Vakencorner
|
James Arthur - Hemligheten bakom Jesus och Julen!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
James Arthur ansågs vara världens främsta på svampar och dess esoteriska samband med religion och mytologi. Här är han gäst på Coast To Coast i en fascinerande intervju om sambandet svampar, Jesus och julen m.m.
"The mushroom is Jesus, and Santa Claus is also a mushroom," said lecturer James Arthur who was the main guest on Thursday. He was referring to "magic" mushrooms such as the red Amanita, which are known to expand human consciousness into mystical or spiritual states. Arthur contends that the authors of the New Testament, as well as other ancient religious texts, were actually conveying secret knowledge brought on by the mushrooms, such as "the death and rebirth experience," using anthropomorphized characters. He cited the book The Sacred Mushroom and the Cross by John Allegro, as an example of a scholarly exploration of this theory, which he said had been suppressed by the Catholic Church. According to his interpretation of the Book of Revelations, Arthur named the Caduceus (the medical symbol of intertwined serpents) as the "mark of the beast." He related this to the pharmaceutical industry's stranglehold on medicine, and the turning away from natural healing available from plants and herbs." http://www.archive.org/download/Vario ... to_Coast__121103_Xmas.wav
Posted on: 2007/3/11 21:14
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
Re: James Arthur - Hemligheten bakom Jesus och Julen!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jepp, han är död.
Posted on: 2007/3/11 22:03
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Han dog av svampförgiftning.
Skojar bara.
Posted on: 2007/3/11 22:06
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja jag tänkte det... men han lever alltså då antar jag. När de sprider hans aska för vinden så växer det nog upp en del intresanta svampar där.
Posted on: 2007/3/11 22:10
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login