vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Big Brother 2011

See User information
Det är något skumt med version 2011 av Big Brother.

Jag har själv sett på BB sporadiskt under de åren serien gått, vissa av mina kompisar har följt doku-dyngan mer ingående och tittat åtminstonde till viss del på alla säsonger.

Så vad är det som är skumt med BB 2011?

I ett avsnitt lekte deltagarna i Huset med en något som likande en Taser. En deltagare gav en stöt till den deltagare som bäst stämmde in på ett påstående.

-Vem är snällast, Vem är lurigaste, vem vill du ligga med mm.
http://mindcontrolwiki.com/illuminati-mind-control/

"The possible solution to this has come with the advent of electricity and “The Taser”. by using a taser the individual can set an intention and vow to think of it and make it foremost in their mind while enduring the pain of the taser."

CIA och andra skumma organsisationer påstås använda tasers för att programmera om sina MK-slavar i "fältet", lätt att ha med sig och ska vara snabbt och effektivt.

Innan dess hade en lek pågått där vissa deltagare var ihopkedjade till varandra med handbojor och andra hade strömförande dräkter på sig.

Orkar inte förklara allt kolla, själva om ni är intresserade.

I vilket fall som helst två deltagre har fått någon typ av psykos. Först Richard och sedan Jessica. Båda hade tappat verklighetsuppfattningen och tvingades av BB-ledningen att lämna huset (de lämnade inte huset frivilligt). Detta bara efter ca en vecka.

Richard verkar ha hamnat på en psykavdelning på ett sjukhus.

Många delatagare i huset verkade redan efter bara ett par dagar visat tecken på lappsjuka.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lappsjuka
http://en.wikipedia.org/wiki/Cabin_fever

Många verkar vara för ärliga, sexuellt frustrerade och visar sina känslor på ett överdrivet sätt.

Visst det kan vara en väldigt dålig screening av BB-psykologerna och de har valt in ett gäng med mentalt instabila människor, men jag tror det kan vara något mer.

Kanske inte ren mind control men helt klart mind manipulation, elshocksleken talar för det.

Detta är inte samma Big Brother som gick för fem år sedan.

Det kan tyvärr sluta riktigt illa..

Posted on: 2011/3/6 16:30
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Big Brother 2011

See User information
Till att börja med så ÄR det ett socialt experiment. Har alltid varit, varje år/säsong.

Den här gången valde de ut lite mindre stabila människor för att lära sig mer om hur dessa reagerar på varandra.

Inget konstigt allt.

Jag ser det som intressant att människor vågar delta i sociala experiment med moroten "temporärt kändisskap" och möjlighet till vinstpengar.

Sociala experiment har hittills alltid visat horribla saker som människor är kapabla till när de pressas bortom normer i samhället. De flesta människor gör så som de förväntas agera, eller i alla fall vad de TROR omgivningen förväntar sig av dem. (En väldigt grundläggande social grundsten som krävs för att hålla samman alla grupper.)

I fångenskap på det här sättet kan de få för sig vad som helst... krävs väldigt lite stimuli för att trigga de allra konstigaste föreställningarna om vad de förväntas göra.

Posted on: 2011/3/6 16:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag håller med dig om att du säger Pingu, men det är skevare iår än tidigare och det har gått fort.

Har du sett på den här säsongen?

Tycker du inte att det är en ganska konstig tillfällighet att de använder Tasers?

Posted on: 2011/3/6 16:41
Frank Zappa

See User information
Stört.. Ja...

Posted on: 2011/3/6 16:45

See User information
Fick mig att tänka på det här:
http://www.youtube.com/watch?v=rmwSC5fS40w&feature=related

Som nu någon film är basserad på det här, dock lite mer brutalt.

Posted on: 2011/3/6 17:54

See User information
Jupp, det var ett riktigt vidrigt experiment.

Ett bra exempel som alla borde känna till...

Posted on: 2011/3/6 18:23
Frank Zappa

See User information

Posted on: 2011/3/6 20:52

See User information
"Re: Big Brother 2011"
Vaket-forum?
Förstår er vandring, men... Betyder det så mycket?

Vad betyder det verklingen med er själva?

Detta är ju för f*n, lekskola för vaken!? Eller har jag fel?

Ledarskap! FOGA DIG! efterlev! Var som andra! ... Jada jada... Tugg!

Borde "VI" veta bättre?

Du är ledd i en lekskola efter ANDRAS vetande, inte efter dig själv... DÄR är problemet!

För i en lekskola är vi alla på väg ur, men ur vilken vinkel?
(Är ÖVERTYGAD att alla som är vakna känner att vi är "ledda" av en orsak. Som ur en "lekskola/lekis".

Moment 22! Samma som politik, religion, pengar... Moment 22... BORDE VI INTE VETA BÄTTRE idag?

Posted on: 2011/3/7 2:06

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information

Vad menar du? Fattar inte ett dyft av vad du skriver.

Kan du utveckla lite?

Jag tror mig dock veta anledningen till att varför jag är här i denna kropp i detta liv, men vad har det med sammanhanget att göra.

Posted on: 2011/3/10 15:41
Frank Zappa

Anonym
Vad tror ni om detta då?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet ... brother/article8689557.ab

Att Illuminati ligger bakom produktionen:

https://www.flashback.org/t1468554

"...en deltagares påstående om att Big Brother i själva verket drivs av Illuminati och att alla deltagare automatiskt säljer sin själ till djävulen när de kliver in i huset..."

Jag har svårt att tänka mig att någon kan ha lyckats få med sig pulver in i huset, än mindre lyckas peta i sig det utan att kamerorna ser.
Men polisen är tydligen övertygad.

Om så är fallet är det nog snarare produktionsbolaget som "förser" deltagarna i drickat, medvetet eller ej...

Jag har sett ett par avsnitt och visst är det något skumt med hela programmet. Och Rickards "psykos" när han gick runt o snackade om att han "fattade allt" och att "det hela är bara ett experiment" osv...

mm, vad tror ni?

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper