vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#1


See User information
Dom bägge har funnits skyldiga mot krigsbrott.

http://www.nst.com.my/local/general/b ... blair-found-guilty-1.9641


Posted on: 2011/11/23 11:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#2


See User information
Nu är dom officiellt dömda för folkmord.

http://www.youtube.com/watch?v=pZxa0-IXl_U

Posted on: 2011/11/23 14:20
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#3
I Kuala Lumpur liksom. Nog för att jag tycker de borde få en rättegång, men Kuala Lumpurs rättssystem är inte så solitt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#4


See User information
Quote:

Tjoffsson skrev:
I Kuala Lumpur liksom. Nog för att jag tycker de borde få en rättegång, men Kuala Lumpurs rättssystem är inte så solitt.

Finns det ens ett rättssystem som är det?

Posted on: 2011/11/23 19:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#5


See User information
Quote:

$ten skrev:
Quote:

Tjoffsson skrev:
I Kuala Lumpur liksom. Nog för att jag tycker de borde få en rättegång, men Kuala Lumpurs rättssystem är inte så solitt.

Finns det ens ett rättssystem som är det?


Jodå!Tjoffsson`´s dubbelmoral:)Vem hjälper vid kan söka patent på att söka eller förmedla lämplig finansiering ...fördelar har din idé gentemot dessa lösningar problemet/ behovet. ...Det är viktigt för oss att veta=).


Posted on: 2011/11/23 21:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#6
Quote:

$ten skrev:
Finns det ens ett rättssystem som är det?

Nej. Egentligen inte. Men det är ju totalt verkningslöst att Kuala Lumpur sitter och håller rättegångar om en sån sak. Känns som ett slöseri med deras resurser. Det är som om vår regering skulle sitta och fila på en budget för USA.

Quote:

sale skrev:
Jodå!Tjoffsson`´s dubbelmoral:)Vem hjälper vid kan söka patent på att söka eller förmedla lämplig finansiering ...fördelar har din idé gentemot dessa lösningar problemet/ behovet. ...Det är viktigt för oss att veta=).

Vilka påhopp du kommer med Sale? Vad har du egentligen emot mig? Är det någon form av avundsjuka eller något?

Jag har verkligen ingen dubbelmoral eller att jag roffar åt mig eller nåt. Jag är förhållandevis ofta i situationer jag gör saker som inte gagnar mig direkt, men som känns moraliskt rätt och som jag skulle tycka vara önskvärt av andra. De flesta gånger i situationer som ingen får reda på något om också.

Det handlar inte i det här fallet om att komma till en lösning, utan om inflytandet Kuala Lumpur har.
Jag har redan sagt de borde ställas inför rätta, men en rättegång i Kuala Lumpur känns lika seriöst som detta.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#7


See User information
Varför inte. Kan man dömma assange i sverige så kan man väl dömma bush och blair i kuala lumpur.

Posted on: 2011/11/23 22:16
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#8
Det går ju faktiskt inte att jämföra. Assanges åtal är ju någonting reellt. Han kan ju faktiskt dömas och fängslas, men det kan inte Bush och Blair i Kuala Lumpur och de lär inte bli utlämnade dit heller.

Rättegången i Kuala Lumpur gör ingen som helst skillnad över huvudet taget.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#9
@Sale: Jag har noterat att du inte gillar mig. Jag har inte ens bildat mig någon uppfattning om dig, mer än att du verkar tycka väldigt annorlunda än mig, men du berättar inte vad du tycker själv. Kan vi inte komma överens om att inte bry oss om varandras inlägg över huvud taget?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#10


See User information
Brott mot Nuremberg är brott mot Nuremberg har ingen betydelse vart du befinner dig.

Krigsbrott som krigsbrott.

Alla som nu tillåter dessa kriminella röra sig fritt i deras länder är medskyldiga.


Värt att betänka.


Posted on: 2011/11/23 22:30
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#11
Som jag redan sagt borde de ställas inför rätta. Jag förstår inte heller vad Nürnbergkonventionen har med detta att göra, eftersom det här har med ICC att göra och det alltså är i Haag och enbart i Haag en giltig dom kan dömas ut.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#12


See User information
Quote:

Tjoffsson skrev:
@Sale: Jag har noterat att du inte gillar mig. Jag har inte ens bildat mig någon uppfattning om dig, mer än att du verkar tycka väldigt annorlunda än mig, men du berättar inte vad du tycker själv. Kan vi inte komma överens om att inte bry oss om varandras inlägg över huvud taget?




Snälla,ta inte mina inlägg som personliga,jag gillar dina/mina små finesser helt enkelt...se de så i s f "kontakt":)Eller hur.Gå vidare bara det är inte vi som skall ha snaran på halsen.

Snaran dras åt.

Posted on: 2011/11/23 23:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#13


See User information
Quote:

Tjoffsson skrev:
Som jag redan sagt borde de ställas inför rätta. Jag förstår inte heller vad Nürnbergkonventionen har med detta att göra, eftersom det här har med ICC att göra och det alltså är i Haag och enbart i Haag en giltig dom kan dömas ut.

Du har säkert rätt i att denna rättegång inte kommer att få dessa herrar bakom galler, men den bevisar att om man använder samma kriterier som vid Nürnberg, så är dom skyldiga till krigsbrott, och det är där Nürnbergkonventionen kommer in.

Att Haag domstolen helt utan föregående påtryckningar som denna skulle ta upp Blair/Bush fallet ser jag som uteslutet. Så denna rättegång har absolut en stor betydelse, ju större brott, desto fler led innan verkande dom faller, och detta är det första steget att dömma de 2 första i listan.

Posted on: 2011/11/24 8:55
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#14


See User information
Slakta civila i iraq.

Lyssna på soldaten .

http://www.youtube.com/watch?v=ormulIPpBZw

Posted on: 2011/11/24 10:52
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#15
Nürnbergkonventionen handlar om hur experiment på människor ska hanteras. Inte om krigsbrott.

Haag är rätt instans för en sån här sak, men som både du och jag säger lär man aldrig få se de inför rätta i den instansen.

Någonting är ju fel. Självklart är det ju inte nürnbergkonventionen som varit någon som helst riktlinje kan man ju hoppas, men hela ämnet känns så väldigt omsusat av okunskap när såna felaktigheter inte uppmärksammas och därför inte helt seriöst.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#16


See User information
Nurmberg var aktiv efter kriget inte haag.

Tror inte ens haag fanns då.

Om det inte varit riktlinje hur har man dömt på deras linje innan?

Bra news iallafall jag skulle vilja se Bush och blair försöka sätta sin fot i malaysia nu.


Posted on: 2011/11/24 13:40
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#17


See User information
Skulle det gå (rent teoretiskt) att gör något liknande här i Sverige?

Posted on: 2011/11/24 18:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#18


See User information
Plötsligt blev herr bush inte så sugen på resa längre.

http://www.dailymail.co.uk/news/artic ... rest-torture-charges.html


Former U.S. President George W. Bush has cancelled a visit to Switzerland over fears he could have been arrested on torture charges.

USA: s förre president George W. Bush har ställt in ett besök i Schweiz över rädslor han kunde ha gripits pga åtalspunkter för tortyr.

Posted on: 2011/11/25 7:59
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#19

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#20


See User information
Kunde inte sagt det bättre själv. Bravo amnesty - på tiden .


Blir trångare och trångare för bush och röra sig vilket han har sig själv och skylla.

Massmord framför ögonen på världen.

Det märks att dom som sitter på höga hästar verkligen tror sig vara höga.

There is no contact with reality when it comes to the greedy.

We have Eyes we have ears we hear and see you and we shall never forget the pain and suffering you have turned against the world with you and your criminal friends.

Vi kommer tala om för barnen om den stora diktatorn hans namn kommer gå ner i historian som den andre hitler..

Sorry bush but it seems you are slowly shiting your pants.

En dag kommer han inte kunna röra sig.

Plocka med donkey dick chaney och Mcdonald rumbsfeldt samtidigt han har ju tagit valen tillsammans med dem.

Det märks att dom som kommer undan med sina brott tror dom kan köra smma lek hela tiden.

Den tiden att lura befolkningen och rida barbacka på deras rygg kommer komma till ett slut.

Detta kommer gälla världen runtom inte bara bush,, bara vänta och se när rättfärdigheten kommer vakna då är det kört med dessa boskaps lekar då är det kört med fifflerier och dom ansvariga komemr få hembesök , kommer gälla alla skandaler.

Bara en tidsfråga.

Massans känslomässiga intelligens reagerar mycket trögt men den kommer strax efter den intellektuella.

Det är ganska lätt och se vilken rikting allt är påväg och ta.

Systematisk Planerad konflikt är ordet till motsats från det kaos dom alltid förlitat sig på.

Därför The shit is gonna blow them in the face.

Precis som gandhi hade förutspått.

Man kan inte förneka orsak och verkan för evigt.

Posted on: 2011/12/2 14:48
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#21


See User information
Jag garvade åt mig själv ikväll när jag tänkte på denhär videon.


http://www.youtube.com/watch?v=7a9Syi12RJo


Han säger ju att man ska följa lagen.

Ok då börja med att bura in sig själv och familjen om så är fallet.

Men sen säger han (we). Vilka we tror du han menar hahaha.

Lagen vapnet till att slå folket med , vilket påhitt.

Posted on: 2011/12/4 11:47
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#22


See User information
Och listan fortsätter växa.

Amnesty International calls for the arrest of George W Bush – December 2nd 2011

http://www.reenagagneja.com/amnesty-i ... 28Spiritual+Truth+Blog%29


Posted on: 2012/1/16 20:28
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#23


See User information
Bush blir munpiskad av en medborgare.

http://www.youtube.com/watch?v=NU1e992LSfM

Posted on: 2012/1/17 20:04
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bush & Blair dömda skyldiga till krigsbrott .
#24


See User information

Posted on: 2012/2/21 14:41
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
45 user(s) are online (45 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 45

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS