vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

AB: Fp vill bara höra svenska i klassrummen

See User information
Man kan undra vad Fp vill skapa med deras utfall?
Kan det vara så att dom vill skapa opinion MOT att man ska prata svenska i klassrummen?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,965755,00.html

Som jämförelse så kan jag meddela att i USA så hissas mexikanska flaggor på en del myndighetsbyggnader och i en del av domstolarna får man ENDAST prata spanska..?

Posted on: 2007/1/2 2:00
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: AB: Fp vill bara höra svenska i klassrummen
Personligen vet ja hur jävla störande det är, och jag vet att jag inte är ensam om det i min klass.
när maggot säger något kontroversielt börjar det pratas arabiska och man kan vara i ett grupparbete och helt plötsligt blir det arabiska.
tycker jag är en otrolig respektlöshet
språktest ja tack!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Men maggot du vet ju vad eliten vill!

Tror du verkligen att Fp's alla utfall kommer att följas av regeringen?

Jag tror att Fp är dom som får ta skiten för alla förslag, vad tror du att svenska folket säger när Fp kommer med dessa utfall, svenska folket vill väl inte vara "rasistiska" eller?

Posted on: 2007/1/2 12:51
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
"Tror du verkligen att Fp's alla utfall kommer att följas av regeringen?"

Den meningen förstog jag inte

I detta fallet tror ja du har fel men vad vet jag varför skulle det pratas mindre i skolorna om svenska blev obligatoriskt man får väl lära sig det då.

kanske skulle bli mindre gapande dock

hur kan det vara rasistisk att prata svenska språket i svenska skolor på svensk undervisning?

kravet om språktest är för övrigt snott från sverigedemokraterna.

See User information
Precis som man inte ska viska bakom någons rygg så ska man inte prata över någon på ett annat språk som denne inte förstår.. normal hyfs anser jag det vara... kan alla turkiska fine prata det...

Posted on: 2007/1/2 13:15
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
maggot <-- Tror du inte att Fp används för att skapa opinion mot såna här nya regler och lagar?

Klart alla vill ha ordning och reda i skolan... Men vill verkligen stat/regering ha det så?

Posted on: 2007/1/2 13:35

/Benjamin Franklin

Anonym
nej de skiter nog i det men ett parti kan ju inte bara komma med dåliga förslag då skulle de inte få några röster bästa sättet att ljuga säga 80% av sanningen som shygets ofta påpekar

Anonym
Quote:
Jag tror att Fp är dom som får ta skiten för alla förslag, vad tror du att svenska folket säger när Fp kommer med dessa utfall, svenska folket vill väl inte vara "rasistiska" eller?

Större delen av svenska folket är nog ganska överrens om när det gäller såna här grejer. Självklart skall man snacka svenska i svenska skolor om det inte är språkundervisning det handlar om. Det är precis lika naturligt som att när svenskar studerar utomlands så anpassar man sig till det språk som gäller där.

Så om majoriteten av befolkningen är överrens varför är det då fortfarande möjligt att folk med invandrarbakgrund emellanåt väljer vilket språk de vill snacka själva och anklagar de som har kritik mot detta för att vara nazister eller rashatare?

Där har ju stat och regering lyckats väldigt bra med att skrämma vanlig svensk urbefolkning med att säga sin åsikt. Ingen normal människa vill bli anklagad för att vara nåt man inte är... typ rasist eller nåt annat urvattnat uttryck som det borde gått inflation i redan samma dag som idiotorganisationer som Centrum mot rasism startade sina dåraktiga kampanjer mot vett och förnuft.

Anonym
"centrum mot glassism" menar du väl?

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper