vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Gå ner i vikt

See User information
Är det någon mer än jag som försöker gå ner i vikt? I så fall vilken metod använder ni? Den traditionella eller någon annan metod och fungerar det?

Posted on: 2007/3/29 8:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Gå ner i vikt

See User information
Är det inte bara något man gör, och inte försöker? Ät mindre... och bättre.

Posted on: 2007/3/29 9:04
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
mmm finns inga genvägar, ekvationen är enkell om du gör av med mer energi än vad du tar in kommer kilona rasa.

Posted on: 2007/3/29 9:10

Anonym
GI = lite kolhydrater, mycket protein, rätt slags fett

+ hårt arbete och omväxlande motion.

See User information
Själv använder jag mig av LCHF (Low Carb High Fat) men tänker gradvis övergå till Stenålderskost.

Posted on: 2007/3/29 15:20

See User information
stenålderskost, låter intressant vad är det?.

Posted on: 2007/3/29 15:37

Anonym
40min gång innan frukost hjälper till.

See User information
Att vara vegitarian hjälper mycket. Käka massa röda linser till grönsakerna bara.

Posted on: 2007/3/29 16:10
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Stenålderskost eller paleolitisk (äldre stenåldern) är den kost som människan har livnärt sig på flera miljoner år innan jordbruket dök upp för ca 10 000 år sedan i Mellanöstern. Kosten utgörs av protein från kött (nöt, gris, kyckling etc.), fisk, ägg och skaldjur som räkor, grönsaker och liten mängd frukt och bär, helst ekologiska och nötter. Potatis, ris, pasta och liknande är inte tillåtna i stenålderskosten utan kolhydraterna kommer från ovannämnda frukt, bär och grönsaker. Meningen med stenålderskosten är att sänka sitt kolhydratintag till lägre nivå än i traditionell kost. Raffinerat socker som finns i glass, godis och läsk får man heller inte äta. Sen är det viktigt att inte glömma fett. Fett som ska komma från tillexempel avocado, lax helst viltfångad, nötter och oljor som olivolja och linfröolja. Kosten innehåller heller inte mycket salt. Rekommendationen är 1 tsk/person och dag. Har man en sjukdom som diabetes, reumatism eller någon annan sjukdom ska man prata med sin husläkare eller en läkare på vårdcentralen innan man börjar med stenålderskosten. Jag rekommenderar att läsa Stenålderskost av Loren Cordain, Modern Stenåldersmat av Lotta Skoglund, Staffan Lindeberg, Stefan Larsson, Jerry Soffman och Stanåldersmat för moderna människor av Maria Fredin Skoog.

Posted on: 2007/3/30 9:19

See User information
Jag har ofrivilligt kommit på en metod.
Jag har nyligen kommit på att jag är Laktosintollerant och vill inte äta mediciner hela tiden för att lungna magen. Så jag försöker så gått jag kan att helt undvika alla mjölk, smör och gräddprodukter inklusive sådant som finns dolt i kakor, krämer och såser mm.

Helt ofrivilligt har jag rasat i kilon...

Jag har tränat ett par gånger i veckan ett par år men har inte gått ner mycket i vikt även om jag fått bättre kondition. Men efter det att jag slutade har även träningsresultatet blivit mer synbart.

Medelhavskost är ofta fri från laktosprodukter och man vänjer sig snabbt vid havre/soyaalternativ till smör och mjölk.

Posted on: 2007/3/30 11:56

See User information
Att skippa sötsaker och motionera regelbundet är ett säkert sätt att gå ner i vikt.

Det som gör människor feta är det enorma konsumerandet av onyttiga kolhydrater i kombination med vår orörlighet. Livsmedel som innehåller nyttiga kolhydrater är bl.a färsk frukt, grönsaker som morötter, paprika, tomater och spenat.

Posted on: 2007/3/30 12:28
Religion separerar - Andlighet förenar

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper