vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
WTC kollapserna
Vi tar dem i kollapsordning.

WTC 2

Discovery har gjort en dramadokumentär om WTC och i den ingick videosekvensen på WTC 2 som finns på nedre delen denna sida:

(Video showing the collapse of WTC 2)

http://www.whatreallyhappened.com/wtc2_cutter.html

När man såg den på Discovery eller TV3 för båda har sänt den så var de bättre ljud och kollapsen lät som ett tåg allstå metall mot metall och inte som sprängningar.

I alla konverteringar till webbformat försvinner detta mer eller mindre och låter som ett brus eller muller istället och därmed finns tveksamma påståenden att ljudet skulle höra till sprängningar.

Även brandmän har ansett att WTC 2 kollapsen lätt som ett tåg:

http://www.firehouse.com/terrorist/911/magazine/gz/breen.html

WTC 1

De brandmän som stängdes inne i WTC 1 när den kollapsade som också var med i Discovery dramadokumentären sa att de lät som ett tåg.

Vi koncentrerar oss på att de lät som ett tåg, metall mot metall ljud.

Kan explosioner från sprängämnen låta som ett tåg? Tveksamt.

Kan ett ras som låter som ett tåg för vissa låta som explosioner för andra . Helt klart ja.

Här är en rad amatörvideor som filmat främst WTC 1 och som ger en annan bild av händelser runt WTC 1 än från TV bolagen.

world trade center 9/11 amateur video part 1

world trade center 9/11 amateur video part 2

world trade center 9/11 amateur video part 3

world trade center 9/11 amateur video part 4

Denna video ger en bra bild hur WTC 1 och 2 var konstruerade:

http://www.metacafe.com/watch/291534/ ... center_1_2_unique_design/

Då WTC 1 och 2 kollapserna bevisligen startade kollapsen på samma våningar som planen kraschade in i så har många 911 truth förespråkare måst placera sprängämnen så nära dessa våningar som det går vilket gör detta utplacerande av sprängämnen gåtfullt och osannolikt. Hur i hela världen gick det till?

De squibs som syns kommer inte från explosioner då man inte använder den typen av sprängämnen i kontrollerade demoleringar utan inom militären. Några av squibsen tränger också ut i kända öppningar i WTC 1 och 2.

WTC 7

Var de klart att WTC 7 var allvarligt skadad?

http://video.google.com/videoplay?docid=3986493485341733882

Ja. För varifrån skulle reportern få veta detta annat än folk på plats eller ska vi addera ytterligare personer till de som var med i de påstådda ”insider” jobbet?

Ytterligare personer som visste att WTC 7 skulle kollapsa:

http://msnbc.com/modules/interactive. ... ld_sevenwtc_010911&type=v

WTC 7 föll enligt seismiska data på 18 sekunder.

http://www.firehouse.com/tech/news/2002/0121_terrorist.html

”Pull out”

http://www.youtube.com/watch?v=sYlVmTHjHe8

Här ser man att Penthouse till vänster kollapsar först och sedan tar det en stund innan resten kollapsar.

http://www.youtube.com/watch?v=tr6_WRPZjIM

Om man går på publikt material som jag gjort finns de inte ett otvetydigt bevis för sprängämnen utan tvärt om sprängämnen finns bara om man tolkar materialet i en viss riktigt och det är för dåligt bevis för sprängämnen för det ska vara sannolikt.

Om WTC 1, 2 och 7 hade sprängts skulle det inte finnas publikt material som visar på tveksamheter för sprängningar.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: WTC kollapserna
History Channel och Discovery, mycket trovärdiga källor om man vill vada i en massa CIA nonsense. Vem är det som har gjort filmerna nu då? Cherchoffs kusin eller?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jaha, så det är detta du har suttit och snickrat med på din kammare, undrade just vart du tog vägen..

Hoppas du kommer att skriva liknande analyser när du väl fattat att du gått på en fet lögn!

Posted on: 2007/9/21 15:16
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Zink kan du ta och kolla på denna länken.

http://www.implosionworld.com/cinema.htm

Sen tar du och klickar på 4de filmen från vänster
på andra raden där har du dit tåg, eller låter det inte
som det?

Klipet heter La Courneuve om du inte hittar.

Kolla gärna detta klippet när du är där med som
är snarlik WTC7, Philips Building heter klippet,
ligger första raden längst till höger.

Respect

Posted on: 2007/9/21 15:24

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
History Channel och Discovery, mycket trovärdiga källor om man vill vada i en massa CIA nonsense. Vem är det som har gjort filmerna nu då? Cherchoffs kusin eller?

Ta då och skriv till Whatreallyhappen att sluta avända videon från Discovery.

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Jaha, så det är detta du har suttit och snickrat med på din kammare, undrade just vart du tog vägen..

Hoppas du kommer att skriva liknande analyser när du väl fattat att du gått på en fet lögn!

Var detta allt du hade att komma med. Om du inte kan motivera för mig varför du anser att jag har gått på en fet lögn så varför ska jag då bry mig om vad du tycker?

See User information
Jo det var allt jag hade att säga, har tagit detta moment och alla andra tidigare med dig men du vill inte förstå så jag tänker inte ge mig in i några långa diskussioner med dig eftersom det inte ger nåt, jag stillar bara ditt ego och det är inget jag vill bidra med!

Jag kan bara hoppas att du snart får exakt den information som just DU behöver för att gå vidare i paradigmskiftet..!
Jag hoppas den informationen finns men eftersom du inte kan se ett enda fel med den officiella teorin så ser jag inte så mkt hopp för dig!

Du har ju hängt på detta forum tillräckligt länge för att kunna ha denna information till hands men du ser fortfarande inte sammanhangen, tillfälligheterna i den officiella teorin så..

Har du dragit i dig för mkt aspartam och flour eller, jag skulle gärna vilja ha en sån yttre faktor att skylla på?

Posted on: 2007/9/21 18:33
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

Capsolito skrev:

som det?

Respect

Det låter inte som WTC 2 kollapsen där tåglätet är mer som när ett tåg bromsar in och vagnarna slår ihop alltså metal mot metall ljud.

Brandmannen beskrev de som ett tåg som går på sylarna alltså metal mot metalljud.

Alltså inte ett tågmuller som det låter på de kontrollerade demoleringarna.

Att starten på ljudet låter som metal mot metal innebär att sprängämnen inte kan har startat ljudet för till dem hör man en tydligt smäll som syns tydligt om du analyserar ljudet i videorna från Implosionworld. Jag har använt Wavelab och alla Implosionworld videorna utom en som filmats på långt håll ger en spik i ljudet av sprängämnena. Detta går inte ett få fram i WTC 2 ljudet där de är mer en volymökande ljud än den tydliga spik i ljudet som sprängämnen åstadkommer.

Jag vill poängtera att kolla detta med ljudet är något som alla kan göra som har ljudprogram som visar ljudvågor. De analyser av ljudet som finns på webben visar tyvärr att de inte är frågan om sprängämnen för de som visar vågorna inte har spelat in autentiska kontrollerade demoleringar som jämförelse.

Ett sprängämne smäller snabbt och de finns nästa ingenting innan spiken. Detta är inte fallet med de ljudvågsanalyser från WTC som jag sett där spikarna har en tydlig volymökning i början vilket alltså sprängämnen inte har.

Om du får tillfälle att se Discovers dramadokumentär om WTC så se den även om du inte håller med om slutsatserna för den innehåller nästa alla videor som finn så webben om WTC men i TV kvalité och till flera får man en annan uppfattning om just explosionsljuden då de inte har det mullriga ljudet som videorna på webben har.

Har du läst Implosionworld syn på WTC 911?
http://www.implosionworld.com/Article ... 20as%20of%209-8-06%20.pdf

See User information
Men kan du hålla med om att det lätt som ett tåg i det klippet?

Apropå deras skriverier angående 9/11, så ska jag gå och
skriva en egen bibel och gömma nånstans och hoppas nån
hittar den i framtiden och tar den till sig som en ny religion.
Jag ska passa på och skriva litte lagar som ska gälla om dom
nu funderar på använda det som religion så dom vett vad dom
ska följa, och om dom inte skulle följa dessa laggar så
ska jag lägga en besverjelse över boken så att alla dom som
kommit nära den och inte följer den dör inom sju dagar efter
att dom har läst den.

Ironi

Respect

Posted on: 2007/9/21 20:17

Anonym
Quote:

zink skrev:
Quote:

Capsolito skrev:

som det?

Respect

Det låter inte som WTC 2 kollapsen där tåglätet är mer som när ett tåg bromsar in och vagnarna slår ihop alltså metal mot metall ljud.

Brandmannen beskrev de som ett tåg som går på sylarna alltså metal mot metalljud.

Alltså inte ett tågmuller som det låter på de kontrollerade demoleringarna.

Att starten på ljudet låter som metal mot metal innebär att sprängämnen inte kan har startat ljudet för till dem hör man en tydligt smäll som syns tydligt om du analyserar ljudet i videorna från Implosionworld. Jag har använt Wavelab och alla Implosionworld videorna utom en som filmats på långt håll ger en spik i ljudet av sprängämnena. Detta går inte ett få fram i WTC 2 ljudet där de är mer en volymökande ljud än den tydliga spik i ljudet som sprängämnen åstadkommer.

Jag vill poängtera att kolla detta med ljudet är något som alla kan göra som har ljudprogram som visar ljudvågor. De analyser av ljudet som finns på webben visar tyvärr att de inte är frågan om sprängämnen för de som visar vågorna inte har spelat in autentiska kontrollerade demoleringar som jämförelse.

Ett sprängämne smäller snabbt och de finns nästa ingenting innan spiken. Detta är inte fallet med de ljudvågsanalyser från WTC som jag sett där spikarna har en tydlig volymökning i början vilket alltså sprängämnen inte har.

Om du får tillfälle att se Discovers dramadokumentär om WTC så se den även om du inte håller med om slutsatserna för den innehåller nästa alla videor som finn så webben om WTC men i TV kvalité och till flera får man en annan uppfattning om just explosionsljuden då de inte har det mullriga ljudet som videorna på webben har.

Har du läst Implosionworld syn på WTC 911?
http://www.implosionworld.com/Article ... 20as%20of%209-8-06%20.pdf

Zink.
för att jag ska kuna tolka denna brandman som trovärdig så måste du bevisa att han har hört ett tåg som låter som din beskrivning. Om du inte kan det så blir din källa helt meningslös. Bevis tack.

Anonym
Fel, Zink måste visa in i minsta detalj hur det kunde ha hörts, annars är det inte trovärdigt, bevis tack. Alla konspirations teorier måste BEVISAS i detalj.

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Zink.
för att jag ska kuna tolka denna brandman som trovärdig så måste du bevisa att han har hört ett tåg som låter som din beskrivning. Om du inte kan det så blir din källa helt meningslös. Bevis tack.

Jag har ju i första inlägget länkar om detta.

Brandmannen sa detta när han blev intervjuad i Discovery dokumentären och det var flera som blev instängda och som intervjuades och ingen av dem nämnde att de hört något som liknade sprängämnen.

Jag finner att sprängteorin har använt webbvideornas ljud för att tolka fram att sprängämnen använts men man borde använda samma videor i TV-kvalité istället för att få fram ännu tydligare resultat och med dem skedde ingen sprängning av WTC 1 och 2 för båda hade metal mot metall ljud vid kollapsernas start.

Denna uppfattning kommer jag aldrig överge om inte någon kan visa på videor med TV-kvalité att WTC 1 och 2 kunde ha sprängts. Detta är enligt mig helt omöjligt då ljuden INTE innehåller något som kan tolkas som sprängämnen. Dessa videor med TV-kvalité borde gå att få tag i även om man måste betala för dem.

Och kom nu inte igen med att TV-bolagen ljuger eller något liknanden för då måste alla videor som använts till sprängteorin och som kommer från samma TV-bolag att inte kunna godkännas av er själva som användbart material.

Anonym
Nej, det är inte alls så att de ljuger och "nyheterna" inte är något annat än propaganda.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Nej, det är inte alls så att de ljuger och "nyheterna" inte är något annat än propaganda.

Du menar alltså att sprängteorin är uppbyggd på propaganda?

Vad hela frågan handlar om är dels kvalité på TV sändningar kontra de som lags upp på webben från samma sändning dels trovärdigheten i olika källor där 911 truth har den konstiga inställningen att samma källa är trovärdig och inte trovärdig.

Att BBC ansett att Waleed Al Shehri var vid liv och sedan dementerat det visar att man tror samtidigt på att samma källa är tillförlitlig och inte tillförlitlig.

Hela 911 truth idéerna basera på att allt gick 100 % korrekt 911 och alla dementier efter det är falska.

Att de var en rörig dag 911 och att det gjordes misstag och att man kan ha byggt upp sina teorier på felaktig information ingår inte i 911 truths världsbild.

Anonym
Det spelar ingen roll vad brandmannen sa, du ska bevisa att han har sett och hört ett tåg som låter som wtc. Om du inte kan det så kan vi även skrota det referatet.

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Det spelar ingen roll vad brandmannen sa, du ska bevisa att han har sett och hört ett tåg som låter som wtc. Om du inte kan det så kan vi även skrota det referatet.

Du ska då ha bevis in absurdum. Nu ska du ha bevis på att brandmannen hört ett tåg som låter likadant som WTC raset. Det viktiga är att raset INTE lät som sprängämnen.

Om det inte går att bevisa att explosionsljuden kommer från sprängämnen kan vi skrota alla påståenden att explosionerna orsakades av sprängämnen. Detta enligt din egen syn på bevis.

Anonym
Quote:

zink skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:

Du ska då ha bevis in absurdum. Nu ska du ha bevis på att brandmannen hört ett tåg som låter likadant som WTC raset. Det viktiga är att raset INTE lät som sprängämnen.

Om det inte går att bevisa att explosionsljuden kommer från sprängämnen kan vi skrota alla påståenden att explosionerna orsakades av sprängämnen. Detta enligt din egen syn på bevis.

Jag har kopierat synen från dig Zink, Kalla det för inspiration.

Om det inte går att bevisa att rasen lät som ett tåg så kan vi skrota dina referat.

Nå, hur går det med bevisen, kan du bevisa att brandmannen någonsin har sett och hört ett tåg låta som WTC? Jag vill att du bevisar det med ett videoklipp där brandmannen ser ett tåg passera, det ska vara ett klipp som är inspelat innan 911 eftersom han referer till det. Sen ska du ha ett klipp eller ljudupptagning från wtc som en jämförelse. Det ska vara ett perfekt ljudklipp. Annars kan vi som sagt skrota ditt referat.

Anonym
Quote:

Att de var en rörig dag 911 och att det gjordes misstag och att man kan ha byggt upp sina teorier på felaktig information ingår inte i 911 truths världsbild.

Jag tror jag vet vart röran finns.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Quote:

Jag tror jag vet vart röran finns.

Var finns röran?

Jag antar att du anser att alla nyhetsmedier hade 100 % rätt under 911 så att källan som kom med att Flight 77 landat i Cleveland och sedan dementerade det gjorde först 100 % rätt och sedan 100 % fel allt enligt min analys av hur 911 truth tänker om de material de bygg upp sina teorier med och då gjort det med felaktigt material som de anser vara korret.

Kort sagt ingen som helst röra i nyhetsmedierna under 911 enligt 911 truth.

Anonym
Röran finns i din sopprot.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Röran finns i din sopprot.

Sådana kommentarer är bara till min fördel då jag inte skriver personliga nedsättande kommentarer.

Anonym
Tja, här får du en kaka av mig. Se till att skölja ned den ordentligt med fluorerat vatten. Jag tror att en diskussion med dig om WTC är ungefär samma sak som att prata om solsystemets ålder med Jehovas Fittne.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Tja, här får du en kaka av mig. Se till att skölja ned den ordentligt med fluorerat vatten. Jag tror att en diskussion med dig om WTC är ungefär samma sak som att prata om solsystemets ålder med Jehovas Fittne.

Ännu en kommertar som är till fördel för mig

Kan du inte skilja på personen och åsikterna en person har?

Man ska kunna ha helt olika åsiker i en fråga och sedan kunna gå ut och äta tillsamma och har trevligt. Detta har jag gjort i mitt liv. Har du gjort det?

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper