Vakencorner
|
Talk by Naomi Wolf - The End of America (video) (must-see!)
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2007/10/15 8:33
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Talk by Naomi Wolf - The End of America (video) (must-see!)
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
.. de tio stegen i text !
Ganska bra som underlag för att hjälpa folk att vakna. http://www.huffingtonpost.com/naomi-w ... close-down-a_b_46695.html |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Cfr2 ,, du har en poäng där !! Har funderat på detta själv med
predictive programming ,, det vi håller på med när vi lyssnar på alla internet radio intervjuer + den aldrig sinande floden av nya avslöjanden genom massor av video clip och filmer ,, tänk bara på alla sci fi filmer genom tiderna ,, Vi är där nu ,, Till och med en film som matrix känns inte helt avlägsen ,, kanske är detta precis vad dom vill att vi ska göra ,,utbilda oss själva om framtiden genom internet ,, nätet är ju trots allt militärt från början och har kanske varit hela tiden ,, Möjligheten finns ,, man bör nog inte vifta bort och förlöjliga något eller några vinklar för då kanske man står där med dumstruten sedan.......................... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Japp. Vilka 10% är inte predictive programming?
Vilken predictive programming är värst? Hade du velat leva kvar i livet där du till strösta intresse följer 24/vänner/simpsons och annan predictiveprogramming, eller istället studerai all konspriationsforskning med vetskapen att det du studerar _Kan_ vara felaktigt, men det enda du kan göra är att forska vidare och använda ditt sunda förnuft för att reda ut vad som kan vara sant och vad som är meningsfullt i livet. Är det bättre att flytta ut i skogen och inte göra ett skit? Är det bättre att fortsätta vara en konsumtionshora? Är det bättre att inget av det vi hittar på internhet hade varit tillgängligt? De som jag uppfattar som de största misslyckade individerna och total-loosers är de som har möjligheten att studera/forska/ utbilda sig men envist är negativa, gnällspikar, tjuskallar, klagar, genomsyras av bitterhet, osv, yadda yadda. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Void:
Vart är ditt resonemang om huruvida det är konstruktivt att studera manipulerad info och sen tro att "man vaknar upp" Tycker du att "misslyckade individer och total-loosers" inte ska få påpeka/diskutera att bl.a Fröken är en Rhodes Scholar och går elitens ärenden och att det som VI kallar UPPVAKNANDE och tror att det är emot deras (världsplanerarnas) önskan i själva verket kan vara ett UPPVAKNANDE och PROGRAMMERING precis som dom önskar. Jag tycker det är en rätt intressant och viktig frågeställning Jag har fler funderingar/alternativ än att det är predictive programming, men dem sparar jag just nu för tråd-dialogs skull
Posted on: 2007/10/15 13:35
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
jag uttalade mig om det stora hela. De stora studier vi gör överallt i alla områden, miljö, politk, etc etc, inte just om henne. Jag fick känslan av att ni menade att det är ingen ide att studera alls, för allt är predictive programming.
Det är ju lixom ganska kört om man tror att alla val man gör i livet är, "Dom styr mig nu, dom vill att jag ska göra detta, allt är fel". Jag ska ut och plocka nypon nu, det hgade jag aldrig gjort om jag inte hade hamnat på vaken.se. Antagligen är det predictive programming att plocka nypon. Dom vill att jag ska lära mig om näring och hälsa, då kan dom kontrollera mig genom nyponen... OBS - humor. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tänk om det är Illuminatis högsta plan att vi skall vakna upp och att dom har gjort hela detta spel för att få oss sanningsökare att vakna.
Dom kanske hjälper oss. På riktigt. En tanke jag har fått några gånger. Inget är omöjligt.
Posted on: 2007/10/15 14:10
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Om man överhuvudtaget ska kunna få ut något av all denna info så måste man försöka lära sig att blockera bruset av disinfo som flödar i massor och som hindrar en från att se/höra vad som egentligen sägs.Och inte allt strunt som dom vill att vi ska vara upptagna med.
Nu för tiden lyssnar jag mest på Alan Watt efter som att han mestadels berättar om historia och vad som sagts och hänt.Denna info är för mig mycket viktig för att försöka förstå nutiden.Men det är klart att vill man ägna sin tid till att plocka nypon och hacka på folk som har ett alternativt tänkande och som försöker att inte fastna i nätet så kan man ju välja göra det . |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Nu för tiden lyssnar jag mest på Alan Watt efter som att han mestadels berättar om historia och vad som sagts och hänt.Denna info är för mig mycket viktig för att försöka förstå nutiden.Men det är klart att vill man ägna sin tid till att plocka nypon och hacka på folk som har ett alternativt tänkande och som försöker att inte fastna i nätet så kan man ju välja göra det . Hackar? Du yrar eller så var jag otydlig. Jag ägnar min tid åt studier också och lyssnar främst på alanwatt av alla forskare/författare som finns så är han just nu min favvo iaf. Vad jag retade mig på var att ni verkade tycka att allt är predictive programming och att inget finnas att göra. Men tydligen är inte alan watt predictive programming då eller? Jag har också ett alternativt tänkande och uppmanar till det precis som du. Men du verkade ju mena att "de" vill få oss att tänka alternativt och att det också var dåligt. Därför gnällde jag på de som gnäller om att allt är predicitive programming och det går aldrig att ta fasta på någon information någonstans. Fastna i nätet? Ni klagade ju på att "den alternativa" infon också var en del av nätet och disinfo, hur ska du ha det egentligen? Ska du gilla/uppskatta att alternativ information finns till hands just nu i denna tidsålder eller ska du fortsätta gnälla på att den också är predictive programming? Först säger du att alternativ info och tänkande kanske är predictive programming, sen är det bra med den alternativa infon i nästa inlägg. Du är inkonsekvent. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login