Vakencorner
|
Re: Icke's senaste föredrag Jun 2005, infinite love is the only truth, EVERYTHING else is illusion.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Laddar hem nu.
Ska bli intressant att se denna, har sett "Secrets of the matrix" redan och jag som alla andra blir väl lite rädd när han pratar om reptiler och andra dimensioner annars är allt intressant och han framför det på ett skönt sätt. Återkommer med recension när jag sett den :)
Posted on: 2005/11/25 1:22
|
|||
|
"Låt inte det onda ta överhanden. Besegra det genom att göra gott."
|
||||
|
||||
|
Re: Icke's senaste föredrag Jun 2005, infinite love is the only truth, EVERYTHING else is illusion.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag sökte på:
infinite love is the only truth, EVERYTHING else is illusion Och hamnade här - har jag hittat rätt? http://www.newsforthesoul.com/icke-may9-2005.htm If I change my attitude - everything is going to turn around - osv säger Icke - decoding this waveforms into holographic waveforms - the Matrix is only going on into our heads - sen är det något som skvalar i bakgrunden! Sitter han på muggen? Det som Icke säger - tycker jag har hört det förut - i pingstkyrkan? - bara du blir frälst!!! så ändrar sig allt - är det inte som de säger prästerna. Kan jag få lite kollekt säger de sen - Buy Now - säger Icke. Nu säger Icke att det handlar om computers och holographic internet going on in our heads. He miised hearts - but shit happens to the best one. Varför inte sätta sig på ändan med benen i kors i tjugo minuter för lite praktik och slippa allt skitsnack? Billigare och bättre? Det går att sitta på muggen och meditera också - som Icke gör? Vad är det annars som skvalar i bakgrunden när han pratar? Är det Matricksen? Sen har Icke någon hälsningsgest! Tycker jag sett sådana där hälsningsgester förut någon gång - pingstkyrkan? - eller.... Varför säger han ingenting om beslutande folkonröstningar? Vi kanske inte har fått hans medvetande än - vi kanske är kvar i matricksen? - så vi kanske inte kan besluta själva - tycker jag hört det förut av 0,04 promille demokraterna. A collective reality? Jag tycker jag hört det förut! Har du hört talas om Marshall McLuhan och var han fick sina tankar ifrån A Globe, Clothing Itself with a Brain An obscure Jesuit priest, Pierre Teilhard de Chardin,set down the philosophical framework for planetary, Net-based consciousness 50 years ago. Man kanske inte ska ifrågasätta David Icke - men han kanske tål det? Det kan ju alltid vara bra att tänka och känna själv - lära sig lite dialektik - lära sig väga saker och ting - och som sagt meditera - så kan var och en bli sin egen Icke tillsammans med andra.. Ickar... med egna tankar från en massa håll och inte bara från en källa.
Posted on: 2005/11/26 13:28
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
För att kunna sätta sig in i infon Icke talar om behöver man lyssna på vad han säger, och inte vad som låter i bakgrunden. Jag ser och att många ser ner på honom, tills dom fått suga på infon tillräckligt länge, och fått en stor kaka av samma sort från ett annat håll. Icke är i ett så kallat state of knowing, det blir så när man hållt på för länge, avprogrameringen gör sitt med tankesättet, det gäller också på vilket vis man presenterar information som denna.
Att han skulle vara kopplad till något annat är för mig BS.. Se vilka han samarbetar med, och se hur många som följer hans arbete, samt... GÅ igenom dom nyheter som ligger på www.davidicke.com Han backar upp mycket av allt han har med i sina föredrag där, men på ett anorlunda vis. För att kunna bita i helheten av det han presenterar så behöver man alternativ infomation inom många områden. Annars är det svårt att smaka på bilden han försöker presentera, dessutom. Icke's värld är väldigt spirituell, man behöver vara det samma för att greppa helheten. Håller givetvis med om att man skall tänka själv, men för att kunna göra det behöver man mer än bara et par föredrag av honom. Hare gott... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Du skriver att man behöver ha alternativ information inom många områden. Men du skriver inte vilken information - bara från Ickes sajt?
Kollar man Ickes nyheter så kan man läsa det här: +++ LATEST NEWS HEADLINES +++ 26 Nov: Aspartame Causes Cancer in Rats at Levels Currently Approved for Humans 26 Nov: FBI WATCHES JOURNALISTS 26 Nov: Secret government UFO file unveiled 26 Nov: How US Anthropoligists Planned 'Race-Specific' Weapons Against the Japanese 26 Nov: A News Revolution Has Begun (so watch them try to shut it down) (scroll down for details) DAVID ICKE'S FANTASTIC NEW BOOK NOW AVAILABLE! HAN FÖRSÖKER TJÄNA PENGAR - DU SKA KÖPA HANS BOK - HANS BIBEL - DET ÄR VAD HAN VILL! Då tycker jag http://antiwar.com/ verkar bättre - de är mycket mer konkreta: 'Insurgent Leaders' Called Iraqi Leader As Vote Nears, Iraq Vows to Battle Insurgents Gen. Casey Lectures GIs in Iraq Against Pullout Envoy: US Ran Gitmo-Style Prison in Kosovo Euro Satellites May Aid CIA Prisons Probe Two Car Bombs Kill 16 in Iraq UN Confirms Deal With Syria in Hariri Probe Secret UK Document Accuses Israel of Breaking Int'l Laws ELLER http://www.truthout.org/: Abramoff Probe Spreads to White House, 4 Lawmakers General Strike Grounds Italy to a Halt US Nears 1,000th Execution since 1977 An Innocent Man in the Hell of Guantanamo Padilla Dirty Bomb Evidence Extracted by Torture Bush Faces Dual Challenges on Iraq Och går man in på http://bilderberg.org/: så finns där rätt mycket mer konkret info. NEJ - jag tror Icke försöker lura oss - tjäna pengar på oss - han är en Illuminati-präst som ska fånga upp ungdomar. Vad som saknas hos Icke är tal om demokrati - tex beslutande folkomröstningar - han har ingen idé om hur samhället ska formas av oss - istället är det vi som ska formas som enskilda individer - vi ska höja våra medvetanden och sen så blir allting bra - det här är typiskt prästtugg - för att lura människor - den enskildes frälsning för en kollektiv frälsning - det här är gammal skåpmat i nya kläder - det behövs istället konkret kritik och en eller flera idéer att samlas kring för att tillsammans försöka ställa saker och ting tillrätta. Folkomrösta fram vart pengarna ska gå - nu får tex fredsivrarna ungefär 0,1 promille av försvarskostnaderna - tidigare fick de 0,5 promille - men det har skurits ner! Har någon frågat dig om det? Har du chans att få upp hur mycket pengar som ska gå till krig respektive fred av skattepengarna? NEJ! För du får inte ha beslutande folkomröstningar - det är inte tillåtet enligt grundlagen - Är det inte sådant vi måste kämpa för - inte sitta var och en på sin kammare och höja våra medvetanden - då lurar vi bara oss själva - och Illuminati hånskrattar åt oss - med sina reptilgröna mungipor uppdragna på högkant. Vad Icke sysslar med är att prata om LOVE - det gör inte de andra sajterna - men är inte LOVE - något privat? Som vi kan fixa själva? Meditation - sitta på ändan med benen i kors i tjugo minuter och du blir lite mer LOVE-ligt stämd - duger inte det? Det är så klart vi kanske vill dela detta med andra - ha lite gemensamma idéer om det ordlösa riket - men då finns det ju sånger och dikter som fötts ur det ordlösa tillståndet - ur tystnaden - duger inte dessa? Behöver vi verkligen gröna reptiler och djävlar för att ha någonting att nita de som försöker djävlas med oss? Är det inte bättre att se vad de gör? Det är så lätt att bli lurad ut på något korståg i demokratins namn! Det är farliga grejer det! Bush crusade för att ge Irakierna demokrati - det har resulterat i 100 000 döda - och en massa olja till Bush. Och irakierna står där berövade sina naturtillgångar - snart så kommer Bush hit - tar vår skog för att räddda oss från Göran Persson - ge oss Icke-medvetande istället och vi ska tacka Bush - Icke sa Nicke! Nej - Icke luras - han skriver om somligas djävlighet och sen håller han upp sitt eget LOVE - för att du ska buy-a hans book(s)! Men han har inget program för hur vi ska kunna ta beslut - hur mycket av våra resurser ska vi satsa på sjukvård respektive vägar - Icke har icke ett svar på det - bara höj ditt medvetande enligt mitt recept och allt blir finemangs! Googla istället på: DIALEKTIK och försök fatta lite om hur man särskiljer och förenar - väger och värderar. Delar upp i svart och vitt och förenar inte bara till grått utan även till svirt och vatt - om du hänger med på den ordleken. Lär dig hitta synteser som passar naturen - slutar kalla stenar för fotbollar - då får man ont i tårna om man sparkar till en sten i tron att det är en fotboll - helt fel bild alltså! Gäller att hitta de rätta bilderna - avslöja de falska. Dialektik är vad Illuminati använder sig av och David Icke - bättre att lära sig dialektiken själv för att kunna praktisera den lite - bjussa andra på den lärdomen! Då kan vi ta en pingis match eller tennis dito och ge Illuminaterna några bra bollar så att de slår i nät! så de förlorar - vi vinner!!!!
Posted on: 2005/11/26 16:25
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hmm, ok... Jag står inte på insidan och beskådar dårskapet (detta samhälle och dess destruktiva konstruktion), jag står långt utanför. Jag tror inte på något system för människan, jag tror inte på at någon skall ha makt över någon annan. Ett system går inte att bygga upp som människan skall följa. Så fort vi följer ett system så blir vi systemtänkare, och det är precis det vi inte är och skal göra.
Människan fungerar bässt när allt löses med känslor, (empati-sunt förnuft), och vi går framåt med säkra steg om vi hela tiden följer våra lärdomar vi får av att studera historien. Alltså så går det inte att hålla sig till ett system, det får människan att stå på samma ställe i sin utväckling. Vad det gäller övrig info. Studera vad följande människor har kommit fram till, samt se dom dokumentärer och föredrag jag föreslår. Det är mitt tips. Jordan Maxwell, Icke då givetvis :) ... Stewart Swerdlow, Ian Lungold, Michael Tsarion, Mike Rupert, Gregg Braden, Ted Gundersson, Cathey O'Brian och Mark Philips, Alex Jones, Stephen Hawkings, Carl Sagan, Richard Bandler, Derren Brown (för att förstå hur lättlurade vi är, samt vilken power vi egentligen besitter), Milton H. Erickson, Terence McKenna med flera. Dessutom: 1. Evidence - The Case For NASA UFOs Del ett och två 2. Astronauts Gone Wild - An investigation into the authenticity of the moon landings (2004) 3. Crop Circles Quest for Truth med mera... Genom att bearbeta sig igenom var och ens kompletta arbete om vi säger så så får Du en bra bild av personens nuvarande "view point", det är relativt avgörande tycker jag då ett eller två föredrag endast presenterar en del av vad personen egentligen kommit fram till. Jag rek också starkt att studera psychology for the future, jag kommer inte riktigt ihåg vad en av dom bättre heter, men han är gift med DOnna Eden som lär ut Energy healing, tänk på att Donna Edens healing är bra, till en viss punkt. Det enda som jag kan se att hon gör fel är hur man rensar chakran. Resten är helt ok... Skapa en bred bild med hjälp av många olika kunskaper, det blir enklare att smaka på all sorts info då, medvetande vidgar sig nämligen lika mycket. Ju mer info, ju mer verktyg att lösa probs med.. Den viktigaste biten enligt min mening, utan ett spirituellt uppvaknande så kommer man inte hela vägen fram. Då kan man även känna informationen, inte bara smaka på med hjälp av kunskapen man besitter. Jag gick så långt så att jag la massvis med pengar på att utbilda mig till Reiki master, enligt papper osv så är jag det nu, men jag kan utan probs säga at det tar ett par år innan man får fart på allt, beroende på hur mycket tid man vill lägga ner. För dom som vill öppna upp spirituellt så finns det enkla knep, ladda bara hem alla reiki attunements av Steve Murray, det blir åka av då, om Du gör rätt och har rätt inställning... Vare sig Du tror på det eller inte så händer det saker, och Du får inte reda på vad färrän Du gjort ett försök. Hare gott.... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det där med dialektik - vad säger du om det? Jag tror att dialektik har sina fördelar - det är nämligen en metod - ett allmängiltigt recept du kan använda i alla sammanhang själv!
Dela upp verkligheten i motsatta begrepp/ord svart/vitt smacka ihop det till någon ny liten blandning - grått/svirt/svitt/vart/vatt som passar verkligheten - inte får varken du eller andra att tro att stenar är fotbollar - för då får man ont i tårna om sparkar på en sådan fotbolls-sten. Jag känner igen ungefär halva namnskaran - visst dessa pajsare - som har en del bra tankar - har säkert något att säga dig - men lär de dig Illuminati-metoden? Dialektiken? Den metod som är den bästa - som Illuminati fattar sig på att använda - den behöver vi också lära oss - för att ge Illuminati lite bra bollar - så att vi vinner - de förlorar! Sen tycker jag det där snacket om sunda förnuftet är lite farligt - man behöver faktiskt kolla två gånger mäta och väga och ha lite bra teorier - matematik för att förstå sig på saker och ting! Och man måste bita i äpplet för att känna efter om det är moget - surt eller övermoget. Sen är det där snacket om system lite väl enkelt - vi måste ju kunna enas om saker och ting - med både senap och ketchup? Vi måste kunna ta fram gemensamma recept - vad som fattas är ju att 99,996 procent inte får lov att ta beslut - om vi hade beslutande folkomröstningar kunde vi ju besluta om bättre recept/system. Svenska är tex ett system av ord - en grammatik - rätt bra system - vi kan ju snacka med varandra med hjälp av det! Vi måste ha system annars är det bara att lägga av - men vi måste få vara med och påverka systemen - besluta om dem! Vi måste tex kunna utveckla svenska språket - folkomrösta om det om vi behöver det! Inte vara förbjudna att ta beslut om det gemensamma. Det handlar inte bara om mer info - det handlar också om att avlära - att sammanfatta - att reducera allt till ett enda ord - det är religion - ett ord för allt - och sen gå bakom också detta enda ord - skippa det! Om du träffar på Buddha så döda honom! Om du förstår vad jag menar - häng alltså inte upp dig på ord - inte ens Buddha eller någon annan snubbe - inte ens ditt eget jag - har man gjort det och det gör vi ju helat tiden utan att vi tänker på det - våra jag är ju aldrig samma från den ena stunden till den andra - så kan man ju från lite inre frid försöka skapa lite fred - lösa konflikter utan att ta fram kniven eller kärnvapnen. Men då behöver man dialektik för att jobba fram de här överenskommelserna - systemen vi kan enas om. Duger dialektiken åt Illuminati - så är det nog bäst att vi lär oss deras metod - för att själva kunna använda den! Enda sättet! Dialektiken är ju mycket äldre än Illuminati - Googla på det!
Posted on: 2005/11/26 17:21
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
citat -"Duger dialektiken åt Illuminati - så är det nog bäst att vi lär oss deras metod - för att själva kunna använda den! Enda sättet!"
mmm.. kom igen vi härmas då - bra ide.... =D Själv tycker jag man ska gå på "intuition" så mycket som bara är möjligt om man är en sk. "vaken" person, men annars är er lilla debatt rätt fattig kring självaste föredraget om jag får säga det. tillbaks till den, jag tycker vissa små fakta han tar upp som Guldkanten på (nya)Amerikanska flaggan som bla. trupperna i Irak har är en sånn där liten små sak som betyder så sjukt mkt om man bara är insatt... att brittiska (columbia) skeppen som bar en sån där guldkant löd under den gamla antika maritima lagen som än idag råder.. med andra ord så är det en "hemlig handels federation"under den brittiska imperiet som är förkladd i den amerikanska flaggan.... hur känns den bollen??? eller var det en sten? behöver man verkligen dialektera allt? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Intuition - är det David Ickes lösenord?
Visst finns det något som är intuition - men en taxichaufför som ska hitta en viss adress - kan han bara köra på intuition? Lär han inte hamna rätt fel ibland då? Kan du lösa räkneuppgifter på intuition? tror inte det! Det där med guldkantade flaggan som för till en "hemlig handels federation"under den brittiska imperiet - kan du få ge en länk på - så det blir lite lättare att förstå vad du tänker på. Dialektik är inte det ett sätt att beskriva själva varat - ljuset som består av samverkande elektriska och magnetiska vågor - motsatser i samverkan är inte det själva kärnan i våra liv och det spelar ingen roll om du är Illuminati eller inte - ljus är ljus! Om du är Illuminati så använder du dialektiken för att härska genom att splittra och ena. Och det kan vi väl alla göra - bara vi lärt oss att det finns något som heter dialektik. Ljus är ljus även om vi inte vet att det är motsatser i samverkan - men fattar vi det så kan vi använda oss av ljuset...
Posted on: 2005/11/27 0:54
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
klart en taxi chaufför kör bättre på intution, om han kan vägarna dvs..
hursom helst tillbaka till den maritima lagen.. här kommer lite länkar, men du får läsa hyckleriet själv... http://www.comitemaritime.org/ http://www.bmla.org.uk/ http://www.nmm.ac.uk/server/show/conWebDoc.15024 dom har lite egna konstitutioner osv.. sen till det här med motsatser i samverkan, allt är det, inte bara ljuset.. materia, ljud, livet, dna't.. du verkar fastnat någonstans på nått sätt känns det som...? svårt å bedömma så här ivr.. (in virtual reality) |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login