vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Olösta mysterier, era åsikter?
#1


See User information
Tänkte bara det vore skoj om man (jag) kunde göra en lista på tidernas messt kända olösta mysterier och att folk på vaken kan säga vad dom tror/tycker/tänker (eller i novax fall) vet om det hela.

Svara självklart på vad du har lusst med, och för att slippa massa krångel, kolla upp på nätet om du är osäker på vad någt är, innan du postar frågan här.

Så shoot.

(skriver först en lista, kommer garanterat svara på detta själv sen men det blir nog lättast om jag bara skriver listan först:) )

1.Kung arthur. myt eller verklighet?
2.Atlantis?
3.Baader-meinhoff. självmord eller mördade?
4.Barbados valvet, spökerier eller naturfenomen?
5.djävuls/bermiuda trianglen
6.bigfoot (pattersons främst, men fenomenet överlag)
7.cleveland torso morden. vem var det och kanske tom varför?
8. Crop circles. Okej jag vet att det finns naturliga fenomen i dom flesta av fallen, speciellt eftersom min kompis mer eller mindre jobbar heltid med fenomet (och att göra dom) men det finns alltid offshoots, så "laser" fenomen? någon som åker 1 miljon ljusår för att böja vete, eller? vad tror ni?
9.Faraos förbannelse? Konstiga svampar eller en riktig förbannelse?
10."devils footprints". 1855 fallet, väldigt spännande, "vad" "var" "det" som orsakade detta?
11.Eilean more, vad är problemet med denna ö, och vart tar folk vägen?
12. fulcanelli, vem var han?
13.Gråa mannen av ben macdhui, tulpa? okännt djur? alien? vad?
14.Kaspar Hauser, varifrån och vem?
15.(gammle goda) rudolf hess, varför flög "han" ensam mitt i natten, varför vägrade han träffa sin fru på typ 20 år och främmst "varför var det inte han"
16.Hypnos. verklighet eller placebo?
17.jack the ripper? ojoj, här finns det nog många :P
18.Junius, vem var han, o varför var han så elak :P
19.Feodor Kuzmich, dog tsaren som en okänd mink?
20.Loch ness odjuret. Hoaxat? dino? tulpa? annat?
21.Mary celeste, vad hände? osv?
22.Glenn miller, vart tog han vägen?
23.Mona lisa, var och vilken är den äkta?
24.Oera linda boken.
25. poltergeists.
26.Besatt av de döda? Kan man bli det? :P
27.Psychometri. "bandas" historien?
28.rennes le chatteau. fattiga prästen, vad hittade han? och typ i övrigt fett VA?
29.Saint-germain, vem var han och var han "odödlig"
30.vem/vilka var shakespear?
31."skull of doom", vad är problemet med denna kristal skalle?
32.spontan "human combustion" verklighet eller myt?
33."time slips"
34.Tunguska explotionen, ufo? komet? kärnvapen?
35.UFos. Rymdvarelser? sumpgas? mass hallusinationer? goverment projekt?
36.vampyrer. Finns dom?
37.Patience worth. Fuskade dom eller var det "remote wrighting" när det är som bäst?
38. zombies. Inte hollywood zombies..


*puh*

Posted on: 2007/11/20 10:44
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Olösta mysterier, era åsikter?
#2


See User information
ohh ganska många jag tar en del i taget och kommer tillbaks, är det lugnt?

Kung Arthur - ja men inte den tiden som sagan utspelar sig, mer tiden under babylon som jag har följt det hela. "Excalibur" är en jäkla underbar film dock, förmodligen den bästa i den genren slår lätt sagan om ringen.

Atlantis - ja och då var det också ett stort nukleärt krig, spår av kratrarna finns kvar idag när man mäter upp strålning och sånt. Jag tror att det var en framstående teknisk civilisation och att vi också har haft det många gånger tidigare. Angående uppmätta kratrar, undrar om inte Nostradamus i vissa fall såg tillbaks och inte framåt eftersom Norden i de uppmätta kratrarna drabbades hårt. hmm.

Crop circles - de finns ju men det är illuminati bakom just nu, de såg ett sätt att ge varandra tecken på om vad som händer. I en crop circle för två år sedan så beskrev man hur kometen holmes exploderade och sånt, var ganska väl beskriven efter stjärntecken.

oh well that's it for now
Strubens

Posted on: 2007/11/20 13:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Olösta mysterier, era åsikter?
#3


See User information
Quote:

Crop circles - de finns ju men det är illuminati bakom just nu, de såg ett sätt att ge varandra tecken på om vad som händer. I en crop circle för två år sedan så beskrev man hur kometen holmes exploderade och sånt, var ganska väl beskriven efter stjärntecken.

oh well that's it for now
Strubens


Just crop cirkles är jag ganska skeptiskt till att det ska vara något "mystiskt" iaf med dom flesta.

En av mina polare, mathew williams, har ju gjort en dokumentär om det, och håller själv på att göra en del circles.

Jag tror att till 90% av fallen är det 20-30 åringar som har för mycket tid och vill slösa en natt på något skoj.
Dock har han berättat att även ifall det är så att dom är "man made" så händer det mycket skumma saker då man gör dom, som skuggfigurer o så. Kan ju bero på dom signalerna man sänder ut när man står där, och att det väldigt ofta är "oculta" symboler dom ritar upp.


En sak är jag säker på, et åkte in hit med sina intergalaktiska skepp för att klippa gräset...

Posted on: 2007/11/29 9:44
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Olösta mysterier, era åsikter?
#4


See User information
3.Baader-meinhoff. självmord eller mördade?


Mördade. Eller snarare, polisiskt avrättade.

Man tar inte självmord genom att hugga sig med en kniv i hjärtat flera gånger, varpå ett flertal av huggen var direkt dödande.

Man våldtar inte sig själv och hänger sig.

Och hur kommer det sig att alla dog sammtidigt? dom kunde ju inte kommunicera med varandra?...
eller det kanske ingår i manifestet. "blir du fångad ska du göra självmord klockan si o så, det datumet"?

Posted on: 2007/11/29 9:46
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Olösta mysterier, era åsikter?
#5

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Olösta mysterier, era åsikter?
#6


See User information
ska man va sånn glömde jag någ många

men jo. philadelfia ost hör väll till :--)

Posted on: 2007/11/29 10:11
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Olösta mysterier, era åsikter?
#7


See User information
Paul Mccartney dog 1966:
http://60if.proboards21.com/index.cgi#60if

Philadelphia experiment är coolt såg också filmen för länge sen, tror enligt den så försvann skeppet i 20 minuter.

Posted on: 2007/11/29 21:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Olösta mysterier, era åsikter?
#8


See User information
Quote:

emil322 skrev:
3.Baader-meinhoff. självmord eller mördade?


Mördade. Eller snarare, polisiskt avrättade.

Man tar inte självmord genom att hugga sig med en kniv i hjärtat flera gånger, varpå ett flertal av huggen var direkt dödande.

Man våldtar inte sig själv och hänger sig.

Och hur kommer det sig att alla dog sammtidigt? dom kunde ju inte kommunicera med varandra?...
eller det kanske ingår i manifestet. "blir du fångad ska du göra självmord klockan si o så, det datumet"?


Precis, man "tar" inte självmord, man tar ett liv, och begår (själv-)mord. Vi kom ju överens om det i förrgår... -;)

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=69716#forumpost69716

Posted on: 2007/11/29 21:25
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Olösta mysterier, era åsikter?
#9


See User information
typiskt novax att vara så otroligt indoktrinertad i systemet att han inte förstår vad man menar då man inte håller sig innom sammhälets ramar.

sucker.

vakna.

Posted on: 2007/11/30 10:59
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
54 user(s) are online (54 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 54

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS