vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Mångkultur
Hej!

Jag snodde det här inlägget från en annan tråd för att jag tyckte den blev för stor och spårade ur en aning,,

Quote:
Statliga Diskrimineringsombudsmannen, DO, vill ta bort folkkära traditioner i samband med skolavslutningar. Skolverket bannlyser vidare att religiösa (kristna) inslag i både skolundervisningen och på skolavslutningar.

Om ni vill få till en ändring i samhället så måste ni sluta rösta på dom 7 konventionella partiera och istället titta på alternativen. Dom små partierna vill Sveriges väl, till skillnad från dom stora etablerade som bara vill sudda ut våra nationsgränser samt den Svenska folksjälen. Även om DU är invandrare så finns det ingen anledning för dig att rösta på något av dom 7 partierna, då dom bara kommer att göra det ännu svårare för dig som invandrare att t.ex få ett jobb.

/ Fr3D

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Mångkultur

See User information
Ja, de 7 stora partierna är ingen lösning. Tyvärr tror jag inte att de andra heller är det även om partiet Enhet har en hel del vettigt att komma med. Tror dock att framtidens styre kommer att ske på ett annat sätt. Här är deras hemsida i alla fall om någon vill kolla in dem:

http://www.enhet.se/home/

Vad beträffar censureringen av t.ex "Den blomstertid som kommer" så är det ju löjligt i överkant. Vi har ju många fantastiska visor i det här landet och det blir ju absurt om vi ska börja "klippa" i dem. Jag är t.ex allegisk mot organiserad religion men tycker att många av våra religiösa julsånger är underbara.
Jag tror inte på fanatism åt något håll. Traditioner som för människor samman är det väl inget fel på och det utesluter inte heller att man kan ta del av andra kulturers genom att bli inbjudna till deras ibland.

Posted on: 2006/6/23 0:01
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper