vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Dalai lama

See User information
Har läst Etik för ett nytt millenium samt boken lycka, någon som vet vilka böcker det är och har tips på liknande böcker?

Posted on: 2007/9/4 17:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Dalai lama

See User information
Tycker man ska hålla sig borta från frauds som Lama.

Posted on: 2007/9/4 22:31
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Emil322, varför inte förklara lite tydligare än med en mening varför du tycker att Lama är en bluff?

Vilket i förlängningen betyder att du är en motståndare till Buddismen också?

See User information
http://www.timboucher.com/journal/200 ... alai-lama-on-cia-payroll/

Jag har väll inte direkt något emot buddismen i sig, gör vad du själv vill så länge det gör dig glad, Men jag skulle aldrig själv förespråka det.

Religon i sig är en lögn och fett waste of time.

Jag tänker aldrig hålla med något som säger att "det bästa som finns är något annat än det som går att uppnå i livet"

Posted on: 2007/9/8 20:15

Anonym
Vi är alla medvetna om den kraft som omger oss och som skapade det vi med våra sinnen kan förstå. Så att ha en stark tro till att något skapade allt är inte fel. Däremot när organisationer tar patent på lidandet, vart man hamnar efter döden osv! Det är faktorer som på ett enkelt sätt används för att avskärma människor från livet och på så sätt hålla dom i shack.

Så är med dig på att religionen är waste, se bara vart Kristendommen och Islam kommer ifrån Man kan ha tilltro till det skapande utan att leva efter dogmer.

Allt börjar med en tanke, och en tanke kan alltid förändras. Nått att ha i åtanke när man är arg. En tanke framkallar en känsla vilket ger oss obehag. Samma kraft kan användas för att dra till oss den kärleksfulla kraften.

Intressant länk btw!

See User information
Det är uppenbart för mig att man kan leva livet på olika sätt och om man vill lära sig leva på ett rikt sätt så bör vi lära oss av de gamla traditionerna.

Om du bara kan skilja på vad som är kontrollförsök och vad som är visdom så kommer du att kunna utveckla ditt liv mycket. Och är man lite vaken så är det inte så svårt.

Att meditera är som att stärka sitt förvar mot all programmering som vi får. Det är en mycket viktig del för att någonsin kunna förstå välden i helhet.

Zen-Buddhismen är helt klart en passande väg för konspirationsmedvetna.

Posted on: 2007/9/9 18:48
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Lama Dalai ger jag inte mycket för, han springer Illuminatis ärenden likt förbannat, men så är han ju intellektuellt lam också.

See User information
Jag är iof ganska så trött på att diskutera vilken religon eller ej som är "rätt" eller "fel". Det jag däremot vet att jag har blivit "anklagad" för att ha ganska många tankar som är väldigt/ganska lika buddistiska.

En liknelse jag brukar göra är att säga att livet är en droppe vatten och när man dör är det som om droppen landar i en hink med vatten..

Det skall tydligen vara åt budist hållet. men jag vet inte, har inte läst så mycket av det direkt. Har inte heller ett stort behov av att katigorisera vad jag tror tycker o känner, speciellt inte för jag misstänker att jag kommer hålla med om väldigt lite överlag.

Posted on: 2007/9/10 3:01

See User information
När Kina och Indien slöt fred för några år sedan kom det upp skyltar i Dharamsala om vem som betalar för den tibitanska regeringen i exil. Suspekta brittiska och amerikanska underrättelsetjänster med intresse av att splittra Kina betalar för propagandan.

Det finns buddister och buddister och den tibetanska lama-buddismen i vidrig teokratisk form var nog det vidrigaste riket på jorden. Kina befriade Tibet undan den barbariska Kejsaren Dalai Lama 1959. Dalai Lama hyllar Englands och USA:s sänkning av Irak och har som främsta politiska mission att skapa inbördeskrig i Kina enligt brittiskt geopolitiska önskemål.

Posted on: 2007/9/10 19:40

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper