vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Konspirationsteorier en konspiration?
Ni som ser konspirationer i allt, har ni aldrig reflekterat över vilka enorma pengar som folk tjänar på konspirationsteorierna?

Det finns ju uppenbarligen en hel del folk som köper sånt här till rövarpriser:

http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... hp?topic_id=3351&forum=14
"Alan Watt har gjort en ny DVD. En 2 timmars presentation om världshändelser, var vi är, och vart vi är på väg. Kostar ca 350 spänn."

Har ni inte tänkt tanken att Alex Jones, Alan Watt, et al, kanske i själva verket är del i en konspiration som hittar på konspirationsteorier och programmerar folk att tro på dem genom filmer med suggestiv musik som de säljer dyrt? Allt för sin egna vinnings skull!

Ni ställer er ofta frågan vilka som tjänade på 9/11, och en av dem som ligger i topp på den listan måste väl vara t.ex. Alex Jones! Borde då inte han vara i hög grad misstänkt för att ha riggat den "kontrollerade demolering" som ni tror på?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Konspirationsteorier en konspiration?

See User information
Quote:

zpz wrote:
Ni som ser konspirationer i allt, har ni aldrig reflekterat över vilka enorma pengar som folk tjänar på konspirationsteorierna?

Det finns ju uppenbarligen en hel del folk som köper sånt här till rövarpriser:

http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... hp?topic_id=3351&forum=14
"Alan Watt har gjort en ny DVD. En 2 timmars presentation om världshändelser, var vi är, och vart vi är på väg. Kostar ca 350 spänn."

Har ni inte tänkt tanken att Alex Jones, Alan Watt, et al, kanske i själva verket är del i en konspiration som hittar på konspirationsteorier och programmerar folk att tro på dem genom filmer med suggestiv musik som de säljer dyrt? Allt för sin egna vinnings skull!

Ni ställer er ofta frågan vilka som tjänade på 9/11, och en av dem som ligger i topp på den listan måste väl vara t.ex. Alex Jones! Borde då inte han vara i hög grad misstänkt för att ha riggat den "kontrollerade demolering" som ni tror på?

Jo tjenare. Du valde verkligen rätt person när du lyfte fram Alan Watt.

Han har som krav när han blir intervjuad att få lägga ut samtliga radiointervjuer gratis på sin hemsida.

Han har gjort flera filmer som han lägger ut gratis på sin hemsida.

Böckerna han skrivit trycker han själv och säljer för 25 dollar styck.

Han bor i en enkel stuga i skogen med sin hund.

Det finns garanterat skumma indvider som slår mynt av folks hunger efter konspirationer men Alan Watt hör knappast till dem.

Till skillnad mot för de flesta andra som forskar på sånt här så har han läst elitens egna böcker och dokument, där de svart på vitt talar om vad de vill och ämnar göra.

Det är viktigt att vara skeptisk och kritisk, men har man satt sig in i ämnet några år och märker att flera av varandra oberoende forskare kommer fram till samma slutsats som en själv då är det nog läge att börja ifrågasätta om den officiella bilden av verkligheten vi matas med inte är högst tvivelaktig för att inte säga falsk många gånger.

Vore intressant att veta om du tagit dig tid att lyssna på denne anspråkslöse man några gånger. Men du kanske finner det mer trovärdigt att läsa om hur världen fungerar i SVD, DN, Aftonbladet och Expressen. Inte för att de inte har sina små guldkorn ibland också, men det är långt mellan gångerna och som helhet är det ju inte mycket att hänga i granen.

Jag skulle vilja tipsa dig om att läsa min tråd: "DET FINNS INGEN KONSPIRATION" om du anser att det många av oss här på vaken skriver om är rena fantasier:

http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... t_id=19937#forumpost19937

Posted on: 2006/8/15 19:52
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har tänkt på det. Men det är absolut inte så lönsamt att sälja konspirationsmaterial. Mycket av materialet är ju gratis och ligger på google video.

Loose Change är gratisa att kopiera, Alex Jones filmer är gratis att kopiera mm mm.

Så det ända sättet är om någon betalar dom för att sprida dessa "konspirationer". Kanske är det CIA och Illuminati som ligger bakom?

Posted on: 2006/8/15 19:59
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
zpz <- Personligen räknar jag dagarna till du kommer att utbrista :
Ni hade rätt, 911 var ett insider job! Fan vad jag har varit lurad länge!

Tro mig detta kommer att hända, förr eller senare!

Du verkar inte ha en aning om hur detta växer i USA, men vi som lyssnar på amerikanarnas egna radio sändningar vet detta!

Nu sitter jag bara och väntar på genomslag i svensk media/tv!

Skickade lite tipsmejl till AB/Expressen/DN idag..se nedan:
(eftersom jag tröttnat på att dom aldrig rapporterar nåt vettigt)

I ca 4 månader har jag vetat om att USA/Kanada/Mexico håller på att slås ihop till till en amerikansk union med den gemensamma valutan Amero, men inget har rapporterats om detta??
Bevis? Läs gärna på www.spp.gov om ni inte tror mig!

Om det är så att ni har fel källor att ta eran information ifrån så rekommenderar jag varmt www.prisonplanet.com & Infowars.com

33% av amerikanska befolkningen tror att 11 September var ett "insider job" detta har ni heller inte tagit upp, vet ni överhuvudtaget vad som händer i USA, det framgår iaf inte i era "nyheter"! Länk nedan:
http://www.nypost.com/news/nationalne ... _guido_h__stempel_iii.htm

Om 33% av amerikanarna tror att deras regeringen är inblandad i 11 September attentatet så tycker iaf jag att det är en ganska stor nyhet!?

För övrigt så har Alex Jones varnat för ett nytt 11 September, förra gången han gjorde detta var ca 2månader INNAN 11 September, bevis? Se gärna filmen nedan:
http://www.prisonplanet.tv/articles/a ... 2004/082604alexwarned.htm

Nya varningen:
http://prisonplanet.com/articles/August2006/110806_b_Warning.htm
Youtube verkar nere för tillfället..

Kanske dags för er att skriva nåt om allt detta som händer i USA?

Posted on: 2006/8/15 20:08
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe wrote:
zpz <- Personligen räknar jag dagarna till du kommer att utbrista :
Ni hade rätt, 911 var ett insider job! Fan vad jag har varit lurad länge!

Tro mig detta kommer att hända, förr eller senare!

Personligen räknar jag dagarna utan att ett enda hållbart bevis presenterats för konspirationsteorin.

Tro mig, detta kommer inte att hända!

Quote:
Du verkar inte ha en aning om hur detta växer i USA, men vi som lyssnar på amerikanarnas egna radio sändningar vet detta!

Vilka radiosändningar lyssnar du på då då? Det är nog inte NPR misstänker jag? Alex Jones, Alan Watt, Michael Tsarion et al är knappats representativt för vad det amerikanska folket lyssnar på.

Quote:
Nu sitter jag bara och väntar på genomslag i svensk media/tv!

Skickade lite tipsmejl till AB/Expressen/DN idag..se nedan:
(eftersom jag tröttnat på att dom aldrig rapporterar nåt vettigt)

I ca 4 månader har jag vetat om att USA/Kanada/Mexico håller på att slås ihop till till en amerikansk union med den gemensamma valutan Amero, men inget har rapporterats om detta??
Bevis? Läs gärna på www.spp.gov om ni inte tror mig!

Ok, jag läser där:
Quote:
Myth: The SPP is a movement to merge the United States, Mexico, and Canada into a North American Union and establish a common currency.

Fact: The cooperative efforts under the SPP, which can be found in detail at www.spp.gov, seek to make the United States, Canada and Mexico open to legitimate trade and closed to terrorism and crime. It does not change our courts or legislative processes and respects the sovereignty of the United States, Mexico, and Canada. The SPP in no way, shape or form considers the creation of a European Union-like structure or a common currency. The SPP does not attempt to modify our sovereignty or currency or change the American system of government designed by our Founding Fathers.

http://www.spp.gov/myths_vs_facts.asp

Quote:
Om det är så att ni har fel källor att ta eran information ifrån så rekommenderar jag varmt www.prisonplanet.com & Infowars.com

Ingen seriös människa använder dessa hemsidor som källor. Vet du ens vad som menas med källor?

Quote:
33% av amerikanska befolkningen tror att 11 September var ett "insider job" detta har ni heller inte tagit upp, vet ni överhuvudtaget vad som händer i USA, det framgår iaf inte i era "nyheter"! Länk nedan:
http://www.nypost.com/news/nationalne ... _guido_h__stempel_iii.htm

Om 33% av amerikanarna tror att deras regeringen är inblandad i 11 September attentatet så tycker iaf jag att det är en ganska stor nyhet!?

Som man frågar får man svar...

Jag har inte sett hur frågan formulerades, men man påstår iaf att resultatet var detta:
Thirty-six percent of respondents overall said it is "very likely" or "somewhat likely" that federal officials either participated in the attacks on the World Trade Center and the Pentagon or took no action to stop them "because they wanted the United States to go to war in the Middle East."

Och det är INTE samma sak som att 36 % tror att amerikanska myndigheter planerade och arrangerade attackerna.

För övrigt var det ju ungefär lika många inte vilket år attacken inträffade. http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... php?topic_id=3397&forum=4
Kunskaps- och bildningsnivån är tyvärr inte den bästa hos alla amerikaner.

Quote:
För övrigt så har Alex Jones varnat för ett nytt 11 September, förra gången han gjorde detta var ca 2månader INNAN 11 September, bevis? Se gärna filmen nedan:
http://www.prisonplanet.tv/articles/a ... 2004/082604alexwarned.htm

För det första finns inget där som bevisar att det var inspelat före 9/11/01.
Och för övrigt, är det inte den typen av påståenden som han kommer med hela tiden, nån gång sammanfaller det väl då med ett terrordåd?

Quote:
Nya varningen:
http://prisonplanet.com/articles/August2006/110806_b_Warning.htm
Youtube verkar nere för tillfället..

Hm... Där står det: Alex Jones predicted the 9/11 attacks stating "Osama Bin Laden would be blamed for flying planes into buildings including the WTC".

Nåt sånt sa han då faktiskt inte på det gamla klippet. Lögnare!!

Om det inte inträffar nåt terrordåd värre än 9/11 före oktober, kan vi då dra slutsatsen att Alex Jones är full av skit?

Anonym
zpz.

Ta och lyssna på RBN ( Republic Broadcasting Network ) i en Vecka
Till exempel. Det finns många andra stationer.

Men jag tror inte du är intresserad av annan information än FOX News eller annan MS-information.

See User information
Quote:

zpz wrote:
Vilka radiosändningar lyssnar du på då då? Det är nog inte NPR misstänker jag? Alex Jones, Alan Watt, Michael Tsarion et al är knappats representativt för vad det amerikanska folket lyssnar på.

Men tillräckligt representativt för att informera sig om läget i USA än dom flesta!
Quote:

Ingen seriös människa använder dessa hemsidor som källor. Vet du ens vad som menas med källor?

Dom artiklar som finns på infowars och prisonplanet är länkade från alla stora medier och även AP om dom har funnit i dessa tidningar..
Quote:

Nej det räcker väl inte med att Alex säger det aktuella datumet på både tv-sändningen och radioprogrammet..!!
Quote:

Och för övrigt, är det inte den typen av påståenden som han kommer med hela tiden, nån gång sammanfaller det väl då med ett terrordåd?

Nej , detta är endast den andra gången som han förutspår en liknande händelse..
Quote:

Hm... Där står det: Alex Jones predicted the 9/11 attacks stating "Osama Bin Laden would be blamed for flying planes into buildings including the WTC".

Exakt och det hände ju som bekant...
Quote:

Nåt sånt sa han då faktiskt inte på det gamla klippet. Lögnare!!

Vad fan snackar du om? Tror du har blandat ihop detta..Du såg att jag skrev att youtube var nere så den senaste varningen kan man inte se för tillfället..
Quote:

Om det inte inträffar nåt terrordåd värre än 9/11 före oktober, kan vi då dra slutsatsen att Alex Jones är full av skit?

Det kommer ev. att hända innan Oktober ! Om vi har tur så kommer detta att stoppas om "rätt" människor får höra det..

Posted on: 2006/8/15 21:28
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Ja zpz är ju Uppenbarligen fel Människa att föra Informationen vidare.

Anonym
Quote:

A73 wrote:
zpz.

Ta och lyssna på RBN ( Republic Broadcasting Network ) i en Vecka
Till exempel.

Det har jag nog inte tid med.
Men berätta gärna hur många lyssnare dom har.

Anonym
2st Jag och en till !!!

Men du har tid att hänga här !!

Anonym
Quote:

TeBe wrote:
Quote:

zpz wrote:

Men tillräckligt representativt för att informera sig om läget i USA än dom flesta!

Va? Den meningsbyggnaden blev för mycket för mig...
Quote:
Quote:

Dom artiklar som finns på infowars och prisonplanet är länkade från alla stora medier och även AP om dom har funnit i dessa tidningar..

En tidningsartikel är i sig inte en källa.
Quote:
Quote:

Nej det räcker väl inte med att Alex säger det aktuella datumet på både tv-sändningen och radioprogrammet..!!

Om Alex Jones har som affärside att sprida lögner, varför ska jag då tro honom?
Quote:
Quote:

Nej , detta är endast den andra gången som han förutspår en liknande händelse..

I klippet jag såg hörde jag inte nån specifik förutsägelse, bara att han anklagar myndigheterna för att syssla med fejkad terror.

Quote:
Vad fan snackar du om? Tror du har blandat ihop detta..Du såg att jag skrev att youtube var nere så den senaste varningen kan man inte se för tillfället..

Jaha, synd att Alex Jones inte har det på sin hemsida då....
Quote:
Quote:

Det kommer ev. att hända innan Oktober ! Om vi har tur så kommer detta att stoppas om "rätt" människor får höra det..

Härligt, man har redan en bortförklaring om man får fel!

See User information
Du kan väl fortsätta med att leka katt och råtta men jag sänker mig inte till den nivån! Leta reda på någon annan som orkar underhålla dig hädanefter!
Lek lite med dessa länkar till artiklar om American Union:
http://wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=50719

http://infowars.com/articles/nwo/naft ... ush_admin_secret_plan.htm

http://www.humanevents.com/article.php?id=15497

Hoppas du kommer till insikt snart! Om inte så gör du det nog förhoppningsvis när nästa "terrorattentat" inträffar, men du kommer väl i vanlig ordning tro att det är Al-Qaeda,Iran,Syrien,Hizbollah..

Posted on: 2006/8/15 21:57

/Benjamin Franklin

Anonym
Ursäkta att jag ställer en fråga som förmodligen ställts förut till dig zpz!

Vad är ditt huvudsyfte på Vaken?

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper