vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Populär blogg blockerades i går kväll!

See User information
I går kväll blockerade wordpress.com den på sista tiden mycket uppmärksammade bloggen GOTISKA KLUBBEN. Naturligtvis kommer dom att hitta en annan anledning än den verkliga för att dra uppmärksamheten från det pinsamma faktumet att man kväver det fria ordet.

Så här ser det ut om man försöker logga på:

"WordPress.com
gotiskaklubben.wordpress.com is no longer available.
This blog has been archived or suspended for a violation of our Terms of Service.
For questions or concerns, contact WordPress.com Support."

GOTISKA KLUBBEN drev en tråd om en dömd mördare som har en framskjuten position på DNs redaktion. Straffet var uppseendeväckande lågt och man menar alltså att det var uppgjort att låta honom slippa billigt undan på grund av hemligt samarbete mellan vänstersinnade fd. "68:or".

Om man hade läst tråden hade man insett att det förmodligen är fullständigt huvudet på spiken, och att personer som Robert Aschberg aktivt medverkat.

Att kväva det fria ordet är ett minst lika stort och allvarligt ingrepp som att avlyssna någon.

GOTISKA KLUBBEN var en i mitt tycke ganska konservativ och något vid sidan av mina egentliga huvudsympatier, men hade ett intellektuellt sting som jag uppskattade!

Nu är den tystad, och jag måste faktiskt dra paralleller till 1930 och 40-talet, det finns inga andra!

Detta händer NU!

Det är MYCKET BETÄNKLIGT om just de grupper som skall värna om det fria ordet är samma personer som lägger munkavle på andra!

Det är som en domare som åker dit för snatteri, jag har inte andra ord.

Posted on: 2012/3/2 7:00

Edited by Asgeir on 2012/3/2 7:25:42
Edited by Asgeir on 2012/3/2 7:27:26
Edited by Asgeir on 2012/3/2 7:28:06
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Populär blogg blockerades i går kväll!

See User information
Wordpress stänger av bloggar rätt godtyckligt om folk klagar. Säkrast är att köpa en egen domän och plats på ett webbhotell.

Posted on: 2012/3/2 10:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag kan meddela att GOTISKA KLUBBEN är öppen igen! Tydligen har det rett ut sig vad som än var i vägen.

En annan blogg som vuxit mycket fort är Stoppa Chemtrailsförgiftningen Nu! som drivs av sign. Micke Skribent på Facebook. Där kommer oerhört många inlägg hela tiden, men en del som skriver inlägg har också börjat skicka frågor, en del ganska grovt formulerade, till journalister och vad man uppfattar som ansvariga.

Skall bli intressant att se om bloggen plötsligt stängs, den har varit utsatt för påtryckningar redan!

Posted on: 2012/3/2 17:27
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
<p>Ja GOTISKA KLUBBEN är öppen igen! Därför de skrev inget om verkligheten, ex: Bilderbergruppen som driver fram Världsregeringen, genom att först dela upp världen i olika Unioner, block som sedan ska genom ekonomiska beslut offras för en Ny Världsordning, New World Order, allt är tyvärr en massa oviktigt dravel, tyvärr : <br />
<br />
Citat Asgeir&nbsp; "...om mördare som har en framskjuten position på DNs redaktion..."<br />
<br />
Asgeir försök att skriva om saker som berör Toppen av samhällets Pyramid, de verkliga Makthavarna ovanför våra kontrollerade Folkvalda Politiker!<br />
<br />
Kan Du det, eller vill du inte?</p>

Posted on: 2012/3/2 21:55
Citat: Prof. Antony C Sutton "Det var ingen frihet i Hitlers Tyskland, och det var ingen frihet under Marxismen, och inte heller kommer det att vara någon frihet under New World Order, om det låter som George Orwells 1984 så är det det!"

See User information
Dom verkliga makthavarna? Jag tror inte att det är dom politiker som presenteras i media, dom är knappast i stånd att motverka eller styra de gamla rävar och fullbordade fakta de ställs inför.

Kolla bara den nuvarande krisen, den är orkestrerad av helt andra än dem vi har namnen på.

Det är svårt att göra nåt åt ondskan om man inte först ser till att ha ett starkt rättssamhälle.

Tyvärr måste vägen dit gå genom en period av oro som föder en tillräckligt stark längtan efter ordning.

Jag har några verkligt starka lösningar som skulle kunna lösa de flesta problemen i dagens samhälle.

Men jag skulle inte bli särskilt populär, så jag får väl avvakta ett tag till.

Ett gott råd: ni som söker onda bakgrundsfigurer! Ni har till stor del missat det religiösa vanvettets betydelse!

Posted on: 2012/3/2 22:05

Anonym
Det finns ju det fina citatet från Confucius:

"The men of old wanting to clarify and diffuse throughout the empire that light which comes from looking straight into the heart and then acting, first set up good government in their own states; wanting good government in their states, they first established order in their own families; wanting order in the home, they first disciplined themselves; desiring self-discipline, they rectified their own hearts; and wanting to rectify their hearts, they sought precise verbal definitions of their inarticulate thoughts [the tones given off by the heart]; wishing to attain precise verbal definitions, they set to extend their knowledge to the utmost. This completion of knowledge is rooted in sorting things into organic categories."

Och Jünger skriver så vackert:

"Ingen är starkare än den som känner gränserna för sin rätt och stannar vid dessa. Endast för honom förverkligas tiden."

Man kan i en människas fysiska uppenbarelse i mycket se vad den förmår och ej...

Och Wittgenstein skrev lustigt:

"Religionen som vansinne är vansinne ur irreligiositeten."

Anonym
(Tillåt mig tala med Eliot.)

And all shall be well and
All manner of thing shall be well
By the purification of the motive
In the ground of our beseeching.

See User information
Det som irriterar mig själv gränslöst i dagens debatt är den obegåvade uppdelningen av den som tycker i grupperingar. Det finns faktiskt fler ståndpunkter än de gängse. Jag skall snabbt skissera upp min syn:

1. De som blankt avvisar allt det de hör som inte stämmer överens med den serverade mediabilden = reagerar som man logiskt borde reagera om allt man hörde från det hållet vore sant. De stödde Libyenkampanjen, grät över Utöyaoffren, tyckte att det var hemskt med bogportarna som bara ramlade av sådär på Estonia, tyckte att det var fruktansvärt synd när Olof Palme sköts och tycker att det är konstigt att ingen mördare kunnat gripas trots femtio vittnen. Fast ingen av dom tycks ha gått att få att vittna i rättegången. Dom så kallade "nej-men-man-tänka-sig-människorna".

2. Konspirationsteoretikerna. Här hamnar man automatiskt om man vill skärskåda ett skeende från lite olika vinklar, och problematiken med det är ju att man förutsätts vara oenig med den allmänna opinionen som haussats upp av media i händelsernas malström.

Men det är ju faktiskt inte det det är frågan om!

Så allvarliga saker som misstanke om förkunskaper vid attentat, avsiktliga bedrägerier och iscensatta skeenden för att dölja andra ljusskygga verksamheter MÅSTE finnas med i en demokrati.

Det är ingalunda säkert att "konspirationsteoretikern" kommer fram till en annan slutsats än mainstreammediakonsumenten.

Men under sökandet efter dolda anledningar till dagsaktuella händelser upptäcker man tjogtals med okända faktorer som helt andra intressegrupper än de som den ytliga analysen bitit sig fast vid.

Jag skall ta ett enda exempel: Här i spalterna ser det ibland ut som om ett angrepp mot Iran skulle vara ett israeliskt initiativ och att Ahmadinejad och mullorna frontar mot Israel i den egenskapen. Men sanningen är att det finns en växande opinion bland världens perser som tycker att det är dags för de jävla beduinerna som styrt landet i tusen att år att rycka upp sina tältpålar och dra tillbaka till de öknar de kom ifrån. Ur deras synpunkt var Iran ett land av vin kvinnor och sång med en humanisktisk kultur som våldtagits av ett gäng magsura skägg från öknarna söderut och som nu önskar att klamra sig fast vid makten fastän de stjäl all glädje, alla pengar och all spontanitet i Iran.

Dom har heller inget emot ett snarligt fall för mullastyret.

Se, fienden har fiender!

Sånt upptäcker man inte i en tvådimensionell värld baserad på allmänt skrivbordstyckande och för eller emot i den styrda debatten.

Sånt upptäcker man ute på gatorna och vid kontakter med människor.

Och i vildvuxna bloggar.

Posted on: 2012/3/4 11:16

Anonym
Mycket bra, Asgeir.

Följande ord av Gustave Thibon om hans vän Simone Weil (en spektakulär människa) kan man bära med sig:

"What she lacked was that suppleness with regard to destiny, that healthy scepticism, that superior irony before the vicissitudes of the human comedy, that aristocratic standing back from oneself and others which is surprised at nothing, and, above all, that spontaneous and actual sense of proportion which makes it possible to see everything in its right relationship and to attain to a universal comprehension and benevolence."

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper