vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Khadaffi död?

See User information
Är han död?

Linkar?

Vad gäller?

Posted on: 2011/10/20 20:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Khadaffi död?

See User information
RT för en timme sedan:

Amateur video purportedly shows former Libyan leader Muammar Gaddafi captured by revolutionary forces, wounded but alive.. So far it's unclear if he was killed or died of wounds sustained during the capture by NTC forces

Men i händerna på Rebellerna, så finns det väl bara en utväg, (OM detta nu är Gaddafi. Kanske har dom snubblat över en lookalike, vem vet.)

Posted on: 2011/10/20 20:21
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ahh. Va lämpligt att en video "läckte" från händelsen så snabbt så att det inte blir några oklarheter kring händelserna.

Svensk gammelmedia papegojar alltsammans i linje med sina instruktioner.

Posted on: 2011/10/20 20:27
The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function.
-Albert A. Bartlett, physicist.

See User information
BREAKING NEWS : ♥ SAIF AL ISLAM ON RADIO-LEADER IS GREAT !
SAIF AL ISLAM : LEADER IS GREAT , DONT BE SAD, HE IS ALIVE !
DONT BELIVE IN DOGS PROPAGANDA. WE HAVE 20000 SOLDIERS IN SIRTE , AND WE ARE GOING TO PREPARING NEW OFFENSIVES.
20 - 10 - 2011 at 09:30 , RADIO SPEECH!!

http://counterpsyops.com/2011/10/20/m ... m-media-said-he-was-dead/

http://libyasos.blogspot.com/2011/10/ ... -al-gaddafi-is-alive.html

Posted on: 2011/10/20 20:49

See User information
Se denna!

Och varför måste man trycka confirm för att se den??

Hmm...

http://www.youtube.com/watch?v=jAv1iYzFEKg

Posted on: 2011/10/20 20:56

See User information
http://mathaba.net/news/?x=629064
"Rumours of Muammar Qaddafi Spread by NTC for Hillary Clinton"

Muammar Qaddafi's ''capture'' denied by Green Charter Movement in Jamahiriya

HeyU Quality Ads
Rumours are circulating with once again European and American leaders misinforming the public, and the usual media culprits Al-Jazeera and Al-Arabia broadcasting the occupation NTC (National Terrorist Council) claim of the capture or death of Muammar Qaddafi.

Green Committees have confirmed that the leader is alive, and that the enemy is seeking to take advantage of his being currently out of communications. The aim is to please Hillary Clinton who barked at her Arab slaves that she wants Muammar Qaddafi "dead or alive."

The analysts who are close to the Libyan leader have told Mathaba that the aim of the rumours is several fold. On the one hand, they wish to demoralize the Libyan resistance which has held out for over 7 months against the strongest terrorists and invading armies in the world. On the other hand, they wish to thus lure the Leader out to make a call in order to attempt to get a fix on his location.

The Secretary-General of the International People's Conference Organization told Mathaba that there is also another aim in this strategy of Clinton and her minions, which is to attempt to perpetuate the myth that the NTC controls all of Libya and that the Jamahiriya is no more, because the NTC has made it clear they cannot declare a government unless they control the entire country.

NATO, the American-European armed forces, primarily cowardly Air Forces which have been bombing Libya non-stop since March this year, and special ground forces and foreign terrorists, have killed an estimated 60,000 Libyans thus far, but the Libyan Jamahiriya remains the only legitimate government because it rests squarely upon the Libyan people.

The IPCO Secretary-General said "Clinton wishes to lay her hands on the over 100 billion dollars of Libyan Jamahiriya assets which have been frozen. She cannot do so legally nor hand over any of those funds on any legal footing so long as the Jamahiriya continues to exist. And it does continue to exist, because it consists of over 6,000 basic people's conferences.

"The fact that the basic people's conferences could not convene at least twice a year as usual this year, has been because of the heavy NATO bombing and lack of security for the public to gather in their conference halls. However, in other countries around the world, elections take place only every 4, 5 or even 7 years, not several times a year as in the Jamahiriya, so the existing policies and legislation remain in force, as well as the existing authorities, until such time as the masses can convene again", the Secretary-General said.

Mathaba Libya news editor said that NATO and Clinton are desperate to show a "victory" in Libya, by way of a compliant media, and the NTC is anxious to provide that "victory" for their masters, in order to secure further support. The NTC leaders and their factions are all fighting amongst each other, and are dissatisfied with the spoils, which so far have not been forthcoming due to the armed population putting up a fierce resistance, and the globalist bankers being unable to keep their promises to the Libyan traitors.

Libyans should continue their mass green demonstrations and resistance, and ignore all rumours, as it has been confirmed that Mu'ammar Qaddafi is alive and well and will not be in communications currently for security reasons. One of the main aims of Clinton has been to kill or capture Qaddafi, or otherwise force him to leave Libya, and none of those aims will be granted her.

Readers can follow Libyan news at www.mathaba.net/news/libya and sign up for the free daily briefing at www.mathaba.net/go/daily.

Relative web sites:

International People's Conference Organization: www.peoplesconference.org
Green Charter (Revolutionary Committees) Movement: www.greencharter.com

Posted on: 2011/10/20 21:00

See User information

Posted on: 2011/10/20 21:04

See User information

Posted on: 2011/10/20 21:46

See User information
Bosse säger " Se denna!

Hmm...

http://www.youtube.com/watch?v=jAv1iYzFEKg "

Det undrar jag också. Någon som har en förklaring ?

Posted on: 2011/10/20 21:51

Anonym
Quote:

tears skrev:
Bosse säger " Se denna!

Hmm...

http://www.youtube.com/watch?v=jAv1iYzFEKg "

Det undrar jag också. Någon som har en förklaring ?

Det står:
Följande innehåll har identifierats som potentiellt stötande eller olämpligt av YouTubes användare. Du ser det på egen risk.

Noterade att klippet har 301 visningar, men det är 500 som gillat och 52 som inte gillat.

See User information
Det fattar jag med men förstår inte varför bara ?

Posted on: 2011/10/20 23:08

Anonym
Quote:

tears skrev:
Det fattar jag med men förstår inte varför bara ?

Jag svarade dig innan jag sett det. Jag kan inte heller förstå efter jag sett det.

See User information
Ok :) märkligt som sagt, förstår att det är stötande för ljugmedia men att varna på youtube på det viset är lite märkligt.

Posted on: 2011/10/20 23:15

See User information
Här är citaten som kommer hoppa upp och bita världsledarna i arslet:

Barack Obama, president, USA:

"– Den här dagen tillhör det libyska folket. Tyranniet är nu över. Nu har den libyska befolkningen ett ansvar att bilda en stabil demokrati och skapa en stabil regering och att genomföra ett fritt val. Vi uppmanar Libyens nya styre att respektera mänskliga rättigheter och införa demokrati."

David Cameron, premiärminister, Storbritannien:

"– I dag är en dag att minnas för alla Gaddafis offer. Folket i Libyen i dag har en ännu större chans efter ­dagens händelser att bygga sig en stark och demokratisk framtid."

Ban Ki-Moon, generalsekreterare, FN:

"– Gaddafis död innebär en historisk övergång för Libyen. Det här är inte en tid för hämnd utan en tid när alla libyer måste hålla samman."

Jan Eliasson, före detta utrikesminister:

"– När han nu försvinner, försvinner den rädsla som skapat nästan som en kramp i landet. Gaddafi försökte bevisa för världen att han kunde stoppa demokrativågen med våld och det misslyckades. Det är viktigt när nu demokrativågen rullar över världen att visa att våld inte lönar sig. Samtidigt kan jag aldrig vara glad när någon dödas, det hade varit bäst om han fångats levande och kunnat föras till domstol."

Carl Bildt, utrikesminister:

"– Vi har i kväll nåtts av nyheten att Muammar Gaddafi är död. Därmed är en lång tid av maktfullkomlighet och förtryck av det libyska folket över. Vi hade dock hellre sett att Muammar Gaddafi hade gripits levande för att kunna ställas inför rätta."

David Cameron, premiärminister, Storbritannien:

"– I dag är en dag att minnas för alla Gaddafis offer. Folket i Libyen i dag har en ännu större chans efter ­dagens händelser att bygga sig en stark och demokratisk framtid."

Anders Fogh Rasmussen, generalsekreterare, Nato:

"– Libyen kan stryka ett streck över ett långt och mörkt kapitel i sin historia, och vända blad. Nu kan människorna i Libyen äntligen ­bestämma över sin egen framtid."

Fredrik Reinfeldt, statsminister:

"– Det är världshistoria. Vi ska komma ihåg att Gaddafi nyligen stod redo att begå en massaker på Benghazis befolkning. Det är en seger för det libyska folket och alla svenska kvinnor och män som deltagit i insatsen. Det är en del av en ny arabvärld."

William Hague, utrikesminister, Storbritannien:

" – Gaddafi gjorde Libyen liktydigt med våld och kvävd frihet. Nu kommer libyerna att bli kända för mod och uthållighet på sin väg mot frihet."

Posted on: 2011/10/21 6:17

See User information
Lol Samma muppar som sålde vapen till han hyllar hans bortgång.

Vilken teater.

Den ena mördaren tvättar händerna med en annan mördares blod.

Posted on: 2011/10/21 6:26
Resized Image

See User information

Nu kanske detta är lite "långsökt" och kanske han är död, skulle däremot inte bli förvånad ifall detta är sant...

Vi har sett detta förut, har vi inte det?
Från födelse"bevis" till Osamas sjöbegravning?

Avgör själva...

Posted on: 2011/10/21 15:51

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Det värsta är faktiskt om det är sant. I så fall har man visat upp såna råskinnstakter att man inte man inte kan undgå att rysa. Att Sveriges riksdag har med vett och vilja gått in i ett krig där man jagar in motståndaren i en kloak och skjuter honom med sitt eget vapen påminner om trettiotalet så mycket att till och med jag som egentligen bestämt mig för att aldrig dra liknelser med den tiden inte kan hålla dem tillbaka.

Det värsta är den totala tystnaden från Röda Korset, Svenska Freds och vad dom heter.

Först Breivik, och nu det här...

En sån jäkla värld vi lever i...

Jag mår illa.

När dom sköt Ceaucescu gjordes det av en medborgarkommission som dömt honom till döden. När man hängde Saddam Hussein (på TV!) var det också efter nån sorts rättegång med advokat. Men detta var en ren lynchning och den har främjats genom mina skattepengar.

Jag är alltså medskyldig eftersom jag betalat skatt till detta system och röstat på ett parti som låtit sig besmutsas av detta skamliga dåd.

Kanske jag skall slänga min -partitröja, och dra på mig infowarströjan för gott!

Vägen tillbaka är långtifrån lockande, det kräver ett ställningstagande för krig och terror som jag inte tror att jag är mäktig.

Posted on: 2011/10/21 17:13
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Kan nog dra ut på det vidare...

Tror ni det är en tillfällighet att "Vi" är nere i Saudiearabien och kränger vapen i dessa dagar?

Kan det vara ett löfte och tack för hjälpen att "Vi" deltog i denna "befrielsen"? "Vi" behåller en "utrikesminister" som "misstänks" ha folkmord som hobby, för att sko sig självt och de sina... Men en avdankad gubbe som försöker sparka IMF ut ur landet och stabilicera ekonomin för sina landsmän och fixa till med rent vatten åt de sina blir jagad, smutskastad och vad nu än dom hittar på...

Nu är ingen "ledare" bra, enligt mitt tycke, speciellt ingen som vill vara och ha makt över en annan...

Dessa företagsledare håller allt på, medan vanliga medmänniskor har upp det sär solen inte lyser...

Vilket fiasko! Skulle tro mänskligheten var kvar i stenåldern. om inte annat en hel del av dom...

Undrar om inte den enorma summan som låg ute för Oba... Osama gick ner i fickan på någon general inom the military complex smurfarna? Som tack för lånet av statisterna i Navy seals 9 eller vad dom hette?

Posted on: 2011/10/21 17:58

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Det är ju märkligt att ett helt land måste jämnas med marken, och sådär hundra tusen oskyldiga slaktas, för att avsätta EN person från makten!

Hur många Amerikanare slaktades, och hur många städer jämnades med marken när JFK likviderades?

Mer tydligt kan det inte bli, alla dessa krig är skapade i syfte att skapa död och förstörelse.

Posted on: 2011/10/22 9:43
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Oavsett om det är bluff eller inte är dessa "världsledare"
MÖRDARE och som Asgeir uttrycker det, betalda med skattemedel.
Det finns en särskild plats i helvetet för dessa individer.

Posted on: 2011/10/24 8:04

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper