vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
David Rockefeller, kapten Nemo och Jules Verne
Hej igen alla freedom fighters. Har sommaren varit bra?

Min har varit hyfsad med plats för en del bokläsning regniga dagar.

När jag skrev sist här, så tänkte jag mycket på U-båtar och det slog mig nå´n vecka in i Juli att en väldigt känd litterär person faktiskt åkte omkring och terroriserade med en U-båt, nämligen Kapten Nemo i Jules
Vernes bok En världsomsegling under havet.

Han klassas som den första Science Fiction författaren och eftersom han levde innan David Rockefeller var född, så kanske Trilats har inspirerats av honom, tänkte jag?

Så jag lånade en bok på biblioteket. Från jorden till månen, skriven 1871.

I ärlighetens namn skall jag säga att jag redan här hade börjat hitta anknytningar till 911 och 7/7 2005

En av bröderna Naudet, han som följde brandkåren in i North Tower hette Jules! Lite långsökt, men ändå.

Men detta är intressant: Jules Verne dog 1905 några månader efter han hade fyllt 77 år

100 år senare den 7/7 smäller det i London!! Slump eller??

I vilket fall, männen i Från jorden till månen är inga snälla män.
De har en klubb, som kallas för Kanonklubben. De hjälper artilleriet både med utveckling och praktiskt handhavande av dessa jättepjäser och prestige får man om man kan döda flera hundra man med ett enda skott!

Jag önskar att det fanns någon länk till en PDF version av boken för i början, så nämns något väldigt intressant. Ett försvarstal hålls för dessa män där de karaktäriseras, som de "mest älskvärda av män" trots sin mordiska uppfinningsrikedom.

De sätter nämligen civilisationens framåtskridande före enskilda människors väl och ve! Känns det igen? Jag tror att det är i Fahrenheit 9/11, som George W säger att:"we wage this war to save civilisation itself".

Jules Verne skriver t o m att freden kan innebära en katastrof för jorden, eftersom vi riskerar att bli för många(en tidning utropar det på sin första sida i boken). Så alla ingredienser, såsom vi känner dem från Illuminati finns uppenbarligen i Jules Vernes böcker.

På radio hörde jag en recension av Den hemlighetsfulla ön!

Har någon av er läst den? Kapten Nemo bor tydligen under ön och begår självmord på slutet.

Boken har betraktats som civilisationskritik från Jules Verne och ett stort vulkanutbrott sker, som ödelägger hela ön!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper