vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Cancer orsakas av bakterier?
Såg detta:
http://www.politiken.biz/huldaclark.htm

Personligen vet jag inte alls om jag kan hålla med. Det står:

Vi är så vana vid att tänka på nån form av behandling för cancer. Detta är möjligt eftersom vi år 1990 upptäckte den verkliga orsaken till cancer. Orsaken ligger i en obetydlig parasit, och den förekommer i varje cancerform. Så lungcancer förorsakas inte av rökning, tjocktarmscancer förorsakas inte av brist på kostfibrer, bröstcancer förorsakas inte av fet mat, cancer i bukspottskörteln förorsakas inte av alkoholkonsumtion. Även om alla dessa är bidragande orsaker, är det inte de som är boven. Men hur kan detta fungera?

Märkligt då andelen människor som äter mycket fet och onyttig mat, har mer cancer än människor som äter hälsosamt. Även lustigt att andelen rökare har mer lungcancer än ickerökare.

Självklart tror jag bakterier och så kan orsaka cancer. Men cancer uppstår utav fler orsaker, inte en som Hulda Clark försöker påstå. Jag anser att det är rent kvacksalveri att påstå något sådant.

Jag är inte anhängare av skolmedicin, tvärtom, men jag betvivlar att få naturläkare kan hålla med Hulda Clark att cancer beror till 100% av bakterier.

Märkligt också att medicinvärlden i övrigt inte har identifierat höga halter av bakterier och parasiter i cancerpatienter. Det måste man kan ju kunna göra med tanke på den avancerade tekniken som finns idag.

Ja ja.....lite funderingar och kritik från min sida.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Cancer orsakas av bakterier?

See User information
Det finns inte många personer som är befriade från all dummhet. Vissa har mer, vissa mindre.

Det är ju vanligt att folk hävdar sig veta exakt hur saker och ting ligger till. Oavsätt om det handlar om skolmedisin eller alternativindustrin. Jag tror att man kan se orsaken till en viss sjukdom på flera olika sätt. Tex fysiskt, mentalt och spirituellt.

Problemen sprids snabt. Får du ont i ryggen av ett lyft, så sätter sig snabbt skadan i ditt intelekt och du kommer sedan att fast ryggen har läkt vara försiktigt och orolig för ryggen. Detta i sin tur leder till att du blir stel i ryggen, samt att blodomsättning mm ändras pga av du är spänd. Detta kan i sin tur påverka hela kroppens läkningsaparat och göra att du inte rensar bort avfall naturligt. Detta leder till bakterier mm. Att hitta den urspungliga orsaken till någon sjukdom är lönlöst. Sjukdomen är ändå hela tiden beroende av allt annat för att kunna skapa det sjukdomsförlopp som du upplever.

Posted on: 2005/4/18 14:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Mina studier visar att 80% av alla sjukdomar börjar med stress. Stror man sedan på att man kan bli sjuk av i stort sett vad som helst så blir man det också. Derren Brown har bevisat att Seanser och dess fantastiska upplevelser gör så att saker förflyttas i rummet, endast på grund av att vi tror att det skall hända, känn på den kraften vi har utan att vi vet om det.

Jag flushar alla kemikalier varje dag i min kropp. Efter studien i healing världen mår jag bättre än jag någonsin gjort i hela mitt långa liv. Det går även att tvinga ur stress och aggresioner mm. Fantastiskt nyttig kunskap. De e nåt som borde vara med i det så kallade utbildnings systemet, men jag tycker att ordet inte har någon betydelse längre med tanke på vad det inehåller.

Hare.

See User information
Jag kan rekommendera läkaren Erik Enby för de som vill fördjupa sig i ämnet mikroorganismer och cancer:

http://www.enby.se

Lassew

Posted on: 2005/4/21 18:34

Anonym
http://www.bioelectric.ws/eng/c-virus.html

Royal Raymond Rife uppfann mikroskåpet och han upptäckte ett virus som orsakade cancer på 1920-talet. Hans upptäckt revolutionerade, eller kunde ha, och var enormt uppseendeväckande hos vetenskapsmännen. Tyvärr i denna Illuminatistyrda värld, så välkomnas inte något som skulle innebära något revolutionerande eller innebära ett paradigmskifte. Rife dog (mördades av Illuminati) på ett sjukhus efter en överdos av valium och alkohol.

Kanske den mesta cancer hade kunnat botats idag? Se länken ovan.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper