vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Kommer vi att listas?
Någon som tror att det finns en risk att vaken.se kommer att svartlistas hos någon organisation, myndighet, stat eller liknande? Risken jag ser är att vaken.se kommer att "vara ett tillhåll för högerextremister".

Hur skyddar vi oss mot eventuell svartlistning?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Kommer vi att listas?
Det får vi räkna med att dom klassar oss som nazi
och om detta blir riktigt stort kan "bovarna"
bli medlemmar och låsas vara en av "oss" och börja sprida högerpropaganda här för att smutskasta oss

men vi jag tycker att måste tydligt ta avstånd ifrån ALLA politiska frågor av ALLA slag.
bara ha detta som en samlingsplats.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Hittils har jag inte sett så mycket politiska frågor här, och inte så mycket högerpolitik. Ska vi införa censur på vaken.se från såkallad högernazipolitik? Det vill jag inte att det ska behövas, men om vi ska kunna vara respekterade utan att bli kallade nazister, kanske vi ska ha vissa ramar? Förslag?

Egentligen vill jag att alla möjliga ämnen ska kunna diskuteras, men det kan bli till vår nackdel i värsta fall.

Vi har ju trots allt ett politiskt forum.

Anonym
ja självklart ska vi diskutera allt och jag välkommnar nazister oxå.
men jag vill inte att "nätverket" vaken.se som "organisation" ska ta ställning men micro.a,shaygets och alla andra får ju naturligtvis diskutera allt .
själv är jag vänster

Anonym
Nej, vaken.se tar ju inte ställning och har ju inget "politiskt program". Frågan rör ju bara hur man undviker att detta nätverk ska bli klassad för något negativt som vi inte är.

Alla medlemmar får ta ansvar för sina egna åsikter.

Anonym
Precis

men i informationen på vaken.se

får det stå att vaken.se tar avstånd från politiska åsikter
(tycker iaf jag)

Anonym
Det står redan överst:

Vaken.se är helt oberoende av någon organisation, grupp, åsikt eller liknande. Materialet bidras från alla som är villiga att hjälpa till.

Fast jag ska lägga till "politisk åsikt", så...

:)

Anonym
Fixat!

Anonym

Anonym
I detta fall så håller jag mig till att all publisitet är bra, både bra och dålig. Vem som helst som går igenom ett par filmer håller med... Diskussionen skall inte tas upp förrän vi båda vet vad vi talar om. Det är vad jag har i bakfickan om något skulle ské. Jag öppnar inte min mun förrän alla inblandade vet vilket material jag sett på samt vad dett betyder för mig och mina medmänniskor.

Ett samtal angående ämnet utan att bägge parter vet vad vi talar om är hyckleri på högsta nivå. Ingen lag i världen kan egentligen fälla någon för att titta och sprida denna information, mer än patriotakter mm. Därför är det så viktigt att öka farten och kraften markant så att vi inte alla klassas som något annat än frihetskämpar. Ingen genuin frihetskämpe har haft folket imot sig någonsin. Ett genuimt arbete för människan och frihet prisas alltid. Så går tankarna i mitt huvud och av detta får jag massor av energi, dessutom... Ju mer påläst man blir, ju svårare att skrämma. Man har också svar på allt möjligt, o de e kul :) ...

hare gott folk...

See User information
Alla måste få skriva vad dom tycker är viktigt. Skulle rasistiska trådar skapas så skulle jag visa min åsikt genom att svara på dessa. Ingen kommer att bli bannad om man inte förstör.

Det står också någon stans att jag tar avstånd från rasism och elitism. Jag tror inte att någon skulle få för sig att svartlista vaken. Och om de gör det så skulle det vara för att vi är för framgångsrika med att väcka människor.

Posted on: 2005/4/7 21:10

Anonym
Mäster har talat :) ... Stämmer ju så bra... vaken.se inkl dess medlemmar har ingen koppling till något negativt, tvärtom... Det är det negativa vi finns till för att stoppa....

Om något eller någon skulle försöka lista någon, eller någon webb inom denna genre så trampar dom på sina egna tår...

Raser???... det vet jag inte vad det är, så rasistiskt kan jag inte vara... Ingen annan heller på detta forum tycker jag. Jag tycker vi är tevliga som bär allihopa :) ... Nåja, skämt o sido.

Hare gott

See User information
Genom diskussion, kunskap och analys kan man klä av vilken nazze som helst. Ser inget problem med det.
Däremot kan det bli problem om någon/några planerar kriminell verksamhet som är omstörtande i sin natur. då kan butiken stängas snabbt. Det är bra att frågan dryftas så att man inte står handfallen när det blir lite ös...eller rabalder.

EVO[

Posted on: 2005/4/7 22:19
Sträck ut din hand och se!

Anonym
Detta samtalsämne verkar behövas trots allt. Jag kör Gandhi stuket fullt ut, det är bara munnen som går och blir man arg och trampar på människor så förlorar man slaget på stubben. Kunskap skall inte komma ut som något annat än en lugn melodi, det är då det blir intressant för lyssnaren. Håller man sig också till lyssnarens intresse så kan man transportera över relativt mycket info, utan att konspirations ordet ens tas upp.

hare folk...

See User information
Om någon skulle göra ett inlägg som försöker trycka fram propaganda som tydligt vore hets mot folkgrupp, så skulle jag ta bort det inlägget.

Men jag skulle inte göra detta i första tagen, bara om det blir tydligt att det handlar om någon som bara ville någon illa. Man kan säkert diskutera nazistisk ideologi på ett objektivt/cililiserat sätt också.

Posted on: 2005/4/8 9:37

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper