vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Varför ska det släppas info om att palme

See User information
Varför står det på framsidan utan någon källa?
Om det e sant så får det då någon form för att för hjälpen med JAS planen eller något annat? Kanske rent av en slump

Posted on: 2011/4/1 19:26
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Varför ska det släppas info om att palme

See User information
April skämt kanske >_<

Posted on: 2011/4/1 19:33
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Sorry, det blev lite fel. Tryckfelsnisse var framme igen.
Kicki Danielsson mördade Palme ska det stå... Jäkla word o jävlas innan publicering. Men man ser ju på bilden att det är Kicki, så det så.

Posted on: 2011/4/1 19:53
Administratör

See User information
Jag har svårt att hålla allt samman...

Vi "vakna" leder oss alltså med att tro att i princip ALLA är så jävla dumma att dom tror på den här smörjan. Varenda liten "journalist" på VARENDA nyhetsbyrå/tidning/tv-kanal i detta avlånga land av lättvallade får?

Ledda av en rik liten "elit" som på något mirakulöst vis lyckas veva med sina trollspön (och såklart en bunt sedlar) i vartenda dammigt hörn av verkligheten (läs det etablerade etablissemanget) för att få som dom vill.

Är det inte på tiden att vi börjar damma av tankeknölarna en smula och inser att kaninhålet i sagan om Alice går något djupare än så? Det hela faller helt enkelt på sin egen rimlighet.

Ta vilken konspiration som helst. 9/11 är en klassiker,
Fråga dig själv hur i hela friden denna enorma operation kunde genomföras utan att sanningen nått ytan.
Varken Bush den äldre eller andra högrankiga befäl utförde någon praktisk detalj i operationen, det ska i såfall varit folk längre ner i kedjan. Sådana som du och jag.
...frågan är om dom verkligen är som "du och jag"??

Om du, som jag, ser att chemtrails inte är någon fantasi. Vem faan flyger alla dessa plan världen över utan att knysta ett piiip om det?

Eller, om nu Haarp kan åstadkomma det som sägs, vem i hela friden trycker på knapparna, vrider på rattarna och styr dess energistråle till sin plats??

Eller ta alla dessa infiltrerande al-qaida celler. Dessa tränade infiltratörer som "skapar" självmordsbombare och vansinne. Vi vet ju alla att det inte är den fanatiska tron på koranen som egentligen ligger i botten.
Okej, mind-control då...

Men samma där. Han Näslund, eller han här på forumet, Preukognist eller något. Fullständiga knäppgökar? Eller...kanske inte? Men...om inte, vilka jävla läkare och andra är med i den karuseller??

Med det sagt förtydligar jag att jag själv kanske inte tror på alla dessa teorier fullt ut. Jag ville bara visa ett mönster av orimlighet.

Men okej, fallet till ära, mordet på Palme. Alla som läst en del, studerat fallet och tittat på bevisen kan med enkelhet konstatera att det inte var en a-lagare på fyllan som gjorde det. Jag vågar nästan säga att andelen svenskar som misstänker polisens inblandning uppgår mot en tredjedel av befolkningen.
Med den nya grundlagsförändringen i kraft springer dom för fulla muggar med tändaren nere i arkiven och bränner känsliga papper i utredningen, som annars skulle offentliggjorts nu, 25 år senare.

Dagen innan Sverige skickar JAS-plan i luften för att bidra till mördandet av civila, kvinnor och barn, kommer en sån här fullständigt sinnessjuk anklagelse ut. Så väldigt väldigt passande att skylla mordet på Palme på Gaddafi just i denna stund.

Precis som med 9/11 så har aftonblandet anställda, liksom svt, tv4, dn osv osv... Skulle alla dessa människor blint följa det som ledningen dirigerar menar ni? (vi) ...Ingen rakrygg?, ingen eftertanke eller ifrågasättande över huvud taget?

Nej nej...
Den här orimligheten i allt för många frågor, konspirationer framförallt, får mig att ligga sömnlös ibland, och att klia mig hårlös i skallen...

Kom igen nu.
DET HÄR är den största och ENDA konspirationen vi någonsin borde fokusera på. Den som ingen vågar tala om. Den som är alldeles för skruvad för att kunna vara sann. (?)

Antingen är så gott som varenda konspirationsteori ren nonsens och på tok för livlig fantasi...

...eller...så är vi alla inte är av samma sort...

Posted on: 2011/4/1 21:00

Edited by god-morgon on 2011/4/1 21:31:18

See User information
eerh...Godmorgon... det är ett aprilskämt. Artikeln alltså. Kanske inget vidare kul dock. Men likväl ett sådant.

Posted on: 2011/4/1 22:10
Administratör

See User information
ehhrrr... my bad dårå
Lite osmakligt skämt kanske... och jag som trodde det var tapetserat över hela aftonblaskan (borde kollat ju!)

hur som helst... Aprilskämtet åsido,
Allt annat jag skrev är fortfarande lika tunga stenar som behöver besvaras.

...synd bara att det grusades av april april.

Men... det resulterade i en viktig personlig påminnelse. Att inte blint tro på allt man läser...
hmmm....

(att det ska vara sååå svårt att hålla reda på hurvida man håller på att tappa förståndet, eller om man har vind i seglen...)

Godnatt & sussa gott!

Posted on: 2011/4/1 23:33

See User information
Ibland kan även sanningen kännas som ett aprilskämt precis som vice versa. Sov gott

Posted on: 2011/4/1 23:56
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."

See User information
Quote:

god-morgon skrev:

Ledda av en rik liten "elit" som på något mirakulöst vis lyckas veva med sina trollspön (och såklart en bunt sedlar) i vartenda dammigt hörn av verkligheten (läs det etablerade etablissemanget) för att få som dom vill.

Är det inte på tiden att vi börjar damma av tankeknölarna en smula och inser att kaninhålet i sagan om Alice går något djupare än så? Det hela faller helt enkelt på sin egen rimlighet.

För mig så är "Eliten" en gestaltning av globalt gruppbeteende. Effekterna av alla interaktioner människor emellan blir samma sak som en liten grupp organiserade individer med mycket makt "skulle kunna ha gjort". Och med tanke på att det är ganska få som faktiskt påverkar storpolitiken så finns det på ett sätt en "Elit". Den är sannolikt inte organiserad överallt, för alla slåss om att få vara en del av "Eliten". Men ändock en elit som är isolerad från majoriteten av människorna på jorden och deras tankar. "Tankar och viljor från folket" når inte fram till "Eliten" som lever i sin egna värld.

Om det sedan visar sig vara en organiserad grupp eller bara är resultatet av alla människors interaktioner spelar ingen roll. Det krävs samma krafttag för att komma till rätta med problemen vi ser på jorden.

Oavsett vilken variant som gäller så är det samma massdöd av vackra/livsnödvändiga djur som vi människor driver fram. Det är samma lidande som vi ger till varandra. Det är samma ideologistrid som skett sedan tidernas begynnelse... "Ska alla människor samarbeta eller ska grupper tillåtas utnyttja övriga människor med olika former av maktutövning?"

Posted on: 2011/4/2 10:04

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper