vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ännu en spik i kistan för 1492..

See User information
Jag antar att många här ifrågasätter den "officiella" Columbus 1942 teorin.
Av diverse anledningar..

Sökte runnt lite på piri reis för några dagar sedan, då jag kom över denna kartan, som sägs komma från kina och vara gjort 1418 (med enkel matte 22 år innan Columbus "upptäckte" amerika)
Resized Image

Tyckte givetvis det var intresannt och bestämde mig för att gräva vidare i det hela.

Då hittade jag lite mer fakta och teorin fick lite mer "kött på benen", så att säga.

artikel

Att tänkas på är väll att det är ju trotts allt i kinas intresse att visa att dom kom först till amerika..

Men som sagt, ännu en spik i kistan, som vid det här laget borde ha så många spikar att kistan i sig inte finns kvar...

Posted on: 2007/12/23 19:30
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ännu en spik i kistan för 1492..

See User information
En hammare kanske

Posted on: 2007/12/23 19:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Sökte runnt lite på piri reis för några dagar sedan, då jag kom över denna kartan, som sägs komma från kina och vara gjort 1418 (med enkel matte 22 år innan Columbus "upptäckte" amerika)

Jag får det till 74 år.

See User information
När det gäller "upptäckten" av Amerika finns det många intressanta teorier.
För tillfället har jag inte möjlighet att lägga upp några länkar men jag antar (troligtvis med rätta) att folket här på Vaken kan hitta många URL-s med vederhäftig info.

Min historia börjar redan med den västkristna expansionen under tusentalet (kristnandet av Norden och Island; i sig ett skolexempel på hur "Illuminati" betett/beter sig).

Den kristna kyrkan är medeltidens internet, klostren som sprider sig likt acne på en smutsig tonårshud är som jättelika portaler och kunskapsbanker.
På tusentalet är kristenhetens agenter verksamma bland nordens sjöfarande folk.
Erik den röde är bara en av många "upptäcktsresande" bland de rörliga nordborna, flera expeditioner västerut företogs, bland annat till myternas "Vinland", där bosättningarna blir av kortare slag. Det talas om att nordborna mötte "skrällingarna" (urbefolkningen; läs "indianer"), hur de första mötena urartade i slagväxling.
Så sent som på femtonhundratalet fanns det fortfarande spillror kvar av de nordiska bosättningar på Grönland, enstaka "vikingar" som överlevt i något slags tidens motståndsfickor.
Av bosättningarna på "Vinland" har arkeologer hittat spår och rester, och historiska källor från sextonhundratalet talar om indianstammar som bodde i långhus (precis som "vikingarna") och som till och med uppvisade avvikande "ras"-drag; blå ögon, blond hårtyp, kraftigare kroppsbyggnad.

Är det så svårt att tänka sig att man redan innan Cristobal Colon (sv: Kristoffer Kolumbus) kunde ana sig till land väster om Grönland?
Speciellt med tanke på att människor ingalunda var så korkade som makten gärna vill få oss att tro (vi är ju SÅ upplysta och utbildade i våran moderna tid).
Redan under antiken kunde ju astronomer beräkna Jordens omkrets med några kilometer när, hur kan "Illuminati" hävda att människor trodde Jorden var platt!? Det är förvisso tilltalande för människors hybris att tro att forntidens folk var dumma och outbildade, men att tro att den tidens styrande var dåligt insatta i antikt kunnande och vetande gränsar till idioti.

Att sedan "Kolumbus" lär ha hävdat att han hittat sjövägen till västra Indien är väl bara en skröna.

Posted on: 2007/12/24 9:08
Salvandorum Paucitas, Damnadorum Multitudo

See User information
..eller möjligen desinformation..

Posted on: 2007/12/24 9:12
Salvandorum Paucitas, Damnadorum Multitudo

See User information
Quote:

Jag får det till 74 år.

Ja givetvis är det 74 år.. blandade ihop det å tänkte 1942.. men men..

Jag skulle tro att Duva "historien" är mer än en skröna, och mer än disinfo.

Det är en pusselbit i hela historie förfalskningen... En bräda i väggen på ett fantasi hus, som vi förhoppningsvis kommer riva.

Posted on: 2007/12/24 10:43
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper