vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

How George Soros Singlehandedly Created The European Refugee Crisis - And Why

See User information

Posted on: 2016/7/20 9:27
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: How George Soros Singlehandedly Created The European Refugee Crisis - And Why

See User information
Soros har haft mycket skoj med sina vänsteraktivister i sina dar. Han har fler underhuggare än han kan hålla reda på säkert... Aschberg, alla de tidningar han stödjer (det är därför han är så arg på Rupert Murdoch), alla de Rädda-Valarna och liknande han har startat typ Avaaz och Open Society och allt vad det heter.

Sen gifter han sig då och då. Den senaste är en typisk New-York-skönhet, han leker tonåring ännu.

Men han börjar bli senil. Härom dagen såg jag en intervju om Trump (som han i vanlig stil startat massor med kampanjer mot) där en vänlig kvinna lät den gamle mannen sitta i soffan och svamla av alla krafter och säga en massa osammanhängande knepigheter medan hon vänligt leende höll fram mikrofonen.

Plötsligt fick jag förklaringen på en del underliga mail jag fått på sistone: DEN STACKARS SOROS HAR BLIVIT DUKTIGT SENIL.

Detta leder förstås till frågan vem som skall ta över imperiet när husse nu är mogen för långvården.

Antingen dör det hela bara ut eller också finns det en kronprins nånstans. Lyndon Larouche lyckades ju ersätta sig själv med sin hustru, Helga Zepp-Larouche som tycks göra ett bra jobb om man skall döma efter de nyhetsbrev jag får därifrån.

Grejen med Soros är att jag tror att jag delvis kan förstå honom, han är en gammal tuffing och fast i aktivisttänkanden från sjuttiotalet som jag känner så väl från min egen tid.

Vi delar uppfattning i en del frågor. Exempelvis anser jag själv precis som han att det inte är fel att missta sig men att man skall skärpa sig och tänka om när man motbevisas.

Att mycket som sker beror på missförstånd och ändå kan föra utvecklingen framåt tror jag också själv.

Men jag ser inte världen ur ett newyorkperspektiv, från mina utsiktspunkter tonar en annan verklighet fram. Men vissa principer kan man ända vara enig om.

Men jag tror att det snart är exit för George Soros...

Vem skall bli Robert Aschbergs nye husse?

Posted on: 2016/10/26 6:11
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: How George Soros Singlehandedly Created The European Refugee Crisis - And Why

See User information
Om det är Soros eller någon annan som leder detta imperium spelar väl mindre roll så länge dom får sina uppdrag av US state department, Israel, EU eller vem som nu vill ha en flyktingvåg, revolution eller något annat utfört.
kanske finns det konkurrenter som gärna tar över dessa jobb?
kanske är det därför Soros förehavanden helt plötsligt blivit mainstream?

Bara en tanke.

Posted on: 2016/10/26 13:27
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
På Orwells tid, alltså när han skrev 1984, hade alla biografer sk "veckorevyer" som förfilm och folk satt i sina stolar på biograferna och indoktrinerades förstås duktigt.

Den indoktrineringen motsvaras fullständigt av media idag och dess ägare är nog ganska ofta på middag med makthavarna där dom lägger upp planerna för vad som skall serveras "tjänstefolket" och "hjonen".

Det som indoktrineras blir så småningom till nån sorts "default", alltså sätter sig i ryggraden så att handlingar som passar in att utföra i situationer när den utsatte inte har tid att tänka efter eller saknar valmöjligheter utlöses automatiskt.

På så sätt kan man styra sig fram till krig (men aldrig till fred).

Och det är vad som händer just nu...

Posted on: 2016/10/28 6:54
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper