vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hjärntvätt

See User information
Tjenare Jag är ny här och har läst mycket på erat forum, ser att ni skriver om NWO bush och hela den organisationen och jag vill till lägga att ni borde se upp för Dataspel. Ex om ni har barn vid 10-18 års åldern som sitter inne och spelar mycket data. Detta beror på att dom är hjärntvättade, dom flesta hamnar på IV (Individuella programmet) gymnasie, när dom söker p.g.a brist på kunskap.

Barnen pluggar inte, går inte ut, "orkar inte göra sina läxor", "gör dem sen" ... - Känner ni igen det?

Jag kan ta ett spel som exempel: World of Warcraft; Mina barn spelade detta spelet tills jag fick reda på vad det gick ut på. Det kostar 125kr i månaden. Helt SJUKT! - Kan ni tänka er? Spelet går ut på att man ska ta högsta levlen på spelet sen skaffa bra saker, efter några månader (8-9) kommer det nya updateringar som gör att man måste slänga alla sina saker som du har kämpat för i 9 månader, VAD får dom ut av det? - Dom tycker det är "kul", men då säger jag så här: hur kul tycker ni det är om ni slösar bort hela ert liv på att spela data?

Om ni håller med mig bör ni säga detta här till era barn, om och om igen tills dom förstår. Även om det e jobbigt. Man vill ju bara barnens bästa.
Själv har jag 2 barn som inte får lov att spela detta spel mer.

Posted on: 2007/10/21 11:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Hjärntvätt
Det är bra, World of Wankers är ett skitspel, precis som alla online spel. Ge dem till Alan Watt att lyssna på istället.

www.cuttingthroughthematrix.com/audio.html

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
jag personligen anser att alla föräldrar som tror att skolan är barnens hjälp eller räddning här i livet är gravt hjärntvättade..

visst är "wow" ett energi sugande element, dock inte mer än vad skolan och dess system är.

dessutom så lär man sig mkt mer genom att sitta framför en dator än att sitta vid en skolbänk och lära sig "mainstream lögner"..

See User information
håller med banned där.

Skolan är värre än tetris.

Posted on: 2007/10/21 15:40
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Jag har också funderat mycket på det här.. Kan wow vara designat att bli extremt beroende framkallande med hjälp av eliten pga att vi ska bli sittande med triviala saker utan igentlig mening istället för att koncentrera oss på viktigare ämnen? Skulle inte vara omöjligt , 9 miljoner människor sitter framför wow och många av dom kanske inte bryr sig om så mycket annat än just detta spelet.

Och folk är beredda att göra väldigt stora uppoffringar för detta spelet , ett exempel är att en person sålde sin gubbe för ca 70000 svenska kronor på ebay.

Om man bollar lite med tanken att man skulle sätta , säg ett team med forskare och en extremt stor budget på uppgiften att göra ett extremt beroende framkallande spel så skulle jag inte ens vilja tänka på konsekvenserna.. kanske det dom har försökt göra med wow? :)

just my 2 cents

Anonym
Skulle eliten tycka att vissa kulturmönster inte låg i deras intresse så skulle den kulturen inte finnas. De skulle trycka ut lite "larm rapporter" och "rövjuicehistorier om Al-Quaida online" och vips skulle sådant som onlinespel vara förbjudet.

See User information
jag personligen anser att alla föräldrar som tror att skolan är barnens hjälp eller räddning här i livet är gravt hjärntvättade..

visst är "wow" ett energi sugande element, dock inte mer än vad skolan och dess system är.

dessutom så lär man sig mkt mer genom att sitta framför en dator än att sitta vid en skolbänk och lära sig "mainstream lögner"..

------------------------
Allt som pågår i skolan är inte hjärntvätt, isf kan du ju förklara hur det går för dom som _inte_ går i skolan? Vad kommer dom tjäna i månaden i framtiden? Kanske nån hamburgare i nån papperskorg nån gång i veckan.

Posted on: 2007/10/21 16:46

See User information
Hela skoltiden är en form av indoktrination. Tvinga folk tänka på ett speciellt sätt med hjälp av repetition.
Du lär dig att inte tänka själv. Skolan suger
Men givetvis är inte allt man lär sig i skolan falskt, fel eller dåligt, det är inte där problemet ligger.

Du får säga vad du vill så länge jag håller med om det mentaliteten suger.

Posted on: 2007/10/21 16:49

See User information
Quote:

Spixxen skrev:
Tjenare Jag är ny här och har läst mycket på erat forum, ser att ni skriver om NWO bush och hela den organisationen och jag vill till lägga att ni borde se upp för Dataspel. Ex om ni har barn vid 10-18 års åldern som sitter inne och spelar mycket data. Detta beror på att dom är hjärntvättade, dom flesta hamnar på IV (Individuella programmet) gymnasie, när dom söker p.g.a brist på kunskap.

Barnen pluggar inte, går inte ut, "orkar inte göra sina läxor", "gör dem sen" ... - Känner ni igen det?

Jag kan ta ett spel som exempel: World of Warcraft; Mina barn spelade detta spelet tills jag fick reda på vad det gick ut på. Det kostar 125kr i månaden. Helt SJUKT! - Kan ni tänka er? Spelet går ut på att man ska ta högsta levlen på spelet sen skaffa bra saker, efter några månader (8-9) kommer det nya updateringar som gör att man måste slänga alla sina saker som du har kämpat för i 9 månader, VAD får dom ut av det? - Dom tycker det är "kul", men då säger jag så här: hur kul tycker ni det är om ni slösar bort hela ert liv på att spela data?

Om ni håller med mig bör ni säga detta här till era barn, om och om igen tills dom förstår. Även om det e jobbigt. Man vill ju bara barnens bästa.
Själv har jag 2 barn som inte får lov att spela detta spel mer.
JAHA .Detta gäller dig min älskade son, detta problem har SALE i sin familj just Spixxen är min son . Detta har jag tjatat om hur länge som helst nu, å nu driver han med mig.:)

Ett bra inlägg Alex men , du ser vad du får för svar , så när skall du sluta å spela hjärntvättspelet, ?? Din FAR

Posted on: 2007/10/21 17:02

See User information
Hah, underbart :D

Posted on: 2007/10/21 17:03

Anonym
Quote:
Allt som pågår i skolan är inte hjärntvätt,

det har du alldeles rätt i...

citerat:
-Skolans dolda mål kränker barnens självkänsla och skrämmer till osäkerhet.
Skolan skapades för att åstadkomma just detta.

läs lite mer om deras dolda mål på denna sida..

http://www.slutaskolan.nu

hur gick det för dom som inte gick i skolan..

http://bobsutton.typepad.com/my_weblo ... 7/08/successful-stan.html

http://www.askmen.com/money/successful_150/154_success.html

kan ni tänka er att bill gates hoppade av plugget, tänk om det skulle kunna bli mainstream..

Anonym
Fel, ALLT som lärs ut i skolan är hjärntvätt. Precis som allt som sägs här på detta forum är hjärntvätt. Det förstnämda har som huvudintresse av att göra dig "nyttig" och allt som sägs här är att göra dig mycket onyttig för eliten, dvs. nyttig för dig själv snarare.

Sen vad folk tror sig veta är sant eller inte är helt klart en subjektiv fråga.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper