Vakencorner
|
Anonym
|
Folkvalda.
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Blir de inte utsedda innan vi röstar på dem?
Det är som allt annat. En myt. |
||||
|
||||
|
Re: Folkvalda.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nomineringar samt utnämningar avseende förtroendevalda sker ofta slutet i en så kallad "ledningsgrupp" inom partiet, ända ner på kommunal nivå. Dessa "ledningsgrupper" samverkar sedan mellan varandra på partinivå utan själva medlemmarnas insyn. Detta tillvägagångssätt innebär att de som styr i kommunhuset lätt kan kompromissa bort "jobbiga" personer ur systemet.
Jag säger inte att det är omöjligt. Men systemet är helt klart skapat så det skall vara svårt att ta sig upp till en nivå där du kan påverka. Att försöka ta sig upp inom politiken är jämnställtbart med en arbetsansökan. De kan alltid neka dig platsen, till och med ge dig känslan av att din ansökan är stoppad i papperskorgen. Detta baserar jag på mina personliga erfarenheter och jag väntar fortfarande på att bli motbevisad.
Posted on: 2006/12/19 18:51
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Å så går folk och röstar vart 4:e år i tron på att det är folket som har valt dem. - Öhh, det är ju demokrati. Vadå, är du soffliggare eller? - DET KAN DU GE DIG FAAAN PÅ! ![]() Hmm. Undrar hur många som är hjärntvättade med religion på denna planet? ett folk kan tydligen luras till vad som helst. Undra om det finns människor som drar nytta av det? ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Fan också! Då har jag tidigare år röstat helt i onödan på Kalle Anka ju!
Posted on: 2006/12/20 16:32
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ta det scenariot som utspelar sig just nu framför våra ögon, valet av ny kvinnlig partiledare för sossarna. Vad händer bakom kulisserna??
Dom två kvinnor som verkar vettiga ballar ur? Så vi har bara ett val kvar och det är hederliga Mona Sahlin!?!?! Detta verkar ju väldigt passande, "dom" har säkert hela tiden velat ha Mona Sahlin som partiledare, för hon har säkert fler skelett i garderoben som är större!!
Posted on: 2006/12/20 16:59
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login