vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Nazistanklagelserna haglar och skapar snarast sin motsats

See User information
Det har blivit en jäkla ovana att dåliga och okunniga debattörer hänvisar till nazism och trettiotalet så snart dom skall förklara att dom är emot något. Detta förmodligen för att någon fått för sig att allt som hände på fyrtiotalet hände på trettiotalet.

Det är tio år fel. Men det är inte enda idiotien.

Man har totalt missat vad nazismen gick ut på. Man drar paralleller till nazismen så snart intolerans skall klandras, därför skall jag härmed avslöja vad nazism handlar om:

DET HANDLAR OM LYDNAD!!!

Fanatisk, blind lydnad med en biton av nån sorts sadomasochism.

Knappast nån större risk att en lydnadsmani skulle sprida sig idag...

Sedan handlar nazismen också om en fullständigt enastående bundenhet till och helt självuppgivande kärlek till personen Adolf Hitler.

Hade han levat på 2000-talet hade han förmodligen fått Nobels fredspris vid sitt makttillträde...

Sen har man fått för sig att det var han som uppfann rasismen och den milt talat cyniska behandlingen av vanskapta och efterblivna.

Helt fel, det var socialdarwinistiska läkare som drev dom frågorna och som jublade när dom släpptes fria att genomföra medicinska utrotningsförsök, hela sjukvården gick inte över på hans linje, det var han som gjorde dom till viljes...

Debattnivån i dag är så usel och dåligt underbyggd att jag tror att många debattörer från den tiden hade stått fram som bildade och sansade personer. Även en del på den nazistiska sidan.

Visserligen tycker jag inte som dom, men dom hade klarat sig bra jämfört med sådana som Åsa Romsson och desslikes...

Eftersom det förhåller sig så att vi är debattmässigt underlägsna nivån på trettiotalet förstår jag inte varför vi skall hänvisas dit hela tiden.

Posted on: 2016/2/2 18:17
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Nazistanklagelserna haglar och skapar snarast sin motsats

See User information
Att dra "nazistkortet" och förvänta sig beundran för sin skarpsynthet och egna präktighet verkar nu möta allvarligt motstånd. Fler och fler börjar istället lyssna när någon numera drar "landsförrädarkortet".

Eftersom svenskarna har en sådan otrolig tendens till att vara möjliga att dominera när väl opinionen har svängt börjar ett obehagligt scenario teckna sig för de riksdagmän och mediapersoner som ställt till med den katastrof som kanske snart drabbar oss i form av sammanbrott för internationellt samarbete och skatteökningar och inskränkningar i välfärden på grund av flyktingkrisen.

Jag försökte för snart ett år sedan försynt påpeka att området runt Centralen i Göteborg hade utvecklats till ett sannskyldigt aphus av skuttande, krypande och pockande tiggare och fick fullständigt oförlåtliga dumdryga kommentarer och rent hatiska svar från min egen riksdagsman.

Anledningen till att jag tog upp frågan att jag kunde förutse dom stämningar som nu verkar ta över debatten.

Jag hoppas verkligen att jag har fel och att det hela slutar bra... kanske ett under inträffar och bruttonationalprodukten lär förstås öka på grund av både romtillströmningen och syrienflyktingarna, men Sverige blir förändrat i grunden... men jag har ingen lust att försvara de snorkiga skitstövlar som förolämpade mig om dom skulle hamna i en folkdomstol av något slag... med åklagare med leopardskinn över axlarna och med madrasserade celler och det hela... jag hade bara stirrat ilsket.

Ett bra sätt att undvika krig brukar vara att inte inleda fientligheter, tyvärr har det begåtts duktigt med oförlåtligheter genom locket-på i debatten som fortfarande är mycket märklig

Posted on: 2016/2/4 21:56
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Nazistanklagelserna haglar och skapar snarast sin motsats

See User information
Idag lider vi av följderna av en fullständigt arketypisk politik förd av politiker som totalt missförstått att dom valts av folket för att föra en politik syftande till deras bästa.

Istället har dom uppfört sig som de fariseer som en gång förde till statens undergång i det gamla Israel...

Precis som de gamla fariseerna när dom skulle be i templet.

Dom tackade Herren för att han givit dom så mycket mer vett än alla andra, som dom alltså såg ner på.

"Store Gud! Jag tackar dig för att jag inte är som andra människor".

Men när det nu kommer till jämförelsen med dagens svenska pk-politker och deras variant av signalering till omvärlden, så har dom gått ut med annonser och lockat hit otroliga antal av fattiga människor vars uppehåll endast kan bekostas av den den församling man står och ber inför.
Hade det inte varit lämpligare att diskret lägga en slant av sitt tydligen olidliga överflöd i kollektbössan än att beskylla sina väljare för att vara dåliga människor.

JAG bekymrar mig om min egen RÄTTFÄRDIGHET inför Herren men jag ber inte att han skall straffa er för det fixar Han nog själv, han ser nämligen allt...

Nu har jag varit "religiös" för idag, tack för att du tog dig tid att läsa det här!

Posted on: 2016/2/21 7:28

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper