vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Robotar bland oss?

See User information
Okej,
Mitt mission här ikväll verkar vara att väcka lite nya tankar bland det vakna folket hos vaken.se Jag brukar vanligen hålla mig från att posta inlägg, men den döende "vakenheten" hos den svenska befolkningen kräver uppenbarligen lite gnista, så jag väcker härmed lite nya tankar

Jag har länge varit ganska säker på att det finns två läger bland oss fotfolk. Det må låta snurrigt (och nej, jag har inte rökt något olämpligt ikväll) men jag är ganska övertygad om att det finns ett "vi och dom".
Vilka "dom" är vet jag inte, och jag är ganska skeptisk till att det skulle vara en form av androider/robotar som lever bland oss, men jag är samtidigt än mer skeptisk mot det här mumbo-jumboet om "spiritualism" och andra non-fysiska teorier. Jag gillar fysiska och verkliga förklaringar på saker och ting helt enkelt.

Här snackar vi far fetched teorier i android-teorin:
http://www.youtube.com/watch?v=Eljo8uwj54c

Men oavsett om skaparen fått det hela om bakfoten, så är han något på spåren.
Ett steg närmare kaninhålet?

Vad är era tankar kring det här?
Om det nu finns ett "vi" och "dom" så kommer såklart en tråd som denna att förstöras av "dom", men jag antar att det blir upp till var och en av "oss" att i så fall skilja fröna fråna stenarna

Frågan jag ställer är:
Finns det robotar bland oss?
Om inte, finns det ett "vi" och "dom"?
(eller borde jag sluta titta på terminator och matrix?)

Posted on: 2012/11/25 0:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Robotar bland oss?

See User information
Jag kanske har en annorlunda syn på det här men jag tycker mig ha vetenskap att luta mig på innan jag kan få en syn överhuvutaget...
För enligt mig så är tankar inget ämne i hjärnan , precis som en dröm inte är ett ämne i hjärnan.

Därför kommer det bli omöjligt att bygga robotar som beter sig som människor, robotar som beter sig tillräckligt normalt för att vi människor inte ska uppfatta dom som underliga männoiskor, och vi är ganska känsliga för sånnt, om en människa rör sig lite konstigt så kan jag tro att vi människor känner att nått är fuffens ganska direkt..

-----------------------------------------
Men jag kan säga att både Terminator och Matrix ändå är en direkt avbildning av våran situation som mänskligheten på Jorden nu undergår..

-----------------
Terminator handlar om maskiner som tar över människornas värld, ungefär som idag.. Du går och arbetar 8 timmar per dag, 5 dagar i veckan, hela livet.. För att kunna köpa produkter som naturen och maskiner skapat genom fabriker.. Gratis.
Nån tar människors uppfinningar och teknologier , för att tjäna pengar / få människor att aarbeta i onödan..

---------------------
Och Matrix är just den bluffen, att vi inte förstår att vi blir utbytta mot robotar som arbetare, medans ingen politiker, inte en människa, ingen.. Vågar säga att alla människor måste kunna försörja sig eller så måste teknologi arbeta för alla människor istället för att bara dom rika kan äga massa teknologier och skapa produkter på rullande band..
Som fattiga människor sedan går och arbetar 8 timmar om dagen för att kunna köpa..
-------

Ja tyvär , alla är en slav så länge ingen vågar säga det enda rätta..
Och jag har försökt säga det enda rätta , vilket borde vara att tex. svenska folket gemensamt köper teknologier för att hela folket ska bli ett fritt olk som kan avgöra vad dom vill spendera sin tid på eftersom hela befolkningen nu kommit överens om att alla ska ha grunden för att överleva genom att teknologi arbetar för svenska folket..

Svenska Laxen håller på att dö ut som dom prata om i ett program på SVT.. Finns bara svenska lax kvar i 2 äälvar i Sverige, medans vissa smarta svenskar förstår hur mycket pengar det drar in i turism om Sverige har bra fiskevatten..

Och likaså med tex. tågtrafiken, om det var gratis för alla att åka tåg i Sverige, förstå hur mycket pengar Sverige skulle kunna dra in i turism bara genom att man skulle kunna åka fritt i Sverige, mellan städer..
Medans ni idag kan bli av med alla era pengar om ni vill åka tåg till en annan svensk stad..

Känns faktiist som att svenska politiker försöker ta död på svenska laxen genom att ta mutor för att hålla en hög siffra kvar på pappret där det står hur mycket lax det får fiskas..

Men inte för att det spelar någo roll, svenska befolkningen har blivit sprayade med chemtrails från flygplan i 10 år utan att många ens orkar vrida på huvudet uppåt för att kolla om det är sannt..

När det gäler svensk foket och staten så har vi antagligen ett massivt kollektivt Stocklhomsyndrom http://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholmssyndromet
Som gör att om flesta svenskar försvarar kidnpparna som i det här fallet är politker som kidnapat svenska folket genom stora lögner och innehållslösa tal..

:(
MVh

Posted on: 2012/11/25 1:38
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper