vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Bevis?

See User information
Finns det över huvud taget några bevis för något av det ni kommunisttokar påstår? Hur känns det att slösa bort sina meningslösa liv på att inbilla sig en icke-existerande fiende och sedan ägna resten av nämnda liv åt att oroa sig för vad denna inbillade fiende?

Dessutom, om det nu vore som ni sade, hur kommer det sig att denna hemsida kan existera, varför har inte Illuminati/Bush/Frimurarna stängt ner den? Om de inte har makt att göra det verkar det som om dessa inte är speciellt mäktiga fiender.

Posted on: 2005/8/4 19:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Bevis?
Hej Weishaupt
först vill ja säga att så otroligt mycket av det som vi kallar konspirationsteorier är konspirationsfakta
ex bush och john kerry är medlemmar i samma hemliga sällskap vid namn skull & bones

(tanka en film från vaken.se jag rekommenderar juri linas The Lightbringers)

Hur känns det att slösa bort sina meningslösa liv på att inbilla sig en icke-existerande fiende och sedan ägna resten av nämnda liv åt att oroa sig för vad denna inbillade fiende?

svar det är naturligtvis svårt att veta sanningen men en sak är säker vi lever i en korrumperad värld

jag antar du inte direkt undersökt nwo
det är lättare att förlöjliga en undersöka
men tanka några filmer från sidan

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym

Anonym

Citat från okänd:

Att förlöjliga och fördöma är en gammal beprövad taktik, som Eliten använt sig av i flera hundra år. Oftast behöver man inte göra jobbet själv,

det gör någon ur den ” manipulerade ” massan, åt dom

Weishaupt ! Varför ens bry sig att " komma hit " och kommentera .

Kommunismen skapades av dessa vi " synar " , så där är du ute och seglar.

Meningslöst liv ?

Vad fyller du ditt liv med?

Det finns många meningslösa ting i livet. Du håller säkert på med något " meningslöst " också.

Tjena

See User information
Aheh. Jag har studerat det ni kallar NWO och sett att det bara är påhitt från en förvirrad, drogad hjärna. Jag kollade in det inlägg du länkade till, och kan svara på alla punkter. Ögat-i-pyramiden är en vanlig symbol för den kristna, barnvänliga guden, det "företag" som det talades om var självfallet bildandet av nationen USA.. och så vidare.

Varför skulle jag se filmer gjorda av förvirrade hjärnor? Bara för att någon orkar plocka upp en videokamera betyder det att han har rätt?
Du kanske inte tror på förintelsen heller... eller?

Illuminati var ett sällskap grundat av Adam Weishaupt som ansåg att människan behövde kasta av sig det monarkistiska och religiösa oket och låta förnuftet styra. Dessvärre upphörde organisationen att existera i slutet av 1700-talet.
Har du läst Adam Weishaupts skrifter?

Dessutom, varför svarade du inte på andra delen av mitt inlägg? jag hoppas att du klarar av att göra de nu.

Posted on: 2005/8/4 21:06

See User information
Nej men oj, här använder vi lite väl mycket citationstecken, tycker du inte? Skall världen räddas av analfabeter? Jag bävar!

Svara istället på mina två frågor:

A: Finns det några bevis för era konspirationsteorier, samt

B: Om denna mäktiga konspiration finns, varför stänger de inte ner denna sida, alternativt dödar er?

Allvarligt talat, försök svara på frågor istället för att stamma fram "Eliten" och mumla meningslösheter.

Posted on: 2005/8/4 21:12

Anonym
A: Finns det några bevis för era konspirationsteorier

Ja. En fråga som denna är vanlig hos den som är "ny" på området och inte tittat igenom de enorma bevis och fakta som finns kring många teorier.

Hade det inte funnits belägg och trovärdig information hade många av dessa teorier självdött. Och många teorier har självdött på grund av brist på belägg och trovärdighet. De som finns kvar har substans.

B: Om denna mäktiga konspiration finns, varför stänger de inte ner denna sida, alternativt dödar er?

I och med Internets enorma spridning till alla människor i världen, gör att information kan nås till så gott som alla som är på Internet. Eftersom Internet är "fritt" kan de inte heller ta bort informationen. Det skulle skapa misstankar hos användarna. Och de struntar faktiskt (för närvarande) om vad som finns på nätet. Genom mer information som kommer, kommer också vilseledande information. Och blandningen av sann vs. osann information gör att sökarna efter sann information får det svårare att skilja på vad som är sannt och osant.

Och om detta hade varit för några decennier sedan, utan Internet, hade flera av oss blivit mördade eller hotade till livet idag. Och faktum är att folk med insiderinformation blir fortfarande mördade eller hotade till livet idag. Detta sker oftast innan de hinner sprida informationen, så att ingen ska misstänka att personerna blivit mördade pga informationen de spred.

See User information

Ja, vi har tittat på frågan och så här svarar klass 5B i örkelljungaskolan:

På A svarar vi ja och på B svarar vi att det är lättare att få folk att tro på en trovärdig lögn än en helt fantastisk sanning.

2p

Ett stort antal historiker, statsvetare och diverse förståsigpåare har skrivit böcker, gjort filmer och försökt få ut detta budskapet ända sen 60-talet. Men det är först nu som informationen kommit ut till folk tack vare den enormt ökade tillgången på omanipulerad information som Internet har skapat. De flesta som skriver om NWO eller närabesläktade ämnen har fortfarande väldigt svårt att hitta bokförlag som ens vill ge ut boken. Trots att de som regel säljer väldigt bra.

Och att överhuvudtaget påstå att Weishaupt skulle ha ett bra syfte med sin organisation är ju helt befängt. Till och med på 1700-talet så fattade folk att det var en fara och försökte rota ut dess medlemmar. till och med Frimurarna varnade för dess dåliga inflytande på deras medlemmar.
Men det är lätt att tro att någon skulle ha ett gott syfte om man läser deras texter. Folk trodde på det Hitler, marx och Lenin skrev också. Men deras mål var inte densamma som innehållet i skrifterna heller.

Sen har ju våran tro på denna sanningen förenklats de senare åren när man kan se allt hända runt om i världen precis som man befarat.

Men alla får ju ha sina åsikter om saker och ting. En del tror säkert fortfarande att jorden är platt. Och är lika lyckliga för det.
Så låt oss ha vårt lilla forum i fred är du snäll.

Posted on: 2005/8/5 5:17

See User information
Att forska och studera för att lära sig mer om våran värklighet tycker jag är viktigt. Men måste förstår akta sig för att förälska sig i olika teorier mm.

Det finns flera sidor med NWO som kan anses påhittade och förvirrade och säket är det också, det betyder inte att det inte finns någon substans alls. Om du påstår det så är du ytters extrem och har troligen förälskat dig i dina tankesätt.

Jag är helt säker på att 911 är ett insiderjobb, angående NWO så är det suddigare. Jag vet att många försöker kontrollera oss, men kan ju inte svära på hur stort inflytande de har mm.

Den världsordning som faktiskt finns, styr inte jorden med järnhand som i en diktatur. Den styr samhället genom att skapa normer och regler i samhället genom media mm. Det är effektivare att få folket att tycka illa om konspirationsteorier än att jaga konspirationsteoretikerna.

Hoppas att du förstår att du inte vet alla svar och att vi inte påstår att vi vet det heller..

Posted on: 2005/8/5 9:33

See User information
"Ja. En fråga som denna är vanlig hos den som är "ny" på området och inte tittat igenom de enorma bevis och fakta som finns kring många teorier.

Hade det inte funnits belägg och trovärdig information hade många av dessa teorier självdött. Och många teorier har självdött på grund av brist på belägg och trovärdighet. De som finns kvar har substans."

Till exempel...? Du vet att bara för att en tro existerar, så är de inte sann, eller hur? Eller du kanske tror på astrologi, kvantfysik och kristendom - på samma gång?

"I och med Internets enorma spridning till alla människor i världen, gör att information kan nås till så gott som alla som är på Internet. Eftersom Internet är "fritt" kan de inte heller ta bort informationen. Det skulle skapa misstankar hos användarna. Och de struntar faktiskt (för närvarande) om vad som finns på nätet. Genom mer information som kommer, kommer också vilseledande information. Och blandningen av sann vs. osann information gör att sökarna efter sann information får det svårare att skilja på vad som är sannt och osant.

Och om detta hade varit för några decennier sedan, utan Internet, hade flera av oss blivit mördade eller hotade till livet idag. Och faktum är att folk med insiderinformation blir fortfarande mördade eller hotade till livet idag. Detta sker oftast innan de hinner sprida informationen, så att ingen ska misstänka att personerna blivit mördade pga informationen de spred."

Snacka om paranoid... har du någonsin uppsökt psykologhjälp?

Posted on: 2005/8/5 10:17

Anonym
Era kosnpirationsteorier
en del e ju helt uppenbara
som
Estonia
JFK
det där med new world order är som sagt jättesvårt att pussla ihop
att hemliga sällskap har makt e ju uppenbart frågan är hur mycket...
men hur som helst så är det samma blodlinje som har haft de viktigaste possitionerna i århundraden och de hemliga sällskapen är alltid i fokus när dom viktiga posterna i politiken ska delas ut..
ex presidnetval

kolla bara hur många av usas presidenter har inte varit frimurare?

det finns en ganska objektiv dokumentär som visades på bbc
den heter antingen cbc eller bbc new world order
kolla gärna upp den ....
men du verkar ju inte vilja kolla upp filmerna (bevisen)
så vill du inte ta del av fakta anser ja att du inte har något här att göra......

MVH Maggs i Angered

See User information
Aha. Så era befängda konspirationsteorier är bara till för er själva?

Posted on: 2005/8/5 10:23

Anonym
Varför skulle jag se filmer gjorda av förvirrade hjärnor? Bara för att någon orkar plocka upp en videokamera betyder det att han har rätt?
Du kanske inte tror på förintelsen heller... eller?

jag tror att förintelsen ägt rum ja

som sagt den filmen borde vara en tankeställare
och om du är så säker på din sak så kan du ju bara se det som humor du kan ju sitta och skratta åt juri linas film
men om du inte vill lyssna så är det rätt svårt att prata med dig

Anonym
Aha. Så era befängda konspirationsteorier är bara till för er själva?

Vet inte hur jag ska kunna svara på den frågan först är det inte era konspirationer

varför e du här på vaken.se
om du inte är intresserad?

Anonym
Weishaupt, Lika mycket som du kan bevisa för oss att Mån-landningen hände, lika mycket kan vi bevisa för dig att den inte hände. Man väljer vad man tror på eller inte tror på och oftast är det information i tredje hand. Det gamla romerska talesättet kan nog ge oss en synvinkel iallafall, "who gains?"

Vad gör Weishaupts skrifter mera trovärdiga än informationen som du kan läsa här?

Det som är intressant tycker jag är att vi som intresserar oss för konspirationer vill bli överbevisade, överbevisa oss då weishaupt. Dock så tycker jag ditt framträdande här weishaupt är mera flummigt än någon konspirationsteori.
Jag läste en gång att man kan inte övertala någon att tro på något om man inte själv vill tro på det, vilket resulterar i att du bara kommer negativt bemöta allt vi säger här hur trovärdigt det än är.
Weishaupt, ett par frågor. Hur tycker du världen ser ut som den gör just nu? Är allt en dans på röda rosor? Tror du våran regering är ärlig i allt de gör? Se bara på uppgifterna om arbetslöshet som var grovt förvrängda och inte stämde för fem öre.

Nåväl en kort diskussion här ifrån mig, jag är ny medlem här och jag har följt erat arbete här på Vaken.se i mer än ett halvår nu och jag måste säga ni gör ett riktigt bra jobb.
Jag studerar konst och är mycket intresserad av konspirations-teorier.

ha en trevlig dag
Rubens

Anonym
Weishaupt, sista varningen. Vänligen respektera andras åsikter utan påhopp.

Det finns ganska många sandlådor i Sverige man kan bege till sig om man vill utöva sådat beteende som du nu gör här.

See User information
Ärligt talat har jag bättre saker för mig. Dessutom sitter jag på 56 k, så att ladda ner filmer är inte direkt något jag ägnar mig åt.

Inte vill lyssna? Kan du inte istället ge ett argument/bevis själv, istället för att gömma dig bakom filmer gjorda av någon på andra sidan jorden? Har du inte tillräckligt mycket ryggrad/hjärna för att komma på nåt själv?

Posted on: 2005/8/5 18:33

See User information
"Era" konspirationer? Åh, så jag är en del i det onda Illuminati nu, hnh?

Jag är här för att se om hoppet är ute för alla av er eller om jag kan rädda någon så att han slipper bli rädd för skuggor och droga ner sig i ett dike vid 25 års ålder.

Posted on: 2005/8/5 18:38

See User information
Känner du till Occhams rakkniv?

Posted on: 2005/8/5 18:44

See User information
Aheh, ska försöka... men flera av dina små medlemmar här har förföljt mig på annat håll... jag bara väntar på att en herre vid namn NWO ska dyka upp. Dessutom, sandlåda var verkligen ett bra ord för att beskriva en plats med fullt med människor som inte vill växa upp utan hitta på barnsliga fantasier.

Posted on: 2005/8/5 18:54

See User information
Ahahaha! Dokumentärer, "filmer" gjorda av tokar... kan ni inte komma med nåt eget, kan ni inte använda er av era hjärnor, er retoriska förmåga, era kunskaper till att komma med konkreta bevis? Eller har ni inte tillräckligt med ryggrad för det?

Frimurarna är ett trevlig liten sällskapsklubb som bara råkar ha finare lokaler än knyppelklubben runt hörnet. Det är inte så konstigt att en massa presidenter är med där, de är väl en del av att vara politiker att slösa bort skattepengar på partyn?

I vilket fall som helst tror jag knappast de styr världen... ge mig ett enda bevis. Från din käft. Inte i filmform. Gör något själv för fan.

Posted on: 2005/8/5 19:06

Anonym
John Nyzell
Jag vet inte, men du verkar ha allvarliga attitydsproblem. Om du redan vet sanningen om allt, vad gör du då här?

Anonym
Tokar och galningar!!!
Mycke skitsnack och inget aggerande. Många på vaken.se har sett massor med material angående konspirationen. Att uttala sig om något man inte tittat närmare på själv låter befängt. Som att 2 tjafsar om innehållet i en bok som bara den ene läst, kom igen nu...

Finns det bevis, jo massor,... om man vill läsa...

See User information
Delar med mig. Vad gör du själv?

Posted on: 2005/8/5 19:54

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper