vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Länkar för missnöjda
www.7-harad.nu - Sätter press på makthavarna i Sjuhärad.
AMS macht frei - Kritik mot arbetsförmedlingen.
Ansökningsformulär till den europeiska domstolen för mänskliga rättigheter - Om du tycker sverige hindrar dina europeiska rättigheter som rätten till dödshjälp eller cannabis.
www.arbetsfornedringen.tk - Sajten AMS vill stänga ner.
www.banshock.org - Förbjud elchockbehandling för patienter med psykiska problem.
www.bigbrotherawards.org - Delar varje år ut pris till den person, regering eller företag som har invaderat våra privatliv mest.
www.boven1758.info - Billingesnickaren Per-Olof Nilsson och hans kamp mot myndigheterna.
Boven´s Tidning - det Fria Ordets tidning.
www.centrumforrattvisa.se - Centrum för Rättvisa - Ny organisation för den enskildes rättigheter.
www.defraudingamerica.com - Myndighetsmissbruk I USA.
Dissidentens hörna - Obekväma artiklar och kåserier.
www.echr.coe.int - European Court of Human Rights. Europadomstolen.
Eric af Wetterstedt - Aka Röde Nejlikan. Baronen som alltid står på de svagas sida. Med guider om Hur man kommunicerar med storebror och Hur man tuktar byråktater.
www.freenation.tv - Undersökande program som riktar in sig på myndighetsmissbruk i alla dess former.
www.frihet.net - Stiftelsen Svensk Informationsförmedling för frihet och framsteg, demokrati, livskänsla, personligt ansvar och individens rättigheter.
www.fritzes.se - Genom att förmedla svensk samhälls- och rättsinformation vill Fritzes bidra till att stärka rättssäkerheten.
www.fuckthelaw.org - Sida dedikerad till minnet av rättsäkerheten i Norge och andra länder.
Förkränkningskassan - Forum för rättvisa beslut hos Försäkringskassan.
www.governmentchildtheft. com
www.houston.pp.se - Den ädle riddaren Bill Kenneth Houston, alltid på den svages sida.
www.hsan.se - Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd - Vart du ska vända dig till om du har problem med vården.
www.hyckleri.nu - Laila Freivalds bostadshyckleri.
www.kto.se - Planka.nu lanserar kollektivtrafikombudsman.
Lapplisor - Sämsta sortens gatflickor.
www.loxosmedicus.com - Felaktigheter och felbehandlingar som förekommer inom vården idag med myndigheternas godkännande.
www.mindfreedom.org - Slåss för männskliga rättigheter inom psykiatrivården.
www.motmaktmissbruk.com - Föreningen mot maktmissbruk.
www.mrr.se - Medborgarrättsrörelsen.
www.myndighetsmissbruk.co m - En portal för rättvisans skull.
www.nkmr.org - Nordiska Kommitéen för Mänskliga Rättigheter. Massor av bra artiklar.
Offer för den sjuka sjukvården - Sebastian 7 år, ett offer för felbehandling på Astrid Lindgrens Barnsjukhus.
www.orattvisor.se - Föreningen mot orättvisor och maktmissbruk.
Osmo Vallo - Dödsfall vid polisingripanden måste stoppas!
www.parkingticket.com - Bekämpa din pbot online.
The Pen & The Sword - Politiska och samhällskritiska debattartiklar och texter.
www.pocket-r.a.se - Pockettidningen R speglar Svensk socialpolitik sedan 1970.
ShameFactory - Dårhuset Sverige.
www.sistenytt.nu - Mötesplats för olydiga.
www.skrackisar.se - Samlade historier om dåliga upplevelser i den svenska vården.
www.sparkafreivalds.nu - Sparka Freivalds.
Statsmakten IV - En studie i hur socialdemokrati, näringsliv och fack tillsammans manipulerat demokratin
Sverige är ett rövhål i balkläder - (Kräver registrering.)
www.tffr.org - Tidskrift För Folkets Rättigheter ges ut av föreningen Folket i Bild-juristerna.
www.tfror.se - Tidskrift För Rätt och Rättssäkerhet.
www.whitecrossnolasco.com - Mänskliga rättigheter för äldre och psykatripatienter i Sverige.
www.overklaga.nu - Överklagningsakuten.
Överlevnadshäftet 2000 - för långtidssjuka och funktionshindrade.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Länkar för missnöjda

See User information
Bockar och bugar..

Posted on: 2006/6/9 18:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jättebra lista!

Arbetsförnedringen.. Helt lysande! Gissa vem som ska dit imorgon då och "uppdatera min handlingsplan" bara för att jag inte ska bli kickad ur Alfa-kassan (som för övrigt inte gjort annat än skickat papper till mig i två månader och inte EN krona till mig än..) ^^,

Posted on: 2006/6/11 15:48

Anonym
Enda skillnaden mellan den som söker jobb och handläggaren som sitter på andra sidan skrivbordet är att handläggaren har ett jobb, för tillfället... och vilket jävla skitjobb egentligen. Ingen tid att söka sanningar. Ingen tid att förverkliga sig själv. Ingen tid att höja sin medvetandenivå! Samma uppgifter dag ut och dag in! För en liten skitlön som ändå alltid försvinner innan månaden tagit slut.

Känn medlidande för pyramidens slavar men acceptera inte att de behandlar dig illa! Ett råd till dig StrayLynx när det går så lång tid utan att du fått en spänn är att alltid röra om i grytan och ställa krav! Ring högsta ledningen och om du inte vill tala själv, utse en talesman som har talets gåva, och denna måste givetvis säga att han eller hon är din representant när samtalet görs.

Det finns nämligen enkla psykologiska regler som hjärntvättade flockdjur respekterar och känner skräck inför. Det är om deras utnämda ledare "alfahannen" inte vill ha dem med i flocken längre för att de skapar friktion och problem.

Så bråka med dem utan att bli otrevlig och nämn gärna att du har mediakontakter, det ger dem mental klåda och saker brukar skyndas på!

Och kom alltid ihåg det viktigaste av allt. Se "alltid" till att alla beslut, besked och samtal finns dokumenterade på papper med deras underskrift i dina händer!

See User information
Jag har faktiskt varit väldigt regelrätt den här gången jag sökt alfa-kassa. Har skickat extra brev med och önskat dom "ta hand om mitt ärende så omgående som möjligt." Det finns inte en chans att dom _inte_ ger mig några pengar till slut, men jag vet att dom är kända för att sega på så ini..

Nåja, imorgon åker jag till Hultsfred, då finns bara vaken, musik och öööl! :D

Posted on: 2006/6/12 11:12

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper