vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Mannen i svart rock

See User information
Lille Pelle frågade: - Varför har han i svart rock så mycke makt?
- Va, varför jag har så mycket makt, sa han, å visade sitt fula grin?
Därför att jag tar den lille Pelle, vad fan gör du?
En kvinna dyker upp. - Ja, du klagar ju hela tiden, lilla gubben, jag tycker om dig, nä, jag har egentligen inget emot dej, men du gör ju inte som min man säger...(tystnad)...du tar ju den inte...du tror att alla andra ska ta den åt dej, det är ditt fel lilla Pella, ja, jag tror det är majoriteten av människornas fel...si, ni tycker om att vara åskådare, att betrakta vad vi gör..åt er då..givetvis..nä, nu får du gå och lägga dej och drömma litet så får vi diskutera mer imorron...det löser sig ska du se...

Posted on: 2007/10/31 2:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Mannen i svart rock

See User information
Kanske inte ska starta trådar när du är påverkad?

Posted on: 2007/10/31 2:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ha, ha, (garvar vidare för mig själv9 nej det ska väl erkännas har dragit några bärs...men blir lite poetisk i situationer där jag anser att sanningen angår folket...låter väl lite högtravande där kanske...men , men är djupt oroad av de artiklar jag ser...de beslut som tas...och vill snacka med svenskar, och känna mig som en hederlig svensk, därför söker jag mej tillbaks till svenskan från engelskan som vi måste använda över allt annars...känns som dom försöker splittra vår identitet, våra ljuva somarar med ack blomster tid, våra jular med nu tändas tusen juleljus...men det kan dom inte , inte i vår generation, eller min generation i alla fall, och jag är varke fascist, nazist, eller annat, utan bara en medborgare med vänner, som har vuxit upp i samma sak, att inte tro allt, att inte låta sig kontrolleras, att vara kritisk...det är allt jag begär..."of an open society" för att citera JFK.

Posted on: 2007/10/31 2:26

Anonym
Måste du starta en miljon trådar hela tiden ?

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper