vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Frågade John Kerry om Skull & Bones
Studenten upptäckte att bara fråga om hurvida John Kerry en är medlem i Skull & Bones leder till att Waffen SS dyker upp direkt.

http://www.breitbart.tv/?p=5692

Jag tycker det är bra att de till sist visar alla vem de är.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Frågade John Kerry om Skull & Bones

See User information
Hehehe samma film som jag posta nyss från en annan vinkel :).

Bättre med fler vinklar :) annars Zink kanske missar nåt. :)

Respect

Posted on: 2007/9/18 9:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det var det värsta.

Posted on: 2007/9/18 10:31
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
altså herre gud vad sjukt...
Men det skummma är.. han hinner precis ställa frågan innan dom aresterar honnom.. vet polisen vad skull and bones är? är dom me på det hela? eller har dom fått ngn form av info att alla som frågar om det är terrorister?

Posted on: 2007/9/18 11:07
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Ingen i lokalen verkade tycka att vakterna gjorde nåt fel, dom satt kvar där som små jävla tysta lamm, en del applåderade t.o.m.. Inte undra på att regeringen kan köra över amerikanarna när dom inte ens säger ifrån när nåt liknande händer..

Så går det om man skyller bort och ignorerar alla varningssignaler, kommer detta att drabba Sverige?

Posted on: 2007/9/18 11:27
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
När jag tycker att polisen gör fel så stretar jag emot.. vilket iof har resluterat i att jag blev nerslagen o satt i fyllecell. men jaja, jävla faci t värld vi lever i

Posted on: 2007/9/18 11:32

Anonym

See User information
hehe klassiskt jävla grisar..

emil, jag känner igen mig i det du berättar.

Posted on: 2007/9/18 11:49
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
dessväre gör nog ganska många det.
snutfittor

Posted on: 2007/9/18 11:50

See User information
mm värsta att efter man förnedrats och misshandlats får man ett papper där det står att man var bråkig vild och såppas berusad att man inte kunde hantera sig själv. vid det lagret är man så jävla trött efter att ha legat på plastbänken att man bara skriver på skiten och går därifrån.
Men nu har jag lärt mig av systemet och precis som en domare sa till mig då jag var i rättegång för våld mot tjänsteman(vilken jag blev frikänd ifrån) efter jag bevittnade en misshandel.

- Nästa gång bara gå därifrån.

så dom vill ha oss, som fega jävla råttor.

Posted on: 2007/9/18 12:07
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
hah, det funkar altså? jag trode man mer eller mindre var tvungen att skriva på det, och att man fått tebx alla stuff man hade på sig osv,.

Posted on: 2007/9/18 12:19

See User information
Usch jag ryser i hela kroppen när jag ser sånt här. Tur att det var en yngre man som kanske har ett gott hjärta. Tänk er dom äldre gubbarna och gummorna som blir upprörda kring poliser och som blir tazade.. Har ju hänt att folk dött pga det, fått hjärtinfarkter m.m.

Sjukt att dom får hålla på så och ingen bryr sig, dom bara står omkring som FÅR.

Posted on: 2007/9/18 12:24

See User information
Nej du missuppfattade mig nog , du är tvungen att skriva på mer eller mindre för att få dina saker.

Det jag menade kanske lite dåligt formulerat var att domaren ansåg att nästa gång jag bevittnar en misshandel ska jag gå därifrån.

Posted on: 2007/9/18 12:51

Anonym
Jag förstår varför dom tog bort honom han var ju helt vild och stod och pratade väldigt högt nästantill skrek om massa saker samtidigt. Om en sån respekterad man som Kerry kommer och besvarar frågor så förväntar man sig inte den typen av ostrukturerade frågeställningar.

Hans beteende och attityd var också väldigt olämplig.

Då syftar jag på när kerry säger "so whats your question? " så säger killen nåt i stil med he has been talking for 2 hours i think i can have 2 minutes.

väldigt kaxig? jag tycker det..

Jag tror inte detta har något att göra med skull and bones , om man kommer till en konferens och beter sig på det här sättet så skulle man bli utkastad oavsett vilka frågor man hade.

Försvarar inte det övervåld poliserna använder , men använding av tazers är dock vanligt och händer på fler ställen än i konspirations sammanhang.

Jag tycker snarare att detta känns som någonting planerat för att dra skam över oss "konspirations teoretiker".. få oss utmålade som galningar .. något i den stilen... Med tanke på hur snabbt filmen var uppe på break och youtube där alla tänker något i stil med vilken galen snubbe inte konstigt att han blir utslängd .. en sån där konspirations idiot.. riktigt dålig reklam för oss om inte annat?

Jag försöker bara se pragmatiskt på saken , det skulle fler av er också behöva göra.

Anonym
adde!

Hans fråga är enkel och rak och han uppträder inte på något sätt annorlunda en vad man brukar göra.
Dock händer något väldigt suspekt och polisen blandar sig in i det hela och killen blir såklart chockad och arg.
Vilket är hans rättighet som både megborgare och människa.

är detta oxå en slump ?

http://patriot.nu/artikel.asp?artikelID=626

Anonym
Kerry sa att ha ville svara på frågan, men om man tittar på killen i kostym som står bakom honom så börjar han ge handsignaler till snuten sekunden efter killen sa 'Skulls & Bones'. Det kanske är Kerry's skötare.

See User information
men snälla rara killen ställer en fråga, han ska inte på något sätt behöva bli omhändertagen för att han använder sin yttrandefrihet. Och hur lyckades vakterna få denna relativt harmlösa situation till något så drastiskt att de behöver taza honom.
Det handlar väll inte om någon konspirations teori, han frågar ju bara ifall han var medlem i ett sällskap som kallas skulls and bones. det är ju bara en fråga om fakta.
Det är väll helt enkelt så att frågan var obekväm och yttrandefriheten behövdes inskränkas.

Posted on: 2007/9/18 14:03

See User information
Inte var hans beteende så farligt inna polisen avbröt. Det är ju standard att det finns de som ställer frågor som är arga ect, ingen anledning att bryta ned honom.

Den unge mannan spelade ju över en hel del för att dra uppmärksamhet till saken, vilket jag tycker han gjorde rätt i.

Jag tror att skull and bones var nyckelordet för att han skulle åka ut, inte hans beteende i övrigt.

Posted on: 2007/9/18 14:06
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Han kanske skull talat ut om skull and bones för en gångs skull...men det kanske inte dom andra skullarna gillat.....

The History Channel on the History of Skull & Bones

http://en.wikipedia.org/wiki/Skull_and_Bones

http://www.youtube.com/watch?v=SI6e0MWqtQA

Posted on: 2007/9/18 18:17
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Är det bara jag som tycker att han agerar lite väl klumpigt? oh well.. skulle vilja sett honom ställa frågan kort och koncist i vanlig samtalston och se hur reaktionerna hade blivit.

Tror inte polisen hade fört iväg honom iaf. Tror ni?

See User information
jag önskar att någon skulle fråga Reinfeld om sin 2007-06-12 --bilderberg-- möte i Canada.
Precis 3mån efter mötet då blev han statsminister.... om jag inte ha fel

vi nu sitter och väntar på nästa 11september2008 för att della skivor
lol
jag bor inte i stockholm men jag kan hjälpa till och della film och info om allt detta i tunnelbanor och prata med folk det är inte fel någon?

Posted on: 2007/9/18 20:22

See User information
Sjuka grejer polisen gör. Som någon nämnde, kolla in killen i kostymen som signalerar att dom ska tysta mikrofonen precis efter att han nämner skull & bones. Det är även han som fort tar bort micken.

Att man sedan använder taser trots att man är 5-6 personer på honom är riktigt vidrigt. Triggerhappy....

Sen är det ytterst beklagligt att se människorna som sitter i lokalen bete sig som om inget har hänt. Vissa fnissar och tittar bort, vidrigt.

Posted on: 2007/9/18 21:56
- -

See User information
Brödtext: (CNN) -- Two University of Florida police officers were placed on leave with pay after using an electronic stun gun to subdue a student who was questioning Sen. John Kerry at a campus forum, the school's president said Tuesday.

But the student's behavior and past activities are prompting questions about whether the incident was part of a stunt.

The Florida Division of Law Enforcement will investigate Monday's arrest of Andrew Meyer, said University of Florida President J. Bernard Machen. Machen called the incident "regretful for us."

"The thing that I regret is that civil dialogue and civil discourse did not happen," Machen said. "That's fundamental to a university campus. Why it didn't happen is what we're trying to sort out."

During Monday's forum, Meyer came to the microphone to question the 2004 Democratic presidential nominee from Massachusetts. <span class="cnnEmbeddedMosLnk"> Watch the incident unfold »</span>

"You will take my question because I have been listening to your crap for two hours," Meyer told Kerry, according to the police report of the incident.

He then turned to a woman and said "Are you taping this? Do you have this? You ready?" the report said.

Clarissa Jessup, who contributed I-Report video of the incident to CNN, said Meyer gave her his camera and asked her to shoot video of him posing his questions to Kerry.

Organizers had cut off questioning before Meyer went to the microphone, she said. Watch Jessup describe the incident ..

Meyer asked Kerry why he did not contest his loss to President Bush in the pivotal state of Ohio over allegations that African-American voters were disenfranchised.

Meyer also questioned Kerry about why he did not support impeaching Bush and whether he belonged to the Yale University secret society Skull and Bones, as Bush did.

One of the police officers on the scene observed that Meyer was "yelling as loud as he could as to sensationalize his presence," according to the police report.

Meyer had about a minute and a half at the microphone before police stepped in to haul him away. As he tried to escape their grip, Kerry protested, "That's all right, let me answer his question."

But as Meyer repeatedly questioned why he was being arrested, officers dragged him to the back of the auditorium and then used a Taser on him when he continued to struggle.

While Kerry pleaded for calm, officers warned the student he would be shocked if he did not stop resisting.

Meyer responded, "What did I do? Get off me ... get the f--- off me, man, I didn't do anything. Don't Tase me, bro, I didn't do anything."

Police noted that his demeanor "completely changed once the cameras were not in sight" and described him as laughing and being lighthearted as he was being driven to the Alachua County Detention Center.

"I am not mad at you guys, you didn't do anything wrong. You were just trying to do your job," Meyer said, according to the police report.

At one point, he asked whether there were going to be cameras at the jail, according to the report.

Meyer was charged with resisting arrest with violence -- a felony -- and a misdemeanor count of disturbing the peace. He was released without having to post bond Tuesday.

Machen said the clips posted online paint an incomplete picture of the scene. Watch the university's reaction ..

University spokesman Steve Orlando said before police moved in, Meyer was asked to relinquish the microphone because he was "being disruptive."

But the arrest triggered a protest by a group of University of Florida students Tuesday. One of them, Benjamin Dictor, called the arrest "an assault on reason itself."

"For a question to be met with arrest, not to mention physical violence, is completely unacceptable in the United States," Dictor said.

Some students cheered Meyer's removal, and others looked on quietly. But several screamed in protest when officers prepared to shock him.

Meyer was carrying a business card advertising "TheAndrewMeyer.com 'Speak My Mind,' " the police report said.

The Web site features videos of Meyer taking part in several practical jokes. It also includes a "disorganized diatribe" that criticizes the war in Iraq and the media.

The Web site said his friends had posted coverage of his arrest.

In a statement issued Tuesday, Kerry said he didn't know a Taser had been used on the student until after he left the event, and said he hoped no one was injured.

"In 37 years of public appearances, through wars, protests and highly emotional events, I have never had a dialogue end this way," he said.

"I believe I could have handled the situation without interruption, but again, I do not know what warnings or other exchanges transpired between the young man and the police prior to his barging to the front of the line and their intervention."

Machen said authorities have not determined whether Tasers were used improperly.

In addition, he said a student-faculty review panel will examine "all of our protocols relative to student dialogue and faculty interaction" in the wake of the incident.<!--startclickprintexclude-->

Posted on: 2007/9/19 8:18
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Ja, så snuten får betald semester? Och sen antagligen en befordran eftersom de var så duktiga. Vill man ha en polisstat så belönar man alla rötägg och försöker bli av med folk som inte skulle typ. sparka småbarn i huvet osv.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper