vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Fem anledningar till krig på en gång! (Blir det nån jul i år?)

See User information
Jag har varit lite skeptisk innerst inne till venusprofetiorna och mayakalendern och tänkt att det ordnar sig nog.

Men just nu formligen staplas konflikterna på varandra. Kina och Japan håller på att hoppa på varandra och då dras USA in på Japans sida. Iran verkar stå på tur för ett förintade slag för att förekomma en iransk atomuppladdning och klockan tickar ilsket vidare (belutsögonblicket är förmodligen passerat för länge sen). Syrien skall vi bara inte tala om, det år då Assads regering hade hoppats på en lyckosam entre på de internationella marknaderna och en öppning för näringslivet blev istället en sekteristisk mardröm genom att man flugit in massor av stridsvana frivilliga legoknektar. Internet som inte släckt ner för en illvillig tolkning av Profeten Muhammed (frid vare med honom) och som anses styrt av USA skall nu tydligen istället stå under direktiv av shialedare i Libanon. Slut med Musse Pigg och in med Khomeini! Nordkorea och Somalia framstår som rena fredsoaser jämfört med det allmänna virrvarret...

Världen just nu liknar mest ett fartyg som tutande kör med full fart fram mot Niagarafallen!

Kanske republikanerna i USA har rätt i att Obama som president varit lite för lam i utrikespolitiken, eller i alla fall har det minskade engagemanget (som så ivrigt önskas inte minst av oss här på Vaken!) fått till följd att alla dessa konflikter kommit upp till ytan och blivit akuta just nu, alla på en gång.

Posted on: 2012/9/17 7:51
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Fem anledningar till krig på en gång! (Blir det nån jul i år?)

See User information
Jag trodde du skulle lista 5 anledningar.. Men du kanske gjorde det men inbakat i texten.

Ibland så undrar jag om det är ett test som mänskligheten genomgår. Datumet när det var "bråk" för att en tidning i Danmark publicerat teckningar på profeten Muhammed, det var datumet som tredje världskriget skulle starta enligt boken "Bibel Koden". Det stod även hur kriget kommer att gå till, i princip att Kina, Ryssland och USA bombar varandra med atomvapen.. Du kan tro att jag satt nervöst och kollade på nyheterna den morgonen.

Kommer vi människor klara av att "connect the dots" så slipper vi krig och får komma ut i rymden och umgås fredligt med dom andra inteligenta indivderna från andra solsystem..

Vi har fått internet som ett "hjälpmedel" för information, censurerna finns inte på internet, än. Och det är väl därför vi vet exakt vad vi vet.

Om männskligheten skulle klara av att "connect the dots" så skulle det vara att vi insåg vad internet egentligen är och hur många som kan hitta bevisen och etenskapen som alla öron och ögon borde få se för att världen ska kunna bli fredlig.. Vi skulle även få lov at inse att vi måste bry oss om varandra så pass mycket att vi informerar medmänniskor om diverse ohälsosamma varor och ämnen i affärer och luften tex..

Möter jag nån gång en rik människa så skall jag förklara min idé om ett brevprojekt som skulle avsluta kriget i Sverige, ta bort aspartam från hyllorna i affärer, stoppa chemtrails osv osv. En rik människa kan skicka ett brev till varje brevlåda i Sverige utan problem..

Jag tycker det är helt glasklart vad som måste göras men jag vet inte om någon vill lyssna, jag har själv setat på händerna för länge, det ska inte behöva smälla atomvapen innan man vaknar eller blir så pass desperat så man organiserar ett brevprojekt..

Dom har fixat det ganska bra med ekonomin så en människa som jag som har mängder med fakta åt folket, inte har råd att starta brevpprojekt hahaha

Å tänk det också om man skriver i miljontals brev om hur ekonomin egentligen fungerar, det skulle vara ganska klockrent om alla fick veta det så häri krigs och ekonomikris-tider..

Jag finns här om nån vill starta brevutdelning i det tysta eller helst öppet..

Brevprojekt skulle vara lika som att visa kärlek till hela svenska befolkningen på en annan nivå än vad media och politiker nånsin skulle kunna göra med sina lögner hit och dit..

Tänk på saken..

Kram
Kram

Posted on: 2012/9/18 10:17
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Fem anledningar till krig på en gång! (Blir det nån jul i år?)

See User information
Nån sorts nationell bönestund eller nåt då alla bara sitter och tänker är vad jag vill ha.

Som en motvikt till den förvirring och panik som kan utbryta när som helst.

Riksdagen är ett lätt offer, dom övergår varandra när det gäller helt neurotiska demonstrationer av "vilja att ställa upp". Tänk bara på euroräddningspaketet, Libyenkatastrofen och allt sånt.

Nu mer än nånsin gäller det att hålla huvudet kallt, både inrikespolitiskt och utrikespolitiskt.

Allt kan vara upp och ner fortare än vi anar, och då gäller det att inte ha skickat i väg armén utomlands och ha skänkt bort flera årsbudgetar för att rädda pensionerna åt överstar i Grekland och allt annat huvudlöst man ägnat sig åt de senaste åren.

REALISM!

För amerikanarna är det lätt att hoppa hit och dit och göra sig till ovän med än den ene och än den andre. Risken för anfall över polarisen är rätt liten. Segelavstånden till USA räddar landet från alla seriösa invasionsförsök, det var den slutsats man dragit av indianernas öde och den har man inte glömt.

Men vi stackars svenskar sitter här med ryssen nästgårds och skall för guds skull varken visa svaghetstecken eller utmana honom i onödan.

Ryssarna har trots många påståenden om motsatsen från borgerligt håll aldrig egentligen gjort oss något ont, det skall vi ta tillvara på! Istället har vi många gånger frestat på hans tålamod...

Så mitt råd till diverse moderata krighetsare och tokiga natofolkpartister är: DRICK ETT RIKTIGT STORT GLAS KALLT VATTEN OCH SÄTTER ER PÅ HÄNDERNA OM DET BLIR FLER KNAPPTRYCKNINGAR OM DIVERSE KÄCKA INSATSER UTOMLANDS.

När det gäller vårt förhållande till islamska länder så gäller att det nog vore bra att lära sig lite mer om dom och deras gränsdragningar i olika frågor och så låta den verksammaste agenten av dom alla, den härvarande befolkningen från dessa länder, genomsyras av en förståelse för våra synpunkter. Dom kommer att hjälpa till att lägga en dämpande matta över sånt som vi i vår aningslöshet kan ställa till med genom exempelvis blasfemier som de senaste Muhammed-attackerna. Man kan beklaga att det inte är möjligt att föra en fri debatt om religion, men så är det bara. Tänk på trettioåriga kriget...

Jag tror faktiskt att våra politiker på många sätt skulle kunna lära sig av de sega gubbarna och tjejerna på Christiania. Dom har fått utstå mycken kritik och ockupation av uniformerad personal varav många rena Norrmalmspoliser. Men dom har lugnt och stilla plockat ner dom, jag har själv sett poliser skotta snö på Christiania och blivit vänligt påhälsade av tacksamma christianiter.

Den dagen poliserna själva ler vänligt och bär solglasögon till uniformen är redan kommen i vissa fall och trivseln sprider sig.

Kort och gott: LÅT TRIVSEL OCH INTE HAT OCH FRUSTRATION FÖRSTÖRA VÅR FINA VÄRLD - DRA EN HOLK OCH VAR SOM FOLK!

Posted on: 2012/9/18 10:50
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper