vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Avvecklande av kontanter
#1


See User information
Aftonbladet

Det senaste värdetransportrånet kan ha blivit början till en total avveckling av bankomaterna.


Ett steg i avvecklandet av kontanta pengar. Hur ska man (enkelt och smidigt) få tag i kontanter om bankomaterna tas bort?


Posted on: 2005/11/7 10:22
Bring on the apocalypse...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Avvecklande av kontanter
#2
känns lång sökt, dock ska man aldrig säga aldrig..
kanske dags för vaken.se valuta att träda fram...

*hihi*..


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Avvecklande av kontanter
#3
Långsökt och ologiskt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Avvecklande av kontanter
#4


See User information
Time will tell......skulle dock inte alls vara förvånad om du har rätt Kaliyuga.....vad blir nästa steg, efter bankomaterna?

NWO:s planer är ju att skapa the "the cashless society", för att få fullständig kontroll.

Med kontanter är man mer oberoende, eller rättare sagt:
när/om kontanterna försvinner är vi inte långt ifrån att bli "kokta".

men i vanlig ordning måste man skrämma allmänheten så att de godtar (t.om kräver) avveckling av kontanter "för vår egen säkerhet"...mmm.... "Det blir ju så bra, bekvämt och säkert"

..mmmm Ja just det...eller hur

Problem-Reaction-Solution den gamla vanliga visan som alltid så utmärkt fungerar........
....

Jag känner en del människor som just av den anledningen vägrar att använda kort, vilket jag tycker är väldigt klokt, även om man gärna idag vill vara bekväm.....varför bidra till påskyndandet av den totala fasciststaten.

Värt att fundera över.....


mvh eureka

Posted on: 2005/11/8 1:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Avvecklande av kontanter
#5
visst ska vi vägra använda plast korten..
häromdagen var det en gubbe och en dam på jetmacken som skulle tanka brevid mig när gubben sa till mig att jag borde ha kort i stället för kontanter då det är mkt smidigare..
jag tog mig ett andetag och förklarade bestämt och kort att jag tackar gud varje dag för att det fortafarande finns pengar..
och det borde du oxå göra..

gubben blev väldigt tyst och fick sig förhoppningsvis en funderare..

så visst ska vi vara tacksamma för den sorts daler vi fortafarnde har..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Avvecklande av kontanter
#6


See User information
Quote:
Långsökt och ologiskt.


Jag menade inte att rånen i sig skulle vara orkestrerade av NWO. Men att rånen snabbt tas som ett indicium för att arbeta bort kontanterna.

Vad som är långsökt och ologiskt ska vi nog inte ge oss in på. "Att sila mygg och svälja kameler" som det heter.

Posted on: 2005/11/8 9:26
Bring on the apocalypse...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Avvecklande av kontanter
#7


See User information
Jo vetdu, då får du bara ett litet märke med på armen eller i pannan så kan du betala med det. Inget farligt alls. Och så vet vi om du försvinner eller tänker nåt dåligt med. Det är väl bra? Skriv på här så tar vi barnen med när vi ändå håller på.

Posted on: 2005/11/14 4:08
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Avvecklande av kontanter
#8


Finansinspektionens första förslag , mot det kontantlösa samhället.

Avskaffa dom Stora sedlarna. Detta för att få stopp på alla stora rån och att komma åt " den svarta marknaden ".

Nu hjäller det bara att övertyga våra manipulerade politiker, vilket inte bör bli så svårt.

Å andra sidan gynnar detta en ny folklig rörelse med " Nya räntefria valutor " och ett uppbyggande av ett mänskligt Alternativsamhälle med småskalighet och byteshandel av tjänster och produkter.



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Avvecklande av kontanter
#9
ja ja.. du får inte glömma att sedlarna i sig bara är små smulor, kontanter är inte värda ett skit igentligen..

100 tals år av att hyra ut luft /pengar och sedan kräva ränta på dem blir svårt för folket att konkurera med..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Avvecklande av kontanter
#10


See User information
Det är tre helt skilda kampanjer som utnyttjar Securitas dåliga arbete. Därför exponeras värdetransportrånen så extremt mycket. (Det har begåtts mängder av rån och andra inbrott under tiden som inte får någon uppmärksamhet).

1. Mot privatisering. Så här går det när man privatiserar och lägger ut viktiga samhällsfunktioner på privata företag. När kungliga riksbanken tog hant om pengarna så förekom inga säkerhetsbrister. Securitas gör miljardvinster men har inte råd med säkerhet. En PR-byrå med adress i centrala stockholm driver flera politiska kampanjer mot privatiseringar av offentliga medel.

2. Bankerna vill ta betalt för kontanthantering. Idag tar bankerna ut en skatt flera procent samt 3 kronor varje gång du använder ditt bankkort. Om du betalar kontant så ser bankerna det som en förlust. Dessutom säljer bankerna din konsumtionsprofil för att företag och samhällsplanerare lättare skall kunna planera. Svenska Bankföreningen lägger löpande ut uppdrag att påverka politiker i deras riktning.

3. Säkerhettjänsten, de som vill avlyssna och övervaka, har det enklare om de kan ta ut kompletta datalistor över olika människors all konsumtion. De tror eller påstår att om t.ex. Pelle som gillar PLO går och köper 50 kg bygg-dynanit så kommer israeliska ambassaden att explodera inom några dagar. Hemligstämplat.

Posted on: 2005/11/16 3:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
29 user(s) are online (29 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 29

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS