vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 6 »

Anonym
De olika rasernas egenskaper
Visst detta är inte i stil med vakens huvudsyften på ämnen som diskuteras men jag har sagt det förr vad ska vi "vakna" diskutera efter detta har fallit "NWO" eller är agendan det enda vi kan diskutera..
här kommer lite tabubelagda tankar....

"Arier (ett ord jag inte gillar) betyder väl "överras" om jag inte har fel?
och tro mig jag är ingen självhatare eller motståndare till vår vackra ras men jag tror ju att vi har våra fel och brister precis som alla andra raser.

Vi arier/germaner har enligt mig utvecklat en startk empati och nästan altruism för vår egen skull..
vi har så kallt här öppe i norden, så på vintern kan det vara svårt att överleva och då måste vi kunna lita på varandra, till skillnad från många andra nationaliter som ex "har maten öppe i träden" för att utrycka sig lite skämtsamt...
Men....
och är ju den asiatiska rasen som verkar har högst IQ så där är vi iaf ingen "överras"
Visst vi har mycket uppfinnare och vetenskapsmän men kanske inte lika många filosofer men men?

en del invandrarvänner jag känner säger att "svenskar är lite "kallare" och har lite svårare att vissa känslor för ex "släkt och vänner"
och ja tror nog det kan stämma.
vi kramar inte gärna vår farsa och specielt inte pussar han...
(om man är kille)
vi grillar inte med hela släkten och deras vänner varje helg vi håller oss helst till oss själva...

men de säger samtidigt att vi bryr oss väldigt mycket men kanske inte är den rasen man kan gråta ut förr...
När "alla hjärtans dag var" fick jag bara sms osv av invandrare och inga av svenskar och detta är inte något yttligt...
idag sitter jag hemma med feber och på min msn står det
"Jag är döende har feber"
och de enda som skrivit "krya på dig" osv
är faktiskt invandrare eller folk med just invandrarpåbro..

en tjej skrev lite felaktigt men ändå jättegulligt såhär

"hoppas du mår bra att tar mycke alvedon drik mycke cola utan syrgas..och myke te med cintron o honung sköt om dig ses kram krya på dig"

Jag är inte ute efter en diskution i stil med mona sahlin om hur mycket vi har att lära utan snarare om de olika rasernas egenskaper..
nackdelar kan vi ta en annan gång...

ni som tycker detta inte ska diskuteras pga av att folk kan bli ledsa elle liknande kan jag bara säga som jesus sade
"Sanningen skall göra er fria"

Masken

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: De olika rasernas egenskaper

See User information
Jag blir rädd och orolig när jag börjar läsa början av denna postning. Flera av maggots postningar verkar cirkulera runt tabu.

Jag vill ha lugn och ro på forumet och att många känner sig välkomna och delaktiga.

Jag skulle önska att maggot slutade skriva denna typ av inlägg alternativt skrev dom på någon annan stans än på vaken.

Posted on: 2007/3/3 19:10
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
dET ÄR DJÄVLIGT SyND ATT DENNA SAJT ÄR NER LAGD,,,Världens undanträngda folk. NR;1 Makedoner nr 2 Aborginer (australinen) nr 3 Indianerna....O_S:V: även Vikingarna till hör dom untanträngda..det sorliga är att sidan är nere sedan 1 ett år typ . Ni kanske kan hjälpa till å hitta den mycket bra o sann information ... här är länken...hjäp mig å söka rätt på den... http://www.original-people.eu.org/ se Eg kom in i bilden så försvann denna info.. även Sammerna till hör denna grupp.. men inte Israel

Posted on: 2007/3/3 19:14

Anonym
Quote:

micro wrote:
Jag blir rädd och orolig när jag börjar läsa början av denna postning. Flera av maggots postningar verkar cirkulera runt tabu.

Jag vill ha lugn och ro på forumet och att många känner sig välkomna och delaktiga.

Jag skulle önska att maggot slutade skriva denna typ av inlägg alternativt skrev dom på någon annan stans än på vaken.

Micro vi lever idag i ett informationskrig det är ingen dans på rosor folk kommer råka illa ut..

några av mina postningar handlar om tabun JA
men majoriten gör det inte men eftersom dessa saker ofta leder till diskution tror folk att jag är på vaken för att diskutera dessa..

vad gör det om ja skriver såna här saker en gång av 20 inlägg..

sidan är för alternativ information

Anonym
Människan som biologisk djurart har en otrolig förmåga till att anpassa sig. Vi bor ifrån permafrost till hetaste öken, baksidan av anpassningsförmågan är givetvis att vi är synnerligen lätt manipulerade. Det är bara titta på en såpopera och konstatera att det är svårare att få hundar och göra så.

Anonym
Wikipedia: Ras.
"Ras är en grupp individer inom en djurart som kännetecknas av vissa gemensamma ärftliga egenskaper"
"Rasbegreppet tillämpat på människor"
"Arten Homo Sapiens kan inte defineras i sådana undergrupper på grund av att den genetiska variationen inte är tillräckligt stor"

Wikipedia: Etnicitet.
"Etnicitet, tillhörigheten till viss ethnos, innefattar att kategorisera människor efter vissa givna karakteristika. "

Jag vill veta varför du inte vill använda etnicitet istället för ras?
Är det bara för att du vet hur laddat ordet "ras" är som du vill använda det? Tror du isåfall att du kan övertyga andra människor om de upptäckter du har gjort genom att välja det ord som är mest tabubelagt istället för att välja ett annat begrepp?

Anonym
Quote:

void wrote:
Wikipedia: Ras.
"Ras är en grupp individer inom en djurart som kännetecknas av vissa gemensamma ärftliga egenskaper"
"Rasbegreppet tillämpat på människor"
"Arten Homo Sapiens kan inte defineras i sådana undergrupper på grund av att den genetiska variationen inte är tillräckligt stor"

Wikipedia: Etnicitet.
"Etnicitet, tillhörigheten till viss ethnos, innefattar att kategorisera människor efter vissa givna karakteristika. "

Jag vill veta varför du inte vill använda etnicitet istället för ras?
Är det bara för att du vet hur laddat ordet "ras" är som du vill använda det? Tror du isåfall att du kan övertyga andra människor om de upptäckter du har gjort genom att välja det ord som är mest tabubelagt istället för att välja ett annat begrepp?

Kolla bara på vad wikepedia skriver
"djurart" klart det finns raser bland människor!
vi har olika skelletuppbyggnad
finns sjukdomar bara svarta kan få
vi ser olika ut
har olika egenskaper osv...

jag vill reformera ordet "ras" till det som det är enligt mig.
alltså något vackert,
Det är ju underbart vackert att vi är så olika

Anonym
Nazipedia är totalt fånigt. Är det någon som förnekar att det verkar som att negrer ifrån Kenya tycks spinga väldigt fort på långa sträckor?

Anonym
Quote:
jag vill reformera ordet "ras"

Gosse. Trodde det var jag som slogs mot väderkvarnar ibland, men mina kamper är ju ingenting mot din ambition i reformeringen av ordet ras.

Tänkte om du vill få ut ditt budskap så kan det vara taktiskt att välja en nomenklatur som inte fått permanent tabu-beglagd stämpel. Vill du maximera din framgång i att upplysa andra om hur människor med olika ursprung har olika egenskaper så är en minimering i användandet av ordet "ras" en förutsättning för att vara framgångsrik i att snärja andra med dina åsikter och upptäckter.
Fact.

Anonym
Quote:

void wrote:
Tänkte om du vill få ut ditt budskap så kan det vara taktiskt att välja en nomenklatur som inte fått permanent tabu-beglagd stämpel. Vill du maximera din framgång i att upplysa andra om hur människor med olika ursprung har olika egenskaper så är en minimering i användandet av ordet "ras" en förutsättning för att vara framgångsrik i att snärja andra med dina åsikter och upptäckter.
Fact.

Jovars
men jag kan väl erkänna det kan vara kul att vara lite småprovocativ ibland och inte alltid gå som katten kring het gröt..

Anonym
Maggot.
Härdanefter kommer jag att betrakta dig som rasist helt enkelt. När du blandar in raser i samma mening som människor så är du det.

Antingen så förstår du det bara inte själv, eller så är du en rasist. Jag kan inte tolka det på annat sätt. Du är vuxen men verkar inte förstå skilnaderna mellan ras och etnicitet.

Anonym
Jag är rasist men även det är ett ord med fel innebörd.
rasism innebär ju att man "tror" det finns raser bland hundar och människor vilket ja "tror"
det handlar INTE om att värdera dessa raser eller rangordna dom

Anonym
Quote:

maggot wrote:
det handlar INTE om att värdera dessa raser eller rangordna dom

Ok jag tolkar det som att du inte förstår ditt eget bästa ens.
Läs ditt första inlägg om bla IQ och över raser. Det finns inget som kan betraktas som "över ras" när det gäller människor, men ändå väljer du ett så osmart uttryck! Möjligtvis att en pittbull är en "över ras" jämfört med en Chiwawa.

Du uttalar dig om andra länder och kulturer fast du aldrig har rest längre än till Danmark. Du förstår säkert om jag uppfattar det som skevt och naivt?

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Läs ditt första inlägg om bla IQ och över raser. Det finns inget som kan betraktas som "över ras" när det gäller människor, men ändå väljer du ett så osmart uttryck! Möjligtvis att en pittbull är en "över ras" jämfört med en Chiwawa.

Ja det finns ju fler saker som är vikgita en logisk inteligens alltså IQ
en chiwawa har ju en massa egenskaper som en pittbull inte har de kan vara i samma rum utan att ha ihjäl varandra

Quote:

Du uttalar dig om andra länder och kulturer fast du aldrig har rest längre än till Danmark. Du förstår säkert om jag uppfattar det som skevt och naivt?

Förstår inte vad det har att göra med raser men okej..
eftersom jag bor granne med hela världen så har ja varit på chilinska fester festat med afrikaner och käkat middag med somaliska muslimer mm...

Anonym
Alla är rasister, inklusive negrer, gula, röda, vita, gröna och rosa folkslag.

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Ja det finns ju fler saker som är vikgita en logisk inteligens alltså IQ
en chiwawa har ju en massa egenskaper som en pittbull inte har de kan vara i samma rum utan att ha ihjäl varandra

Quote:

eftersom jag bor granne med hela världen så har ja varit på chilinska fester festat med afrikaner och käkat middag med somaliska muslimer mm...

Det borde räcka att du läser din egen rubrik så BORDE du förstå att du:
"det handlar INTE om att värdera dessa raser eller rangordna dom"
Gör just det.

Anonym
Quote:

maggot wrote:

Det är just det som är problemet. Du förstår inte!

Du började tråden med att tala om raser och hur andra kulturer beter sig. och jag kommenterade det, men ändå förtår du inte vad du själv har skrivit i ett tidigare inlägg.

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Det borde räcka att du läser din egen rubrik så BORDE du förstå att du:
"det handlar INTE om att värdera dessa raser eller rangordna dom"
Gör just det.

Jag vill inte rangordna dom utan snarare få fram vad de olika raserna har för egenskaper...

hade jag startat en tråd om hundar och fråga om de olika hundrasernas egenskaper hade inget trot att jag var ute för att trycka ner nån ras och lyfta fram någon annan

Anonym
Quote:

Det är just det som är problemet. Du förstår inte!

Du började tråden med att tala om raser och hur andra kulturer beter sig. och jag kommenterade det, men ändå förtår du inte vad du själv har skrivit i ett tidigare inlägg.

du kanske kan förklara?
menar du att det inte finns raser?

Anonym
Äsch, inser man inte att alla psykologer och sociologers bäste vän är Adolf Hitler så har man missat tåget totalt.

See User information
Ur Wikipedia:

”Rasism är åskådningen att mänskligheten kan indelas i raser med olika värde. Synsättet legitimerar en påstått överlägsen ras rätt att behandla andra som instrument för egen vinning.”

”Människan har sedan ett par hundra år delat in den egna arten i människoraser som har tagit fasta på lätt synliga och därmed ytliga kännetecken som hudfärg, hårstruktur, kranieform och så vidare. Forskning har visat att den genetiska variationen mellan "raserna" dock endast utgör en minimal del av den totala genetiska variationen hos människan.

Variationen inom folkgrupper är mycket större än variationen mellan olika folkgrupper, och de drag som skiljer olika folkgrupper åt beror i allmänhet på variationer i ett fåtal gener. Det finns sålunda inget vetenskapligt stöd för en indelning i olika raser[1] .

DNA-variationer mellan individer i samma population kan uppgå till 1,5 procent, medan den statistiska skillnaden mellan människor i olika världsdelar genomsnittligt är högst 0,1 procent.”

Posted on: 2007/3/3 22:46
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Quote:

”Rasism är åskådningen att mänskligheten kan indelas i raser med olika värde. Synsättet legitimerar en påstått överlägsen ras rätt att behandla andra som instrument för egen vinning.”

Förvisso sant men det har inget med att göra hurvida saker är som saker är. Själv är jag inte intellektuell hora som inte går dit bevisen leder.

Anonym
Quote:
Micro:

Fin tanke i en fin värld och tänk om livet vore så enkelt att det gick att styra som ett forum!

Är detta din galax? Finns det plats för andra stjärnor eller hjärnor där eller vill du ensam bestämma vad som är fint och ofarligt nog att ta upp? Vad är i så fall nästa grej du vill stoppa? Om någon väljer att kritisera en fundamentalist, fascist eller maskerad vänsternisse så blir ju de grupper som utpekas ledsna, arga eller irriterade och det skapar ju inte heller "lugn och ro"! Så vad går gränsen?

Anonym
Quote:

Lightsaber wrote:
Ur Wikipedia:

”Människan har sedan ett par hundra år delat in den egna arten i människoraser som har tagit fasta på lätt synliga och därmed ytliga kännetecken som hudfärg, hårstruktur, kranieform och så vidare. Forskning har visat att den genetiska variationen mellan "raserna" dock endast utgör en minimal del av den totala genetiska variationen hos människan.

Variationen inom folkgrupper är mycket större än variationen mellan olika folkgrupper, och de drag som skiljer olika folkgrupper åt beror i allmänhet på variationer i ett fåtal gener. Det finns sålunda inget vetenskapligt stöd för en indelning i olika raser[1] .

DNA-variationer mellan individer i samma population kan uppgå till 1,5 procent, medan den statistiska skillnaden mellan människor i olika världsdelar genomsnittligt är högst 0,1 procent.”

vilken forskning?
hur kom man fram till den siffran

lite om de olikas inteligens
http://sv.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations

(1) 2 3 4 ... 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper