Vakencorner
|
Vetenskap och demokrati
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Skulle man kunna införa diktatur i ett modernt informationssamhälle som vårt, utan stöd av vetenskapliga argument? Skulle diktatorisk maktkoncentration, åsiktsförtryck och ingrepp i mänskliga rättigheter kunna accepteras av oss moderna människor, om det inte legitimerades och stöddes av en enig vetenskap, som den bästa lösningen?<br><br>Av: Ulf Brånell [<a target="new" href="http://vaken.se/Filer/dokument/Vetens ... 0demokrati.pdf">Läs artikel</a>] [<a target="new" rel="nofollow" href="http://klokast.se">klokast.se</a>]
Posted on: 2007/11/2 10:10
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
Re: Vetenskap och demokrati
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Klart man kan det med vetenskapliga argument precis som det går lika bra med totalt ovetenskapliga argument. Har någon sett några övertygande bevis för att Usama låg bakom 9/11? Skulle inte tro det
![]() Väldigt fin artikel. Här är länk till deras hemsida något man nog ska ta och gå igenom någon dag när man hinner. http://www.klokast.se/siem/ Ett stort problem med all denna alternativa medicin som jag gärna skulle vilja diskutera är hur man ska skilja på äkta och vad som är bluff(konstruerad av läkemedelsföretagen för att diskreditera). Jag menar om jag satt högt upp i hierarkin inom dessa maktstrukturer och får reda på att det finns ett tämligen effektivt och framförallt billigt (Hjälp!) botemedel mot exempelvis cancer så skulle jag omedelbart iscensätta mina egna "alternativmedicinare" som får i uppdrag att sprida diverse värdelösa om inte rent farliga metoder. På så sätt kan man överösa marknaden med skräp för att hindra människor att hitta de verkliga guldkornen och hela ideen om att gå utanför de etablerade medicinska institutionerna blir alvarligt skadad. Det som gör mig lite misstänksam är att alternativmedicinska sidor sällan går in på sådana resonemang (vad jag har erfarit men jag är inte väldigt beläst på ämnet). Är det någon som har tipps på var man kan hitta bra granskning av alternativmedicinen enligt ovanstående resonemang? OBSERVERA att INGET av det jag skrev ovan är kritik mot artikeln eller länken jag gav er då jag inte hunnit läsa den än men tycket att den borde finnas i anslutning till artikeln.
Posted on: 2007/11/2 15:50
|
|||
|
||||
|
Re: Vetenskap och demokrati
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Lite dum var jag länken fans ju redan fast på förstasidan
![]()
Posted on: 2007/11/2 18:16
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login