Massinvandringens elände i Sverige medför ett stort lidande, både bland svenskar och invandrare. Det är ett massivt lurendrejeri. Vi måste kraftigt minska invandringen. Låt människor bidra till uppbyggnaden av sina egna länder istället. Det är vansinne att hela befolkningar ska flyttas till västeuropa bara för att det är problem i deras hemländer.

80% av somalierna är arbetslösa enligt Timbros senaste rapport. (De flesta av de övriga har sannolikt låtsasjobb eller studerar.). 75% av irakierna är arbetslösa. Hur kan folk fortsätta att tro på den multikulturella dogmen när det kostar sådana pengar för skattebetalarna, kanske 50 miljarder per år? Det skapar också en massa utanförskap och psykiskt lidande. Oroar folk sig inte för framtiden och sina egna barnbarn? Massinvandringen leder inte till något gott. Det är dags att vakna upp ur de multikulturella drömmerierna. Dessutom, argumentet att invandrare behövs pga. den åldrande befolkningen samt för att "torka pensionärer i stjärten" är felaktig. Läs dessa artiklar:

Arbetskraftsinvandring hjälper inte offentlig sektor

Demografisk bomb avfärdas som myt

Posted on: 2010/10/20 12:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Fädernesgården och invandringen

See User information
Mer "devide & conquer" propaganda. -Some will never learn!
Blir förvånad att fortfarande människor köper detta med hull o hår.

Det absurdaste jag läst på länge!

Vill folk vara nickedockor och lalla runt i systemet som slavar, är det helt upp till dom, deras fria val. Men att sedan förhålla sig med särskildnader som detta och tro sig vara "vaken" är likvärdigt med att vara ett äpple och päron på samma gång.
Problematiken är att denna vyn går från alla håll, inte bara ifrån en nation, samma tugg, bara från olika sidor bordet.

Öppnar vi däremot ögonen och verkligen ser att detta är ett verktyg i spelet "devide & conquer" och används för att få människor kivas med varandra, medans eliten fnittrandes våldtar och kontrollerar samtliga om och om igen, i samma banor.

Mänskligheten bör ta ett steg tillbaka och börja fundera på vad fan vi håller på med. Nog behöver mänskligheten vakna snart, och det är fan på tiden...
Vi hålls med ett sjukt ramverk och luras gång på gång gå på denna särskildnaden, istället för att se utanför boxen och inse att detta är skapat och att hela verkligheten inte är som vi tror och blivit matade med det är som. Detta med "vi" och "dom" just has to go och komma samman för en bättre värld.

Vänligast inse:
Krig håller oss särade, rasism håller oss särade, pengarsystemet håller oss särade, religioner håller oss särade, medier håller oss särade, politiker håller oss särade, elitisterna håller oss särade, mode håller oss särade. Hela skiten är ett spel för att hålla oss särade för att kontrollera oss lättare. UNITE!

/vent closed!

Posted on: 2010/10/20 13:16

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Lol samma propagandatrumpet hörs över hela Europa inför antichrist agendan.

Blir svårt och rekrytera folk till att döda svartskallarna i deras olagliga krig om dom inte lyckas bygga upp hat och rasism.

Dom har ju bara 2 medel som ursäkt.
Hat och Ekonomi.

Posted on: 2010/10/20 13:26
Resized Image

See User information
Absolut.

Som moment 22...
Ingen som ser sambandet med hur sovande fårskallar som människor på tex Expo får dom förhållningarna om att Vaken.se är invandrarfientligt!? Som sedan i sin naiva/beräknande ställningstagande börjar trumma ut det i alla möjliga led?

Bara föreställ er redan vara negativt inställd till vaken.se (Av någon inmatad anledning) och sedan läsa en post som denna...
Det är inte helt absurt att förstå hur en naiv/fientlig människa på Expo kan få dom idéerna och trumma ut den falskheten dom gjort.

Posted on: 2010/10/20 13:37

FRI

Bättring för alla!

See User information
Murmillo har rätt i mycket. Grunden läggs i det lilla, familj, kultur osv. Utan det så är det som det nu blir med NWO och upplösning i alienagendan.

edit:
Novax, shermjyl, adekvat, jocken + en mängd andra gamla nicks som nu fallit i glömska. Trams raderat i ditt inlägg. Vill du vara på vaken så håll en hövlig ton. Fler varningar ges inte.
/admin

Posted on: 2010/10/20 14:00

See User information

Hej Gatlopp, ny nick igen?

Fred på sig broder, något att tillägga eller var det bara ett nytt påhopp?

Jag är ledsen att jag vädrade ur och satte ner foten, men främligsfientlighet hör verkligen inte hemma på ett vaket forum.
Är en rosa/vit(hudfärg) tomte, men detta fjanteri med främlingsfientlighet ligger mig varmt om hjärtat. Vi är alla människor, av samma värde och vikt.

För att vidare komma in på Expo och deras trångsynta vy, så med en naiv och redan trångsynt vy, få sig den uppfattningen är inte svår, men väldans beklaglig. Sedan spelar det ingen roll om admins skriver att posterna enbart står för den skrivandes åsikt.

Posted on: 2010/10/20 14:07

FRI

Bättring för alla!

See User information
Quote:

Hej Gatlopp, ny nick igen?

Fred på sig broder, något att tillägga eller var det bara ett nytt påhopp?

Jag är ledsen att jag vädrade ur och satte ner foten, men främligsfientlighet hör verkligen inte hemma på ett vaket forum.
Är en rosa/vit(hudfärg) tomte, men detta fjanteri med främlingsfientlighet ligger mig varmt om hjärtat. Vi är alla människor, av samma värde och vikt.

För att vidare komma in på Expo och deras trångsynta vy, så med en naiv och redan trångsynt vy, få sig den uppfattningen är inte svår, men väldans beklaglig. Sedan spelar det ingen roll om admins skriver att posterna enbart står för den skrivandes åsikt.

Främlingsfientlig... trångsynt.

Vänd på det

Allt blir bara alltmer trångsynt, det är hand i hand med felsyn.

Synd du har fastnat i bakvänt tänk.

Kan man inte rädda en kultur då kan inget räddas. Så fungerar livet, det är så historien är - detta är sanning och absoluta fakta. Kom inte mer dragande med pk- och aliengrejs, hämta inga schabloner och 180-graders feltankar mer.
New Age har verkligen ingen plats på ett forum som vaken.se, det borde vara överspelat vid det här laget.

Man genomför inte det som pågår därute, och framför allt i detta fd land, om det inte är just för att ödelägga, det är att ödelägga. Det är alien bakom topeliten/illuminati eller vad man nu vill kalla det för, det som styr inifrån här. Kontrollen...

Allt är så himla enkelt - man bara vänder på det som promotas och tänkts på i allmänna tänket, så hamnar man rätt.

Angela Merkel Says Multiculturalism Has Failed in Germany

Merkel said that the hope of having separate cultural groups happily coexisting inside Germany was “not the reality.”

http://www.theepochtimes.com/n2/content/view/44408/

Posted on: 2010/10/20 14:30

See User information
Lol viliken kultur lyssna på amerikansk raggarmusik och äta amerikansk gmo smörja??
Finns ju ingen civilkurage i landet.
Man flyttar till thailand eller spanien så fort det krisar.
Hela befolkningen sover ju , dom har ingen identitet dom flesta ens.
Rena skämtet.
Det är den hierarkiska strukturen som är fel på från grunden.
Ta tillbaka era banker och eran riksdag som svansar efter maktelitens piska till att börja med sen kan ni börja klaga.
kultur roligt ord detdär.
Speciellt när kultur är en anpassning till födan och klimatet.
Folk som skriker kultur har inte ens någon uppfattning om vad kultur är dom vill bara vara bekväma i sina vanemönster.

Posted on: 2010/10/20 14:34
Resized Image

See User information
Quote:

Shen skrev:
Lol viliken kultur lyssna på amerikansk raggarmusik och äta amerikansk gmo smörja??
Finns ju ingen civilkurage i landet.
Man flyttar till thailand eller spanien så fort det krisar.
Hela befolkningen sover ju , dom har ingen identitet dom flesta ens.
Rena skämtet.
Det är den hierarkiska strukturen som är fel på från grunden.
Ta tillbaka era banker och eran riksdag som svansar efter maktelitens piska till att börja med sen kan ni börja klaga.
kultur roligt ord detdär.
Speciellt när kultur är en anpassning till födan och klimatet.
Folk som skriker kultur har inte ens någon uppfattning om vad kultur är dom vill bara vara bekväma i sina vanemönster.

Shen, lol lol... skulle en kultur vara en anpassning TILL mat etc... kom igen nu.

Posted on: 2010/10/20 14:37

See User information
Man kan ju inte be någon förstå som inte fattat hur orsak och verkan funkar.
Vad tror du du är en produkt av?
Allt är en produkt av något.
Kultur är en produkt av anpassning såsom dina tankar och reaktioner ochså är.
Kvantitet och kvalitet.
Så långt tänker ni inte ens.
Ni kan inte se helheten än.
Tror du man pratade svenska här när folk sprang omkring med djurhudar på kroppen?
Allt är en anpassning ,, fatta orsak och verkan.

Posted on: 2010/10/20 14:41
Resized Image

See User information
Men om du förstår lite mer att det är inget land vi pratar om, det är ett företag... Landet du tror det är, är en dröm som dig berövats. Du har redan övergett det, skänkt bort det...

Inte ett rätt, ledsen min vän. Tyvärr verkar det enbart vara du, min gode herre, som lyckas se allt bak o fram. Men nog har du säkert rätt, ur ditt perspektiv.

Edit: Allt ordet "kultur" betyder är: Hur vi brukar göra saker.

Posted on: 2010/10/20 14:42

FRI

Bättring för alla!

See User information
Nej Shen, det du skriver är fel. Vi är inga produkter, och kultur är nedärvt och kommer med oss hit... uppifrån. Det är därför de gamla krafterna vill ödelägga det - rasera tråden bakåt, för att ödelägga framtid/räddning - det är agendan, så att det blir själlöst, så tar aliens dess plats, det är så det förhåller sig och tänks,

Posted on: 2010/10/20 14:45

See User information
Ofan så du påstår att du inte har något med universums lagar lagra överföra och producera och göra.
Antar att du varken äter dricker eller sover då heller.

Ni gav upp erat land till banditer redan 1933 efter ni lät ganstrarna skriva om historien och lura er och era barn.

Din nuvarande kulturuppfattning är baserad på kabbalistkungens historieskapelse.

Posted on: 2010/10/20 14:47
Resized Image

See User information
Jodå. Det finns stora problem som är relaterade till invandringen, det är helt korrekt. Men det är kattskit i jämförelse med en annan problembild.

Det är mycket svårt att etablera sig på landsbygden, flytta ut och skapa sig en ny tillvaro. Är man på något vis egen och udda, har egna ideér och vill ha ett klimat att växa och frodas i är inte landsbygden så som den ser ut idag optimal.

Inavel är ett större problem än invandring och dessa inavlade människor anser sig äga området, ingen har tillträde dit som inte är släkt eller delar samma (Svensson-) värderingar. Inte sällan frodas främslingsfientlighet, inte bara rasism alltså utan fientlighet mot ALLT som är annorlunda...

Själv har jag härkomst från Vara i Västergötland. Jag är uppvuxen i Dalsland utanför Färgelanda. Jag har bott i Värmland mellan Karlskoga och Hällefors. Nu bor jag i västergötland utanför Alingsås.

Jag vet exakt vad jag talar om. Jag och min familj förföljs och baktalas av både grannar och deras övriga släkt i området, alla är släkt och frireligösa. Tre anmälningar till socialtjänsten på premisser av absolut ingenting annat än skvaller. Och detta är bara toppen på isberget vad som skett sedan 2005. Vi försökte närma oss dem redan då vi flyttade hit, totalt fruktlöst. Vi är inte ensamma.

En kvinna jag känner från Göteborg flyttade till Vara. Hon blev inte långlivad där, folk var t o m våldsamma mot henne.

En man jag känner i Norrland blev utfryst, baktalad och mobbad av den frireligiösa sekten/släkten i byn där han bodde. Jag har liknande berättelser från Bohuslän och Skåne.

Men jag vet att det kommer att ändras inom kort, bara några år. Den globala ekonomiska depressionen ser till att alla med lån på banken tvingas bli återbetalningsskyldiga. Hus och gårdar faller i värde, folk tvingas flytta in till stan. Där kommer de alla att trängas, invandrare som svensk.

I varje problem finns alltså en inbyggd lösning. Jag önskar att varje människa skulle vakna upp och se hur det egentligen ligger till. Det är tyvärr inte möjligt.

Mänsklighetens undergång är ett pedagogiskt problem.

Posted on: 2010/10/21 7:18

See User information
Nu talar man om kultur igen som om det handlar om någon midsommarstång och mat, kanske p.g.a. brist på kunskap och insikt om "kultur", i annat fall kanske man medvetet degenererar ordet kultur till något just om midsommarstång och mat för att på hejja ödeläggelsen och förstörelsen av svensk kultur, därmed säga eftersom vi inte har någon så kan den likaväl gå under.
Vilket är fullständigt felaktigt och ren idioti. Vad är kultur? definitionen är så bred (som sagts innan) att ordet kultur är svårt att sätta fingret på, men de som har någon som helst kunskap inom det skulle nämna ordet "mat" väldigt sent i diskussionen.

Some definitions of Culture
Culture refers to the cumulative deposit of knowledge, experience, beliefs, values, attitudes, meanings, hierarchies, religion, notions of time, roles, spatial relations, concepts of the universe, and material objects and possessions acquired by a group of people in the course of generations through individual and group striving.
Culture is the systems of knowledge shared by a relatively large group of people.
Culture is communication, communication is culture.
Culture in its broadest sense is cultivated behavior; that is the totality of a person's learned, accumulated experience which is socially transmitted, or more briefly, behavior through social learning.
A culture is a way of life of a group of people--the behaviors, beliefs, values, and symbols that they accept, generally without thinking about them, and that are passed along by communication and imitation from one generation to the next.
Culture is symbolic communication. Some of its symbols include a group's skills, knowledge, attitudes, values, and motives. The meanings of the symbols are learned and deliberately perpetuated in a society through its institutions.
Culture consists of patterns, explicit and implicit, of and for behavior acquired and transmitted by symbols, constituting the distinctive achievement of human groups, including their embodiments in artifacts; the essential core of culture consists of traditional ideas and especially their attached values; culture systems may, on the one hand, be considered as products of action, on the other hand, as conditioning influences upon further action.
Culture is the sum of total of the learned behavior of a group of people that are generally considered to be the tradition of that people and are transmitted from generation to generation.
Culture is a collective programming of the mind that distinguishes the members of one group or category of people from another.

Som ni förstår nu är kultur något väldigt brett och nära besläktat med folksjälen, flera här på forumet påhejjar förstörelsen av den svenska kulturen man är snärjd på "New Age", lurad och omedvetet propagerar tänk som är nära släkt med kommunism, nära släkt med NWO, man vill kriga mot både himmel och jord. Samtidigt tittar man med förskräckelse mot den nya världsordningen som reser sig men lyckas inte inse att man själv är en kugge som snurrar i deras hjul.

Posted on: 2010/10/21 9:19
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Den svenska kulturen har varit under förstörelse under ett par århundraden nu...

Snarare förvaltas den av amerikaner i svenskbygderna som bygger kubbhus i äkta roslagstradition och av Amishfolk som firar våra traditionella nordeuropeiska högtider och riter som de firades fram till 1800-talet.

Dagens inskränkta inavlade Svenssonbönder och deras "fädernesgårdar" har mycket lite med detta att göra. Storstaden väntar dem, vilket de föga anar där de sitter och glor på Postkodlotteriet på storbilds-TVn i huset som Banken äger.

I storstaden får de trängas i Miljonprogramsområdena med de släkter som flytt/flyttat hit och som slåss med varandra. Militärpolisen vaktar gatorna.

Detta gäller nu förstås de som inte dött av den mat de äter och de läkemedel de intar till följd av den mat de ätit... eller av strålningen de har i sina hem från DECT-telefoner. mobiler, trådlösa nätverk, barnvakter etc etc

Så kom inte och snacka om kultur och tradition, den nya världsordningen har varit under uppbyggnad i århundraden och de som det talas om som upprätthåller dessa "kulturtraditioner" har varit och är behjälpliga till detta i högsta grad genom sin rädsla, inskränkthet, konformism och systemtilltro.

Posted on: 2010/10/21 9:40

See User information
Kultur är med andra ord precis som jag skrev innan;
Hur vi brukar göra saker. Svårare behöver man inte göra det.
Ta vår kåldolme tex... Så svensk... Men den tillhör vår kultur.
McDonalds? Halloween? Lämna bort dottern på bröllop, som är kvarleva av överlämning av ägodel till annan man? Hela kristendomen? Texmex buffen? Julafton/nyår? Din stora stark på krogen? Vår millitärs vanor? Företaget vi tror oss vara Sverige?
Listan kan göras lång och man borde vara lite försiktig.

Quote:

Som ni förstår nu är kultur något väldigt brett och nära besläktat med folksjälen, flera här på forumet påhejjar förstörelsen av den svenska kulturen man är snärjd på "New Age", lurad och omedvetet propagerar tänk som är nära släkt med kommunism, nära släkt med NWO, man vill kriga mot både himmel och jord. Samtidigt tittar man med förskräckelse mot den nya världsordningen som reser sig men lyckas inte inse att man själv är en kugge som snurrar i deras hjul.

En annan aspekt kunde ju vara att även FG kan ses ur en annans ståndpunkt som detta med "new age"? Samt att ur dennes aspekt även tolkas som att bli lurad mm mm. Kanske borde man vara lite försiktig att inte döma så lätt. Flyttar man lite på mätpunkten, blir skildnaderna inte så stora.

Man kanske borde vara mer öppen och kanske fundera på att det kanske finns delar i alla saker vi har så lätt att döma i, kanske har något. Kanske på tiden att börja se vad som resonerar och inte stirra sig blind på gränser?

Har absolut inget mot FG och kanske kikar jag djupare in en dag, men att avfärda allt bara för att något inte resonerar med en, är lite kortsynt.

Är övertygad om man tar in samtliga aspekter, FG, detta med "new age", religioner av alla möjliga sorter, kulturer mm
Kommer man en bra bit mot den verkliga grunden av en mer övergriplig "sanning". Att begränsa sig och sätta saker i fack för att sedan förkasta, borde man kanske vara lite mer reflekterande över. Bara för att något inte luktar sanning, behöver inte allt vara humbugg. Bara betänk om meditation var en fars som sågs inte höra hemma i svensk kultur, eller detta med FG...?

Är själv mer intresserad av sanningen, än vilket fack folk sätter saker i. Sedan om andra sätter det i fack och kallar det religion, new age, FG, kommunism, kapitalism osv osv skiter jag fullständigt i, det talar mer om den människans reflektionsförmåga än min ståndpunkt.
Är däremot övertygad att sanningar finns i samtliga fack, i varierande former. Problematiken för en människa är väl att kunna se det från flera olika håll och förhållandena i aspekterna.

Posted on: 2010/10/21 9:55

Edited by Avatar on 2010/10/21 10:11:29

FRI

Bättring för alla!

See User information
Quote:

Så kom inte och snacka om kultur och tradition, den nya världsordningen har varit under uppbyggnad i århundraden och de som det talas om som upprätthåller dessa "kulturtraditioner" har varit och är behjälpliga till detta i högsta grad genom sin rädsla, inskränkthet, konformism och systemtilltro.

Århundraden... hehe...
Har tex du ännu inte dragit slutsater av att det är devolution...

det kommer alltid en "ordning" därute, det är just en återspegling av att vi vänt sanning, vår kultur, kittet, ryggen. Lämnat vår sanna natur. Så det du säger är en effekt, följd - verkan på de orsaker Vi Själva är Enda upphovet till.

Vakna har slutat att skylla ifrån sig och peka mot andra,

De har också stor bredd och perspektiv på livet och tidsramar.

Genom att återvända till det basica, istället för tro på science och alla andra karameller såsom är i korgen och härskar därute: ateism och humanism etc, så kan man ha det som är människors naturliga sammanhang. Annars blir det alien.

Ens kultur är som en båt man färdas i för att lyckas nå land under en storm.

------

The craft of traditional Chinese painting is a gift from the gods and has a long history. Not only is it a few thousand years old but, arguably, it also has been passed down through an even more remote era. It has a long-standing root like Chinese qigong, which is from very ancient times. Master Li said, “Human culture is given to humans by Gods.” (From “Using at Will”) Contemporary art and culture have been passed down from ancient times, and those artistic cultures were from previous civilizations, that is to say, they were prehistoric cultures or prehistoric civilizations. Then, who were the ones before them? Master Li said, “In fact, not only is qigong passed down from a distant age, Taiji,1 Hetu, Luoshu,2 the Book of Changes,3 the Eight Triagrams,4 etc., are all inherited from prehistory.” (From “Qigong is Prehistoric Culture” in Lecture One of Zhuan Falun) Of course, we cannot include impressionist and abstract arts among these. Those art forms are from a deviated society and cannot be considered genuine, traditional works of art.

The ideology of today’s human beings who have deviated from traditional values encompasses many fields; for example, art, culture, concepts, script, and various others. Modernism is definitely a deviated, non-human culture as well. When I was having my art exhibit in St. Petersburg, an elderly artist who is a graduate from the famed Leningrad Academy of Art commented that my visit was to cleanse European art and that modernist art was poisoning the pure minds of children. He asked me to stay in Russia for a few more days to save Russian children. The next day we visited the Children’s Art Centre in St. Petersburg and taught the children Falun Gong. We left them the precious book Zhuan Falun and explained to them the distinguishing features of Chinese art.

During the last hundred years or so, the world has virtually become smaller due to developments in transportation and the expansion of communications networks. In China there were people who advocated “Chinese system, Western utility.” Now there are others who advocate “Integrate China and the West; make foreign things serve China.” This attitude has affected Chinese buildings, medicine, culture, the arts and the written language. I followed my teachers’ teachings, upheld traditions, and didn’t meddle in stylish trends. I have preserved the pure and distinct style of traditional Chinese art. It was not easy to do.

Zhang Cuiying

http://zhangcuiying.net/

Posted on: 2010/10/21 10:15

See User information
vänt sanning, vår kultur, kittet, ryggen.

Vilken kalla anka.

Människan är en anpassning av sin omgivning och tankarna är en produkt därav. Orsak och verkan + 8 faldiga vägen.

Alla har uppfattningar.
Varifrån kommer uppfattningarna?

Dum fråga.

Posted on: 2010/10/21 13:52
Resized Image

See User information
re: "Network"
Jag har bott i ett litet brukssamhälle, så jag vet hur det är. Snacka om personlighetsstörningar! Men dom invandrare som flyttade dit var sannerligen inte bättre. Där var det personlighetsstörningar i kvadrat. När det gäller inavel så tillämpas kusingifte i många invandrarkretsar. Man gifter sig med släktingar i släktled efter släktled. Intelligensen blir lidande, och dessutom utvecklar dom NPD (narcissistisk personlighetsstörning) samt flertalet mycket märkliga genetiska sjukdomar. Hursomhelst, vi måste satsa på oss själva, precis som invandrarna gör. Dom skulle aldrig få för sig att skänka bort sitt land till främmande folkslag. Skulle kurderna göra det med Kurdistan, dvs. låta somalier och araber flytta dit i miljontal?

Posted on: 2010/10/21 15:51

See User information
Vill man sluta ta in invandrare kanske man bör sluta stjäla andras tillgångar och skapa lidande.
Kanske sluta upp och sälja vapen och bomba andras länder sedan behandla dom som försöker fly förtrycket som kriminella.

Det är inte folkslag det är fel på det är ideologi.

Det heter inte fädernsland det heter modersjord.

Men oroa er inte frimurare är inte dumma dom kommer ge er tillbaks samma skit en dag.

För dom skitar inte ner händerna direkt utan bara indirekt

Och då får ni det exakt som ni vill.

Ibland respekterar jag frimurare mycket mer än boskap.

Alla har sina sidor tydligen.

Vi får vad ni har bäddat för.

Kasta grus i bädden och det kommer svida när du vänder på dig.

Får jag fråga hur stor majoritet av vakens medlemar du representerar och om admins håller med dig?
för ibland vill man veta vart folk står.

Posted on: 2010/10/21 15:58
Resized Image

See User information
Quote:

Shen skrev:
vänt sanning, vår kultur, kittet, ryggen.

Vilken kalla anka.

Människan är en anpassning av sin omgivning och tankarna är en produkt därav. Orsak och verkan + 8 faldiga vägen.

Alla har uppfattningar.
Varifrån kommer uppfattningarna?

Dum fråga.

Du ser på livet och människan som att de är produkter av det "yttre".

Omgivning är omgivning och människa är människa. När hon avviker från sin/kosmos sanna natur (devolution) så faller hon "nedåt", det avvikande blir på sätt och vis det som då manifesteras runt om henne som hon får möta. Det är kultur, i vid/en bemärkelse. Det är det som är karman, också. Genom att det dåliga däri messar upp allt, mixar... så förlorar folk sitt sammanhang, relation, anknytning... för att kunna återvända - kittet/kulturen var en återspegling av ens eget liv, i "fallet", vad hon själv har med sig, från olika tidsrum, och kultur här är utifrån ens egen härkomst, och var till för att man skulle bättra sig i och återvända till sin sanna natur.

Åtta är som när man tänt de sju lamporna ... och sätter toppljuset (gud) ovan/i granen (sig själv), då lyser allt. Nian blir som himlen/Fadern.

Posted on: 2010/10/21 17:22

See User information
Omgivning är omgivning och människa är människa.

Fel.

Varför?
För du är inte separat från omgivning.
såsom inom såsom utom.
Varför?
För inget frånkommer lagarna bakom orsak och verkan varken din kropp eller din kropps funktioner.
Det är regeln för energi.
Finns bara negativ karma och negativ karma finns pga lögn.
Därför talar man om att lösa upp karma.
När man har negativ karma har man ochså något att jämföra med.
Det man jämför med då är posetiv karma som igentligen bara är varandet.

Orsaken till den negativa karman är just att vi inte inser att vi är en del av omgivningen för om vi inser det så drar vi våran fokus inom oss.

Alla som inte har fokus inom sig är som rastlösa andar i sinnet.
Och det är så man skapar negativa karman genom att den naturliga omgivningen genom lögn manipuleras till att dra fokusen utom oss och då missar vi oss själva.

Se hur man indoktrinerar folk.
Allt som lär en indoktrinering är sånt som får dig att lystra utått.
Tv ljud reklam media osv osv för att påverka och väcka känslor inom.
Genom utom manipulera omgivningen utom ger man en reaktion inom vilket ger en reaktion uttåt som en negativ handling en negativ kommentar osv osv som ger = Negativ karma.

Det är allmänt känt att behandlar man människan som ett djur börjar dom uppföra sig som ett djur.
för reaktion ger känsla känsla ger tanke , tanke ger handling leverne tal osv vilket i sin tur kommer tillbaks.

Då säger man man vad?
Brinner upp.
Precis som veden kastas i elden blir den elden.
Därav viktigt och inte agera negativt argt uttåt och skapa konsekvens för den kommer tillbaks och förstärks tills dess att hjärtat brinner upp och torkar ut.

Posted on: 2010/10/21 17:29
Resized Image

See User information
Shenm läs innantill. Du skriver :

"Vad tror du du är en produkt av?
Allt är en produkt av något.
Kultur är en produkt av anpassning såsom dina tankar och reaktioner ochså är.
Kvantitet och kvalitet.
Så långt tänker ni inte ens."

Du tror alltså att man är en produkt.

Jag skriver att det därute, kultur och det... det är det som blir, eller är, en följd av ens avvikelse. Det är det man har med sig - hur skulle det vara skilt från en själv - det har jag aldrig skrivit.
Alltså ens avvikelse är det som man lever i. Du tror tvärtom, att det därute är det som "producerar en" att man är en produkt av det. Men det är tvärtom, det därute är en scen, den har skapats/är en manifestation av ans avvikelse - det är produkten, inifrån och ut - inte som ditt tänk: utifrån och in.

Posted on: 2010/10/21 19:39

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper