vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ang. FRA avlyssningen

See User information
Hej, jag e ny här, eller jag har läst lite o så förrut men det här är min första post.

Det finns ju en del av er som verkar vara jävligt bra på att hitta information.

Jag har nämligen lite kontakt med en högt uppsatt politker som sa att det här med FRA programmet har varit på g ända sedan den förra borgliga regeringen. Så det man kan undra sig är varför det helt plötsligt händer nu och så fort, utan debatt eller någonting.

Är det så att det har byts ut personal i lagrådet eller liknande? Hur fungerar lagrådet? Det vore ju faktsikt väldigt intressant att vet vilka dom nya "yes männen" är. Eller varför det händer först nu, när även den förra och förrförra regeringen jobbade på det.

Posted on: 2007/2/12 3:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ang. FRA avlyssningen

See User information
Kan säga såhär som en man som jobbade på ett torg sa:
Politiker kommer, politiker går..men marknaden består.

De som styr detta är eliten inom de stora företagen, banker osv.
Politiker har egentligen inte speciellt mycket makt.
Dom flyttas bara runt på schackbrädet.
Det är därför det inte spelar någon roll vad folk röstar på..för agenda finns fortfarande i rullning oavsett vilket parti som sitter i regeringen.

He who creates the money, creates the rules.

Posted on: 2007/2/12 11:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det finns väl två anledningar till att det händer just nu. Först att inte förens nu har den nya tekniken blivit en stor integrerad del i ungas liv. Sen har vi den nya borgliga regeringen vars uppgift är att ta på sig skulden för allt jävulskap som ligger i agendan så att om fyra år är sossarna förlåtna och illusionen om partipolitik är bibehållen.

Posted on: 2007/2/12 13:06

See User information
Exakt!, sen har jag börjat fundera över varför media och folk lyckas få igång en hysteri när Sverige vill lyssna på sina medborgare medans EU sedan länge lyssnar och lagrar tele och data och för uppgifterna vidare till t.ex USA. EU får bara lagra informationen 6mån till 2år har jag för mig. Men genom att ge den till USA så kan dom lagra den i evigheter!? .. nått är väldigt konstigt med hela skiten .. som vanligt!

Posted on: 2007/2/12 15:07
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper