vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Peter Wahlbeck om mobilstrålning
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,974100,00.html

När man läser sånt här känns det bra att ha gjort bokomslaget!

Kanske händer det saker nu...
...eller kanske inte.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Peter Wahlbeck om mobilstrålning

See User information
Verkar som Peter får huvudvärk ganska så lätt...

Quote:
– Häromdagen fick jag huvudvärk när en motorcyklist körde förbi mig på en smågata i Halmstad. Den skrämde nästan livet ur mig och andra på gatan och min 11-månaders bebis gallskrek av skräck.

AB

Denna gången passade det precis in på en bok (Spelet om 3G) som han "fått"(läs marknadsföra) !?!

Och då är ändå Peter inte känd för att gnälla på allt och alla, samt komma med oigenomtänkta kommentarer.
Tycker det känns skönt att vi vanliga människor kan lita på att våra komiker berättar för oss när de upptäckt något farligt.

Posted on: 2007/1/16 10:06
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
verkligen-> Du verkar veta att han marknadsför denna bok. Hur har du fått tag på denna säkra info?

Tycker det är bra att folk går ut och kritiserar det dom ser som problem. Nu är det ju så att i vår ytliga värld så "krävs" det tydligen uttalanden och reaktioner från kändisar och allehanda doku-stjärnor för att folk ska lyssna mer än 2 minuter.

Både högljudda motorcyklar och mobilstrålning ser jag som relevanta problem, på två olika sätt dock. Den ena av ren omtänksamhet och den andra på sikt. Höga ljudnivåer i onödan är inte hälsosamma och inte direkt nödvändiga heller.

Posted on: 2007/1/16 10:24
- -

See User information
Quote:

buran wrote:
verkligen-> Du verkar veta att han marknadsför denna bok. Hur har du fått tag på denna säkra info?

Ooops, där satte du dit mig...
Jag tillät mig använda den information jag har och spekulera lite, samt vara en aning konspiratorisk.
Räcker inte det ?

Posted on: 2007/1/16 10:31
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Du får vara hur konspiratorisk du vill men tidigare har jag fått
uppfattningen att du inte tror på konspirationer över huvud taget.
Nu vänder du ju upp och ner på min uppfattning om dig, var det
nödvändigt!?

Posted on: 2007/1/16 11:18
- -

See User information
heheh

Posted on: 2007/1/16 11:46
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information

Posted on: 2007/1/16 12:08
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness

See User information
Quote:

buran wrote:
Du får vara hur konspiratorisk du vill men tidigare har jag fått
uppfattningen att du inte tror på konspirationer över huvud taget.
Nu vänder du ju upp och ner på min uppfattning om dig, var det
nödvändigt!?

Konstigt att du fått den uppfattnigen om mig då jag är en trogen supporter av alla stora "konspirationer" så som att månlandning ägt rum, att WTC rasade p.g.a flygplanen samt att Olof Palme dog för att han avled.

Posted on: 2007/1/16 13:28

See User information
Bra försök till en enkel inbakning som vanligt din lilla tomte! .

verkligen: " trogen supporter av alla stora "konspirationer" så som att månlandning ägt rum "

Blackie: Ja det tror jag med. Men inte med människor i landaren.

verkligen: " WTC rasade p.g.a flygplanen "

Blackie: WTC 7 med antar jag?.

verkligen: " Olof Palme dog för att han avled "

Blackie: Japp det stämmer bra det!, du är smart

Posted on: 2007/1/16 14:22
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate

See User information
verkligen-> Jag trodde inte att du kunde snurra till det något mer för
mig men du lyckades åter igen. Som du själv skriver så stödjer du ju
konspirationer, du ser alltså dessa som olyckor, islamistisk terrorism
eller ren tur/otur helt enkelt. För dig är nog ordet konspiration bara
ett påhittat ord som egentligen inte betyder något. Ordet fyller ingen
funktion utan används enbart som ett skällsord av de som har
sanningen, med andra ord media och andra "lärda" inom
etablissemanget.

Du får väl fortsätta snurra med detta ämne om du vill.

Lycka till.

Posted on: 2007/1/16 21:40
- -

Anonym
Glöm inte att vi har religionsfrihet i detta landet. Vill vår vän verkligen tro på slumpen så får han ju göra det. Det finns ju de som tror att jultomten existerar på riktigt, jag lyckades lura två stycken i julas med en enkel mask inköpt på ICA Maxi.

Själv tror jag inte på den pulsade mikrovågsstrålningens negativa hälsoeffekter, eller att tekniken införs med miljarder i riskkapital för att teknologiskt bereda väg för ett övervakningssamhälle.

Jag tror heller inte att en liten maktelit vars blodslinjer går tillbaka till Babylon styr denna världen både direkt och indirekt.

Jag vet!

Anonym
Quote:
Glöm inte att vi har religionsfrihet i detta landet. Vill vår vän verkligen tro på slumpen så får han ju göra det. Det finns ju de som tror att jultomten existerar på riktigt, jag lyckades lura två stycken i julas med en enkel mask inköpt på ICA Maxi.

Quote:
Själv tror jag inte på den pulsade mikrovågsstrålningens negativa hälsoeffekter, eller att tekniken införs med miljarder i riskkapital för att teknologiskt bereda väg för ett övervakningssamhälle.

Quote:
Jag tror heller inte att en liten maktelit vars blodslinjer går tillbaka till Babylon styr denna världen både direkt och indirekt.

Jag Vet.

Javisst.

Men att " Jag Vet " kan man inte säga till en icke påläst som är inne i det vanliga " Ekorrhjulet ".

Då agerar man ungefär som Jehovas Vittne som stoppar in foten över tröskeln, innan dom är inbjudna.

See User information
Quote:

wikhall wrote:
Jag vet!

Ah, man kan alltid räkna med ett svar i den ödmjuka sektmentalitetens tecken...

Posted on: 2007/1/18 0:14

Anonym
Ahh kära "verkligen!" Du önskar så håååårt hååårt att vaken.se var en sekt... Dina ord visar hur blockerat ditt tänkande är tyvärr.

Kan du inte starta en blogg där vi får läsa om din uppfattning av världen och vad som är viktigt att focusera på, vad som är sann information och sann fakta?

Anonym
Quote:
Men att " Jag Vet " kan man inte säga till en icke påläst som är inne i det vanliga " Ekorrhjulet ".

Nej, det kan man inte. Men så finns ju också t ex David Ickes böcker och Alex Jones filmer i bokhyllorna och datorerna hos en minoritet, eller hur?

Men jag kan säga det till verkligen, zink, zpz med flera. Inga problem.

Det har sagts att man behöver inte tro på allt som skrivs. Däremot bör man checka av det som skrivs med sina egna erfarenheter, sitt eget kunnande och vetande.

Till och med (om man skalar bort allt vad "konspirationsteorier" heter) om man går efter den officiella versionen av 9/11, t ex..

..så är det ett obestridbart faktum att USA själva skapat terrorismen!!! Bin Laden är deras man. Precis som Saddam.
Bin Laden blev USA:s man när ryssarna gick in i Afghanistan
1979 och han har varit det sedan dess.

(Detta är ingen 9/11-tråd, men det är ett exempel.)

När Jehovas kommer hem bjuder jag in dem. Eftersom de åker ut för att bli frälsta.

Angående sekter, så håller jag på att lämna en sekt. Jag tycker det går ganska bra. En livsfarlig domedagssekt vars ledare håller sina medlemmar i ett järngrepp.

Sekten har miljontals medlemmar och den kallas för den västerländska civilisationen!!!

Välkommen till Vaken.se, verkligen.

See User information
Quote:
by void on 07-01-18 02:09:05
Ahh kära "verkligen!" Du önskar så håååårt hååårt att vaken.se var en sekt...

Önskar gör man av tomten... Bryr mig inte om vad Vaken.se står det enda jag kommenterade var svaret "Jag vet", vilket får anses som ett ganska så fanatiskt svar då MERPARTEN av den seriösa forskningen visar att hälsoriskerna är obetydliga vad det gäller bl.a mikrovågsugnar och mobiltelefoner.

Att "Veta" eller "att ha den absoluta sanningen" är ofta ett av grundkriteriet när man definiera en sekt.

Posted on: 2007/1/19 11:31

See User information
Quote:

Önskar gör man av tomten... Bryr mig inte om vad Vaken.se står det enda jag kommenterade var svaret "Jag vet", vilket får anses som ett ganska så fanatiskt svar då MERPARTEN av den seriösa forskningen visar att hälsoriskerna är obetydliga vad det gäller bl.a mikrovågsugnar och mobiltelefoner.

Bra! Då vill jag veta varför jag som "teknikfreak" har lyckats få minnesrubbningar, och yrsel så snart jag använder en mobiltelefon i mer än en minut! Jag har tom varit i kontakt med en läkare och bla gjort en skiktröngen för att se om det var något som ev inte var som det var i skallen med för mig positivt resultat.

Jag blir yr och känner mig allmänt som dagen efter en redig fest med alldeles för mycket alkohol.

Jag påstår Inte att hälsan i sig påverkas, att cancer utvecklas, att man kan bli sjuk el dyl, men likförbannat påverkas jag till den milda grad att jag måste ha sladdheadset när jag använder DECT- / GSM- / WiFi-telefoner idag. Trist men sådant är läget.

Har mest funderingar på om det är fråga om en retning på balansnerven pga att dess längd kommer i resonans med bärfrekvensen från mobiltelefonen (på samma sätt som att man kan få in AM-stationer i ett par hörlurar som sitter inkopplade i en CD-spelare, ni som kan analog elektronik vet vad jag menar) iom att det inte gäller 100 % av alla trådlösa samtal där jag inte har tillgång till headset. Nåja, bara en teori.

Posted on: 2007/1/19 13:26

Anonym
Du snackar som du har förstånd till, verkligen. Eller snarare har kunskap till av allt att döma.

Merparten av all forskning som finns pekar på motsatsen. Eller varifrån får du det påståendet? Inte Vetenskap och Folkbildning igen väl?

Hemskt ledsen, men din älskade mobil är ohälsosam. Är det kanske aktieportföljen som kliar?

Läs gärna Spelet om 3G, den bör finnas på ditt närmaste bibliotek.
Den och flera andra böcker i ämnet. Jag rekommenderar "Svart på Vitt" av John & Rigmor Granlund-Lind och "Mörkläggning" av Gunni Nordström

See User information
Quote:

wikhall wrote:
Du snackar som du har förstånd till, verkligen. Eller snarare har kunskap till av allt att döma.

Komplimang ?!

Quote:

Merparten av all forskning som finns pekar på motsatsen. Eller varifrån får du det påståendet? Inte Vetenskap och Folkbildning igen väl?

Om du bemödar dig leta på andra ställen än "kloka gubben" så bör även du kunna hitta.

Quote:

Hemskt ledsen, men din älskade mobil är ohälsosam. Är det kanske aktieportföljen som kliar?

Mycket möjligt, men inte p.g.a strålningen.

Aktieportföljen...Kan inte riktigt förstå vad det har med saken att göra. Ännu ett typiskt "Vaken"-påhopp...

Quote:

Den och flera andra böcker i ämnet. Jag rekommenderar "Svart på Vitt" av John & Rigmor Granlund-Lind och "Mörkläggning" av Gunni Nordström

Vill man läsa starkt vinklade böcker som redan "vet" hur det ligger till, är det bra tips.
Prova något utanför Miljöpartiets internbibliotek.
"Elöverkänslighet" botas bäst av en psykolog.

Posted on: 2007/2/5 13:23

See User information
Quote:

verkligen skrev:
" Vill man läsa starkt vinklade böcker som redan "vet" hur det ligger till, är det bra tips.
Prova något utanför Miljöpartiets internbibliotek.
"Elöverkänslighet" botas bäst av en psykolog. "[/quote]

Hmm, verkligen?, verkligen. Psykolog botar saker?. Det är ditt tips på ovinklad vård som BEVISLIGEN fungerar enligt dig!?. aja

Psychiatrists openly admitting at the 2006 APA convention that they have no scientific tests to prove mental illness and have no cures for these unproven mental illnesses.

Psychiatry: No Science, No Cures
http://www.youtube.com/watch?v=UHu7Ik36128

http://www.cchr.com/

som National Geographic säger " think again "

Posted on: 2007/2/5 14:11

Youngevity Associate

See User information
Nej, jag skrev botas bäst, d.v.s bättre än t.e.x "elsanering" och diverse andra dunkla metoder som vissa tjänar pengar på.

Posted on: 2007/2/5 14:26

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper