vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Attackerad av pedofiler på chatten

See User information
Dubbellmorall förlåt men jag kunde inte LÅTA BLI att å länka Aftonhoran sorry men jag måste utan att tänka på bara dig..så det bil en artikel
.......
Nicole, 18, hånades när hon försökte stoppa dem
På den populära ungdomssajten Helgon.net pratar pedofiler öppet om hur de vill ha unga ­flickor och pojkar.
När Nicole, 18, sa ifrån angreps hon av ­både pedofiler–och av sajtens moderator.
–Jag har själv blivit utsatt för övergrepp, därför reagerade jag mycket starkt, säger ­Nicole.
Under påskhelgen satt hon och chattade på Helgon.net, ett forum för personer mellan 16 och 40 år med alternativa kläd- och musikstilar.
En 29-årig man tog kontakt med henne och började diskutera pedofili, först i hennes gästbok och sedan i det öppna forumet.
–Han var obehaglig och sa att han inte sysslade med övergrepp eftersom barnen var med på det.
29-åringen ansåg att pedofili är en sexuell läggning, som heterosexualitet och homosexualitet.

Tog illa upp
För Nicole, som blivit utsatt för sexuella övergrepp som barn, blev det för mycket.
–Nicole blev väldigt illa berörd av det här. Hon fick panikångestattacker, säger hennes mamma.
Pedofilen fortsatte att hetsa mot Nicole.
–Han skrev att jag inte kunde förstå riktig kärlek eftersom min mamma inte varit intim med mig när jag var liten.
–Det är anmärkningsvärt att det finns fyra moderatorer som ska övervaka diskussionerna och ingen gör något, säger Nicoles mamma.

”De skyddades”
Hon och dottern berättar att det var fler som skyddade pedofilerna än som sa ifrån.
–Jag tycker att man måste reagera och agera på sådana här frågor, inte bara sitta och titta på, säger Nicole.
Droppen blev när en så kallad undermoderator sa till att hon borde läsa på vad ordet pedofil betyder.

Har stängts av
Helgon.net har nu stängt av de personer som propagerat för pedofili.
Varför reagerar ni först när media uppmärksammar det här?

Varför reagerar ni först när media uppmärksammar det här?
– Det är för att ingen har anmält det. De gick till er i stället för oss, säger grundaren och ägaren Stefan Henriksson.
Varför ingrep inte er moderator som övervakade forumet?
–Personen du syftar på har inte utgett sig för att vara pedofil i forumet.
Tycker du inte det?
– Nej.
Varför har ni stängt av honom och andra pedofiler nu då?
–Vi kände att det var obehagligt. Man gick igenom och kollade hans presentation och såg att han där uttryckligen kallade sig för pedofil.
Karin Östma

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1045778,00.html

Posted on: 2007/4/20 17:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Attackerad av pedofiler på chatten

See User information
Ettter all detta skit i media så vaknar dom nu ,jag säger bara ......

Storartat vad dom sa hoppas han dotter var med.........

Posted on: 2007/4/20 17:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Attackerad av pedofiler på chatten
Alla idioter tror att de "utser" politiker utan att inse att alla kandidater är illuminater och pedofiler (så de kan utpressas) Fråga Bildt och Reinfeldt om de är pedofiler och bilderberger så skriker de på polis.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper