vaken

Vakencorner

Botten   Föregående ämne   Nästa Ämne  Registrera dig för att posta

Hjälp mig att hitta en artikel!

Registrerade sig:
2011-11-01 21:13
Hej!

Just nu håller jag på att skriva ett flertal insändare, som jag sedan ska skicka in till massa olika tidningar :)

Jag kom jag på att jag läste en artikel här på vaken.se där någon skrev hur man under historian ända tillbaka till nazisterna's tid i tyskland försökt bomba och sabbotera värdefulla byggnader och liknande för att sedan påstå att det är ''fienderna som gjort det'', och på så sätt lyckas vinna makt i samhället.

Jag letar nu efter den där artikeln, men har inte kunnat finna den. Undrar om någon vet vilken jag menar?
Minns att det stod om alla sorters krig och hur elit-makterna kör på samma taktik just nu.

/Mvh

Postat den: 2011-11-28 18:48

Re: Hjälp mig att hitta en artikel!

Registrerade sig:
2010-07-08 10:05
Från Planeten Tellus

Postat den: 2011-11-28 21:02

Registrerade sig:
2007-09-06 00:35
Hej UniQ du pratar om en artikel du läst där Nazisterna använde tekniken Problem reaktion lösning: för att tillskansa sig makten och sen införa undantagstillstånd

Problem: Någon sätter eld på Riksdagshuset! Reaktionen: som kom i media var att det var Kommunisterna som låg bakom allt, (Kent Cooper som var styrelseledamot för AP, Associated Press skrev i tidningen Life den 13 nov, 1944.

Citat: Kent Cooper "Före och under första världskriget ägdes den ledande tyska telegrambyrån Wolff av Huset Rothschild, (member of Committee of 300) som hade sitt centrala högkvarter i Berlin. En av de största delägarna i firman var Kaiser Wilhelms personlige bankir Max Warburg. (Brodern Paul Warburg (members of Committee of 300)var arkitekten över dem Privata centralbanken Federal Reserve.)

Vad som hände i tyska riket var att Kaisern använde Wolffs förmedling av nyhetstelegrammen till de tyska tidningarna för att piska upp krigsstämningen. Tjugo år senare, under Hitler, upprepades mönstret i en ofantligt större skala av Wolffs efterföljare DNB."

Källa: And the truth shall set you Free, David Icke, 1995. sid 68. I
)

I Kent Cooper självbiografi Barriers Down beskrivs hur det skickliga Huset Rothschild tar kontroll över nyhets telegram byråerna Havas i Paris och Reuters i London. I dag så fylls våra TV kanaler och olika tidningar med elitens allt mer styrda, kontrollerade nyheter. Läs mer på dessa länkar...
http://www.whale.to/b/m_ch5.html

http://openeye.weebly.com/uploads/2/0 ... he_empire_of_the_city.pdf

och en stackars vaccinerings skadad pojke hittades i en gränd bakom Riksdagshuset som sen fick ta hela skulden för Riksdagsbranden och avrättades, troligtvis var pojken oskyldig! Lösningen: på terrorattentatet var att Hitler utlyste sen omedelbart undantag tillstånd och sen var det hela igång...

Se Alex Jones berömda film Terrorstom UniQ så får du se hur denna teknik används gång på gång av Eliten för att få utvecklingen att gå i en viss riktning. Allt är ren psykologi ....

Svensk text Terrorstorm:

http://video.google.com/videoplay?docid=-880235900753759823
..........................................................
Här är Terrorstorm 2nd edition (2007) (Svensk text, Swedish subtitles och 17 minuter nytt material)

http://www.youtube.com/watch?v=Gmn7Cr2TM5o

--------------------------------------------------------
http://www.infowars.com/articles/sept ... story_reichstag_burns.htm

Mer länkar: http://libertyvideos.org/terrorstorm.htm
---------------------------------------------------------
Citat: UniQ "...läste en artikel här på vaken.se där någon skrev hur man under historian ända tillbaka till nazisterna's tid i tyskland försökt bomba och sabbotera värdefulla byggnader och liknande för att sedan påstå att det är ''fienderna som gjort det'', och på så sätt lyckas vinna makt i samhället."

--------------------------------------------------------
False flag operations are covert operations conducted by governments, corporations, or other organizations, which are designed to appear as if they are being carried out by other entities. The name is derived from the military concept of flying false colors; that is, flying the flag of a country other than one's own. -

Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/False_flag

Throughout history, criminal elements inside governments have carried out terror attacks against their own populations as a pretext to enslave them. TerrorStorm reveals how, in the last hundred years, Western leaders have repeatedly murdered their own citizens while posing as their saviors.

In TerrorStorm you will discover that September 11th, the attacks of 7/7 in London, and many other terrorist events were self-inflicted wounds. You will witness British Special Forces troops caught in the act of staging terror attacks in Iraq and see official US government documents laying out plans to hijack passenger planes by remote control. You will learn how the Reichstag fire, the Gulf of Tonkin, and the US-backed Iranian coup of 1953 are all interconnected false-flag terror events.

This powerful documentary explores the mindset of the average brainwashed Westerner. It delves deeply in to the systems of control which have been scientifically-crafted to imprison their minds and keep their eyes closed to the realities of the world around them.

Göring and Goebbels, with Hitler's approval, then hatched a plan to cause panic by burning the Reichstag building and blaming the Communists. The Reichstag was the building in Berlin where the elected members of the republic met to conduct the daily business of government.

Postat den: 2011-11-28 21:46

Redigerat av san_sannson den 2011-11-28 22:02:08
Redigerat av san_sannson den 2011-11-28 22:02:52
Redigerat av san_sannson den 2011-11-28 22:06:37
Citat: Prof. Antony C Sutton "Det var ingen frihet i Hitlers Tyskland, och det var ingen frihet under Marxismen, och inte heller kommer det att vara någon frihet under New World Order, om det låter som George Orwells 1984 så är det det!"

Okänd
Hmmmmmm. Jag undrar om Sannsson kan skriva ett kortfattat inlägg?

Postat den: 2011-11-29 00:04

Registrerade sig:
Tack så mycket för svaret, och för videon!
Ska ta en titt på båda när jag har tid, och även sprida dem!

Vore underbart om vi skulle kunna bränna en massa tusentals cd-skivor med just dessa 2 filmer och sedan dela ut till aktivister runt om i landet som går runt och lägger ner dom i folks brevlådor :)

Läste på swecan.org att det också planerats att göra något sådant, för visa hur det faktiskt står till.
Citat:
"Antal dödsfall per år som orsakas av cannabis världen över: ca 0
Antal dödsfall per år som orsakas av förbudet världen över: ca 25 000?? (dödade av polis vid gripande, dödade av knarkligor vid uppgörelser etc.)"

I vårat samhälle förvandlas saker helt plötsligt till "problem" så att den s.k. ''arbetslösheten'' ska sjunka. Lagen skrivs ständigt om i förhoppning om att vi ska bryta dessa, så att de på så sätt både får in böter av oss och även kan skapa arbete på det.
Arbetet töms på innehåll och mening, och till slut slänger de bara oss som mjölkförpackningar med bäst-före-datumet utgående.
Sedan står vi där och undrar vart våra liv tog vägen, och inser sedan att det påhittade arbetet som endast varit i syfte att låta det kapitalistiska samhället fortsätta leva helt enkelt tagit livet ifrån oss.

Och när vi sedan blir äldre kan vi inte ens protestera då vi inte har den fysiska kraften att slåss mot polisen.

Ursäkta att det blev ett så långt inlägg, men man måste liksom fullfölja hela sitt inlägg för att andra ska förstå hur man menar :)

Men jag hittar fortfarande inte den artikeln här på vaken.se

Postat den: 2011-11-29 21:34

Registrerade sig:
2006-12-20 12:17
Citat:

uniQ skrev:
)

Läste på swecan.org att det också planerats att göra något sådant, för visa hur det faktiskt står till.
Citat:
"Antal dödsfall per år som orsakas av cannabis världen över: ca 0
Antal dödsfall per år som orsakas av förbudet världen över: ca 25 000?? (dödade av polis vid gripande, dödade av knarkligor vid uppgörelser etc.)"

Men jag hittar fortfarande inte den artikeln här på vaken.se

High IQ linked to drug use.

http://thechart.blogs.cnn.com/2011/11 ... ed-to-drug-use/?hpt=hp_t2

Jag menar bara:don't use drugs sale it...

Postat den: 2011-11-30 00:07

Redigerat av sale den 2011-11-30 00:28:43

Registrerade sig:
san_sansson, har du länken till artikeln som publicerades här på vaken.se?

Postat den: 2011-12-01 09:06

Registrerade sig:
2010-10-03 19:46

Postat den: 2011-12-01 09:38

Registrera dig för att posta

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper