vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Alex Jöns.

See User information
Visst har Alex gjort ett överlag bra jobb och att han kämpar för rättvisa och att få fram sanningen och sammtidigt gör det till bra filmer och radio program, men det tar ändå inte bort det faktat att han är lite utan ev jöns...

På Alex jones radio station ska david icke komma och vara gässt och prata om microship varpå alex inleder programet med att säga (något i stil med) "David Icke är en bra man, vi delar åsikter, det han säger är väll ungeför 98% samma som det jag säger"

Men... Några månader senare så görs det en liten dokumentär om Icke (som i grund och botten handlar om att han är nazist/inte är nazist.) Men iaf så intervjuar dom Alex jones där varpå han säger "David är antingen galen eller en mycket smart Con-person"

Så vad hände på dom månaderna däremellan? Var det så att Alex aldrig länst något av icke och bara påstod sig ha gjort det? Var det så att han mesade ut? Eller vad var det?

En annan sak som gör Jones till en Jöns är att han aldrig är sen med att påstå hur kristen han är och hur mycket patriot han är. Hur kan man, med den kunskap han har, vara kristen?
Och på vilket sätt är han patriot? Hur kan man säga att man älskar sitt land och sammtidigt påstå att ända sedan landet skapades har det styrts av en fashist grupp som man gör allt för att stoppa?

Menar han att han älskar indeaner? Eller är det landet hans släktingar kom från innan dom åkte över till det lilla stora landet?

Jaja, klagomål åt sido så är han en hyfsad kille

Posted on: 2007/7/20 9:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Alex Jöns.
Quote:
Men... Några månader senare så görs det en liten dokumentär om Icke (som i grund och botten handlar om att han är nazist/inte är nazist.) Men iaf så intervjuar dom Alex jones där varpå han säger "David är antingen galen eller en mycket smart Con-person"

det är tvärt om, han snackar först skit om Icke i dokumentären som gjordes innan han bjöd in Icke till sitt program.

På tal om alex Jöns, så har han inte förstått kospirationen i sin helhet då han mer än gärna uppmanar sina lyssnare att bli miljonärer och jobba hårt för pengar!.
Sen så verkar han mer intresserad av att sälja sitt namn snarare än att sälja sanningen..

Men men, visst gör han iaf något...

det är bara skrika vidare,

Edited by micro on 2007/7/20 11:05:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Alex jobb och vårt ligger i att ställa de där frågorna som behöver belysas, svaren får vi söka i oss själva och i varandras syn på saken, å det är det som är finessen med sidan....högt till tak så den borde ha en varningstext

Posted on: 2007/7/20 10:25
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Alex Jones står upp för den kristna tron som är ganska rotad bland amerikanerna. Han vill också väcka upp amerikanerna att inse att lederna i USA förslavar dem och försöker införa en polisstat. Han vill ha ett demokratiskt USA där människorna är med och bestämmer och är sig själva tillsammans med sin kultur. Det är väl detta han menar med patriotism.

David Icke å andra sidan är också motsägelsefull. Han pratar om att man inte ska lita på kanaliserade budskap, men när han själv får egna kanaliserade budskap, ja då är de helt plötsligt korrekta. Det är möjligt att vissa budskap har stämt. Men han kan också bli lurad. Personligen tycker jag att han väver in för mycket egna teorier och åsikter i sina böcker och artiklar. Dessutom säger han att evig kärlek är den enda sanningen och allt annat är en illusion. Han behöver inte säga till folket vad som är sanningen; det är ändå bara hans egna sanning. För vissa personer kan sanningen och meningen med livet vara något mer än evig kärlek. Han pratar också om 2012 och andra profetior. Men saken är den att profetior slår inte alltid in rätt. Därför borde man vara försiktig att yttra sådana saker.

David Icke borde, enligt mig, bara ta fram fakta och försöka vara objektiv så mycket som möjligt. Det räcker att han tar fram vad makteliten gör mot oss, vad de döljer, hur de beter sig och vad de säger. Sådana fakta talar sitt tydliga språk och gör att folk kan bilda sin egen uppfattning. Han skulle bli mer trovärdig då.

Posted on: 2007/7/20 10:27

Anonym
religion, politik, ekonomi, nation, demokrati är oerhört komliserade och välutformade lögner för folk att fastna i.

Jöns är mkt mer fast i dessa, än vad Icke. dessutom så riktar sig ickes budskap mer till det icke materiella nivån som då inte ens går att att jämnföra.

Båda är sina giganter, men ska man nu vara objektiv i slut ändan så rör ju alex mer om i skiten än vad Icke nu gör.

med det menar jag alltså att han rör sig mer i skiten..

Anonym
måste bara tillägga, att tar man till sig alex mer så lär det ju vara pga av att han står han närmre i det stora hela och kan identifiera sig med han mer..

jag anser att icke befinner sig på en helt annan nivå än alex även om dom nu mer verkar vara bekanta.

hur som helst så är vi alla skyldiga och medverkande i olika sorters nivåer.

som ex.

vissa här inne har hängt här i flöera år men ändå inte ens kunant tygla sitt cocacola missbruk som i sin tur är pengar direkt i handen på den snart nu enda konser som håller i allt..

See User information
Jag tycker att det viktigaste är att vi ser att vissa försöker att göra förändring och ser att saker inte är rätt ställt.

Jag tycker personligen att Alex är en riktig jöns. Han kan verkligen inte tala på ett kontaktskapande sätt och utsätter gäster mfl för allahanda verbala övergrepp.

Men jag är oerhört tacksam för att han finns och jobbar vidare.

Alla fattar inte lika snabbt. Vissa kan inte fatta alls, vissa kan bara fatta den del som inte påverkar ens egen programmering.

Alla gör vi det bästa vi kan.

Posted on: 2007/7/20 11:11
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Det folk ofta glömmer är att oavsett om man gillar jones som person eller ej så är det rättså skitsamma så vidare man läser igenom det han har att säga.

Jag har inget emot Alex i övrigt förutom att jag tycker han kan vara lite jobbig.
Nästan lite Lazar vasrning över det hela. "Kolla på mej, jag är konspirations teoretiker".

Men liksom Icke som Alex hävdar dom inte sig kunna all sanning eller påstår att sina böcker/filmer är någon form av bibel utan fel.

Jag gillar att icke skriver in egna teorier ustället för att bara fylla sina böcker med fakta. Även om det kan bli lite (mycket) långsökt ibland.

Posted on: 2007/7/20 11:18

See User information
Håller med vad Banned... och Tony säger.
Icke sitter även i sin egen fälla - och som Tony nämner håller på på sin kärleksgrej, vilket till och med fångat vakenusers tidigare...
Han blev lite lost bnär han blev besatt via den där örten... aui...??? i sydamerika. Fullständigt ovaket, det visar att han har noll hum om andlighet, utan står i New Age, men vill skapa sin egen verksamhet, och hittar på lite om kärlek osv. Han gör som "hela" New Age gör, och som han själv kan kritisera - men fattar inte att han bara är ytterligare en vilseförare. Naturligtvis gör han ändå resten mycket bra - och kunde stannat vid det, och inte försöka bli någon som ska verka synas som någon andlig profet.

Posted on: 2007/7/20 11:42
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Alex är en megafon som talar för en hel rörelse, det är väl knappast han som skapat den? personligen tycker jag att budskapet framförs bättre av en typ som Alex om man skulle ta Kristina Lugn som kontrast...Han har agitatorns förmåga att dra blickarna till sig, såna gubbar behövs.....Tänk om det är så att han får andra att diskutera och det är hans främsta uppgift....?

Posted on: 2007/7/20 11:47
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Ja givetvis är det hans uppgift...
Inte så lönt att informera folk om ingen tar det till sig.

Posted on: 2007/7/20 11:57

See User information
Alex vet hur man drar till sig uppmärksamhet. Det är båda hans starka och svaga sida.

Allt gott har någonting ont med sig. Det är upp till var och en att kunna plocka upp det goda utan att döma ut allt pga det "onda".

För övrigt anser jag att novax är oandligast av alla.

Posted on: 2007/7/20 12:55
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
alex vet hur man drar till sig uppmärksamhet och hur man äter hamburgare. Något som Icke på senare år också tycks ha lärt sig.

Men både Icke och Alex gör så otroligt mycket bra saker för världen.. Dock är dom kända och då måste man hacka på dom :D

Posted on: 2007/7/20 13:04

See User information
Quote:

micro wrote:

För övrigt anser jag att novax är oandligast av alla.

http://www.youtube.com/watch?v=-QHOLAYi70k&mode=related&search=

hehe...

Även detta telenummer är för denne den djupast sovande...
90 180

Posted on: 2007/7/20 22:26
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper