vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Relevans Frågan.

See User information
Varje dag ältar många medlemmar frågan om 9/11, vilket kan vara intressant när man ska få upp ögonen och så att säga vakna upp.
Men att för dom troende/vakna individerna (medveten om hur fanatiskt det låter, men det är ju trots communityns namn!).
lägga så mycket tid för att överbevisa andra är enligt min åsikt slöseri med tid. För det viktigaste är inte att vi har rätt på varenda vetenskaplig punkt angående fallet/kollapsen av WTC utan att vi ser till vad den faktiskt orsakar indirekt.

Jag skulle vilja påstå utan att attackera någon eller några att det finns en förvriden syn på människovärdet i den debatten då man snart disskuterat WTC i 5 år.

För det första så borde det viktigaste för alla vakna (kanske något partiskt, men jag tänker inte ta hänsyn till människor som inte inser att det ligger någon form av konspiration bakom "katastrofen") att se till att dom inte får utnyttja katastrofen/dådet till att ta fler liv, kanske borde finnas sådana filmer också? (finns det?)

För det andra, därför jag tar upp detta är för att jag känner att man inte disskuterar dom som får sätta livet till på andra sidan jorden. Vill säga bl.a Irakier, Palestiner, Afghanistanier och idag Libaneser. Självklart tror jag inte att någon här värdesätter amerikanska liv högre än andra men sett utifrån så blir det enligt mig så då jag inte tar del av den vetenskapliga WTC disskusionen som bara leder oss till mer segregering och gör det svårare för folk att vakna.

Om folk inte vore så upptagna med sysslor so mölhävande och VM samt motbevisa sWTC skeptikerna så tror jag inte zionisterna skulle kommalika långt innan folket satte ner foten och sa stopp. Vilket kräver att folk är införståda med vad den judiska regeringen sysslar med för typ av terrorverksamhet.

Kort sagt: Vi lever i nutid, och byggnaden är ersättningsbar. Det är dock inga liv som satt livet till följd och i kollapsen.

Förträfflig vinkling av terroraktionen..

Posted on: 2006/7/12 11:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Relevans Frågan.

See User information
En viktig poäng du har i det du tar upp Zaaki. Det är vanligtvis slöseri med både tid och energi att försöka övertyga de som är fast i programmeringen och inte ens anar det. Samtidigt är det viktigt att vara vaksam på sina egna programmeringar och syften.

Konflikter och munhuggning är ju oftast bara ett sätt att försöka kompensera sin egen brist på uppmärksamhet och känsla av maktlöshet i en värld där ytlighet och materialism upphöjts till norm och folk som pratar om manipulation, känslor eller kärlek
stämplas som "djupa" eller "flummiga" för att marginaliseras eller förlöjligas av de som annammat cynismen som sin huvudsakliga ideologi.

Alan Watt berättar att han brukar få samtal från folk som är frusterade över att de inte kan få andra att vakna upp och inse hur lurade vi är. Hans råd är: "Lägg inte energi på att försöka övertyga någon som inte ens tagit första steget ur manipulationen."

Personligen tycker jag att det är positivt att det dyker upp folk här på vaken som har rakt motsatta åsikter så länge de inte är ute efter att bara förlöjliga eller upprepa sig hundra gånger
utan kan argumentera för sin sak. Det gör att man får träna sig att rannsaka sina egna argument och inspireras till att läsa på mera.

Sen kan man ju tycka att det är sorgligt att det finns så många "omedvetna agenter," d.v.s folk som är så kuvade redan sen barnsben att de annammat en bror duktig attityd som gör att de köper det som sägs på TV och i medierna rakt av och är övertygad om att frälsningen ligger i ett visst parti eller i någon av de etablerade ideologierna och vill tala om för dem som valt att se på livet och världen på ett annat sätt vilka flummiga idioter de är.

Tanken på att de mäktigaste männen i världen springer omkring i svarta och röda kåpor och tillber hedniska gudar i sataniska ritualer eller att de ligger i likkistor och masturberar är mer än vad sådana människor kan ta in. De har ju tidigt fått lära sig att
auktoriteter alltid har rätt och vill man klättra i karriären eller komma till himlen så får man inte vara arg på eller ifrågasätta vare sig föräldrarna eller de mäktiga som styr världen.

Som världen ser ut har eliten lyckats väldigt väl med att dressera "fåren", (för det är så de ser oss) vi behöver inte ens en fåraherde eftersom vi har blivit varandras fångar och fångvaktare på en och samma gång. Gå inte utanför den gängse normen för då är du en tomte eller helt enkelt en idiot är den underförstådda lag som styr de flesta människors liv.

Posted on: 2006/7/12 11:46
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Zaaki!

Du börjar närma dig något av det mest viktiga som skrivits på Vaken under den korta tid jag läst inlägg och försökt att medverka här!

Har lite grejer jag skulle vilja ta upp men tror inte att forumet är moget för sanningar som inte är PK.

Jag upplever det dock som fruktansvärt opersonligt att i någon slags tävling klistra in länkar till tusentals teorier eller bevisföringar om 9/11, utan att i många fall inte ha en enda egen åsikt eller formulering!

Med risk för att göra alla politiska färgbindlar irriterade så vågar man ju knappt påpeka på hur t.ex. den svenska verkligheten påverkas av den globala galenskapen!

Det finns en verklighet alldeles utanför var mans dörr som håller på att förvandlas till en mardröm! Varför blir det det då så himla känsloladdat så fort vardagsproblematik på olika nivåer här på hemmaplan tas upp?

Är det ointressant bara för att GWB inte är direkt synlig här? (Han har väl fan inte ensamrätt på att bli kallad skurk)!

Är det skrämmande då man riskerar att gå från ord till handling? (Till och med ett ställningstagande kan skapa långsiktiga problem för den som vill göra karriär).

Är det så att många faktiskt stänger av inputen då det handlar om saker som inte är PK?
(Inte är det väl möjligt att det finns medlemmar på forumet som sitter fast i gammalt vänster-höger mögligt tjafsande)?

Jag menar inte att sanningssökare skall sluta leta var helst de känner att de har ett intresse att forska i. Men måste det vara så förbannat enahanda?

See User information
Det märks att det är ett viktigt ämne då redan två av dom mest upplysta och i min mening flitigaste medlemmarna redan gett respons!

Klockrena inlägg båda två!

Svar till Lightsaber:

Håller med på varenda punkt, och precis som Michael Tsarion samt fler brukar vara tydliga med att påpeka så kommer tiden då alla vaknar till sist. Det enda jag är förtvivlad över är hur många liv det krävs, och om jag utgår från min omgivning så skulle jag inte våga gissa på antalet då följande citat nog inte är allt för ovanligt när det gäller t.ex. just den zionistiska ockupationen och barnmassakern (vill inte vara brutal men tyvärr är sanningen så bitter..)
"Jag känner ju inte dom människorna ändå"

Annat gäller det då amerikanarnas fantastiska liv..Tyvärr har detta avspeglats i debatten vill jag nämna igen då det är det sista vi vill göra! (eller)

Svar till Jaxtone:

Även dig är jag trots våra tidigare "fejd" fullständigt överens med.
Det första jag skulle vilja säga är, håll inte tillbaka sanningarna!
det är ju bland det farligaste. Kanske är svårt dock då man inte vill stöta sig med alla men men..

För min egen del så förstår jag inte varför det tog så lång tid för mig att inse att jag måste gå till handling, kan inte se på längre..
Vad det gäller Palestina konflikten vilket jag anser vara Hitler samt judarnas verk så finns det inget viktigare ämne idag. Det är bland dom största pågående orättvisorna som pågår.
Som en av sveriges mest framstående musiker skrev:

"Vem kan förklara att vapen är fula små saker//
När leksaksaffären är full av soldater".

Vilket jag känner passar rätt bra in på Palestina frågan, vilken unge ska lära sig att det är fel att mörda och stjäla när politikerna behandlar världen som ett ända stort Grand theft auto (Våldsamt tv spel).

Det är intressant också att vi som skriver just nu, egentligen inte disskuterar då vi är ganska överens om saken. Vi skriver egentligen för att folk inte gör det! På samma sätt som dom som läser böcker är en bieffekt av dom som inte gör det. Hoppas ni hängde med..

Posted on: 2006/7/12 12:33

See User information
Gott folk, fastna för f*n inte i vetenskapliga petitesser utan låt mord statistiken tala sitt tydliga språk! Folk dog i USA för att ge anledning till att döda och erövra mer. Klart som korvspad!

Fortsätter den här sidan som mötesplats för vardagsrumsproffessorer så är det väll lika bra att lägga ner hela skiten..

Posted on: 2006/7/12 16:10

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper