vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Extraterrestrial Civilizations & World Peace Conference
"Getting to Yes with ET: International Experts Meet to Discuss Diplomacy with Extraterrestrial Civilizations

A meeting of international experts will be discussing whether extraterrestrial civilizations are visiting the Earth, how diplomacy might be conducted with them and the impact on world peace. The convener of the conference, scheduled to take place on the Big Island of Hawaii from June 9 to 11, describes it as "the first in the world to focus on the nuances of international diplomacy with extraterrestrial civilizations that may be now or may soon be visiting the Earth." Dr. Michael Salla, a former professor in International Peace and Conflict Resolution at American University, Washington D.C., has participated in international diplomacy initiatives in conflict zones such as East Timor, Kosovo and Sri Lanka. Fascinated by the possibility of visiting extraterrestrial life, he decided to convene a meeting of international experts to discuss the significance of extraterrestrials for diplomacy and world peace. The conference features an impressive list of experts in international diplomacy, international law, public policy, and researchers into the extraterrestrial phenomenon.

The keynote speaker is the former Defense Minister of Canada, the Honorable Paul Hellyer, who will be discussing whether humanity is up to the diplomatic task of achieving peace with extraterrestrials. In his presentation, he will contrast his vision of diplomatic cooperation with ETs, "Star Dreams", with a shooting war that might arise out of the current U.S. policy promoting the weaponization of space, "Star Wars". Another expert in international diplomacy willing to discuss how humanity might negotiate with visiting extraterrestrials is a respected international diplomat. Ambassador John McDonald was appointed by Presidents Carter and Reagan to represent the U.S. at four United Nations Conferences. He is currently Director of the Institute for Multitrack Diplomacy and specializes in citizens' diplomacy in international conflicts. He will be discussing how diplomatic initiatives, some involving private citizens, might be conducted when and if extraterrestrials visit the Earth."

artikeln fortsätter på:
http://www.red-ice.net/specialreports/2006/05may/aliens.html

Konferensens hemsida:
http://www.etworldpeace.com

ja det börjar väl dra ihop sig snart...

Jag är väldigt nyfiken på vad ni här på forumet har för
personliga erfarenheter av s.k. "utomjordingar och UFO's"

Intressant att se vilken magnitud de personliga erfarenheterna
uppnår.

Jag har upplevt:

* Sett vad jag trott varit satelliter, som en ljuspunkt på himlen, en aning större än en stjärna som rörde sig som en satellit ända tills
den gjorde 90-graders-svängar, försvann och härjade runt en stund tills den drog iväg i något som var äckligt snabb hastighet.

* Direktkontakt (har dock inga visuella minnen (det är svårt att ta med sig minnen från "den andra sidan" de första resorna av någon anledning), men VÄLDIGT påtaglig energi/närvaro/telepatisk kontakt jag har starka minnen av) under en tripp på DiMethylTryptamin, syntetiskt.

* Min bästa vän Björn har haft ett ljusklot som åkte igenom hans
lägenhet, inte ljusblixt, ett boll av ljus.

* Min pappa såg 2 av de berömda trekantsskeppen 1964 mitt
ute i de lappländska myrarna i norra Sverige som ljudlöst åkte
över en myr på 300 meters avstånd.

* Min mamma har beskrivit ett nattligt besök av vad hon beskriver var änglar, enligt hennes visuella beskrivning samt
vad varelserna själva sa sig vara.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Extraterrestrial Civilizations & World Peace Conference
http://educate-yourself.org/cn/projectbluebeam25jul05.shtml

man ska kanske tänka på att det ser ut att finnas något som heter
"blue beam project" som är tänkt att vara världens största lurendrejeri :P

kommentar efter att ha funderat en stund...:

Det ser ut för mig som att ganska många dokument som handlar
om planerade händelser och olika "projekt" som antingen har väldigt bra bevis för dess existens och syfte eller i alla fall
hyfsat pålitliga källor är VÄLDIGT FÖRSENADE. NEW WORLD ORDER var tänkt att vara på plats runt år 2000. Det är nu 2006.

Det är intressant och resonerar för mig med vad jag tror händer nu och alltid varit tänkt att det ska hända, nämligen att the NEW
WORLD ORDER inte kommer att lyckas med sina långt gångna planer.

Jag är personligen övertygad om att det finns en KOSMISK PLAN,
som går oändligt långt bortom den intelligens och perfektion som NWO-boysen har. Låt oss säga att de ligger 400 år före oss i perfektion och de som styr NWO ligger ett par miljoner år före oss, men...skapelsekraften har varit här innan tid var tid och innan allting ens började, den del av den kosmiska planen som vi kan beskåda i mayakalenderns labyrinter berättar klart och tydligt att ALLT ÄR SOM DET SKA, detta är KALI YUGA, ARMAGEDDON, THE DARK AGE, slutet på THE AGE OF PISCES,
och början på THE AGE OF AQUARIUS - 1000 years of PEACE.

Men jag tror att allt måste granskas noga och det finns fler illusioner och fällor på vägen än vi vet om.

Hjärtats vågskålar väger exaktare än hjärnans är det råd jag
kan ge, om min lilla (26 år) livserfarenhet har lärt mig någonting.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Stewart Swerdlow berättade mer ingående om "The Blue Beam Project" och hur det ska användas för att lura mänskligheten i intervjun från "The Edge" som jag länkade upp. För övrigt en mycket intressant intervju om den mänskliga amnesi vi befinner oss i och behöver vakna upp ifrån om vi ska bli verkligt fria.

http://www.theedgeam.com/interviews/Stewart_Swerdlow_05.20.06.mp3

Posted on: 2006/5/30 15:32
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Tackar för länkarna från er båda!

Peace

Posted on: 2006/6/23 21:34

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper