vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Forum för anonym inlämning av texter

See User information
Jag leker med tanken OM det skulle fungera att sätta upp en hemsida där anonomiteten är det som "hyllas" och sätts i fokus..

Om ett forum hade en funktion så att vem som helst kunde skriva en text anonymt.. Och sen får vi som är medlemmar på forumet rösta upp eller ner idén. Skriva kommentarer. Allt frivilligt och styrt av medlemmarna genom frihet.

Och sen börja jag tänka på vad en sån hemsida skulle kunna grena ut i för diverse smått och gott, som kategorier, kanske uppfinningar och politiska idéer, idéer som kan förbättra för alla människor.. Skulle saker kanske kunna komma fram på en hemsida som fokuserar på att ha ett anonymitetsval från från hemsidan..
Bara för att texter SKA kunna komma fram, lösningar på problem.. Utan att en människa behöver stå som namn bakom sin idé eller uppfinningarna som hon/han kommit på.

Tänk ett ett ställa där man anonymt kan lämna in en uppfinning som kan gynna mänskligeheten eller naturen på ett simelt sätt som kanske inte vissa företag vill att människor vet om.

Vad tror ni?

Skulle den falla pladask?

Eller är det där man skulle vilja vara eftersom vad som helst kan dyka upp från vem som helst utan att nån vet vem som skrev det..

Skulle vi kanske suttit där som tusentals poeter tilslut , som bara sitter och tänker och sen skriver ut tanken anonymt och låter folk läsa och ge en röst..
I slutet av dagen skulle det antagligen finnas en ganska extraordinär text vid toppen av topplistan över texter som skrevs den dagen kanske..

Vad tror ni som sagt?

MVH

Posted on: 2012/12/27 2:55

Edited by anvendernamn on 2012/12/27 3:19:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Forum för anonym inlämning av texter

See User information
Typ som silkroad market fast utan alla droger eller?

Posted on: 2012/12/28 12:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Forum för anonym inlämning av texter

See User information
Har aldrig kollat på Silkroad..
Jag tänker mig bara ett forum typ som Vakens forum men med möjligheten att skriva anonyma trådar, för alla medlemmar..

Jag tänker om det kunde öppna för smaskiga skvaller om företag och korruption..

Uppfinningar som undanhålls..

Allt skulle vara ganska fritt att skriva om så länge en anonymitetsfunktion finns för alla medlemmar..

Bara en tanke..

Posted on: 2012/12/28 12:34
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper