vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Mobilövervakning

See User information
http://www.metro.se/se/article/tt/200 ... mobilintegritet/index.xml

Nu finns abonnemang där man via barnets mobiltelefon kan kontrollera var barnet befinner sig. Bli inte förvånade om Bodström och de andra kontrollfreaken propagerar så att eliten också kan kontrollera oss vuxna på detta sätt.

Posted on: 2008/1/15 0:36
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Mobilövervakning

See User information
Man kan se var mobilen befinner sig, inte barnet, i England har de redan gps positionering av kriminella.

Vad är då en kriminell?, utvecklingen går snabbt på den fronten, jag är säker på att den definition som en terrorist kommer ha över världen, är att man inte stödjer de etablerade partierna, systemet, som de har infört i Canada.

Posted on: 2008/1/15 10:31
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vet inte om det tagits upp i någon annan tråd, men är det inte konstigt att man måste uppge namn och adress när man köper en GPS?
"Kassörska: Namn och adress som ska stå på garantin?"

Vad jag vet så behöver jag inte ange namn och adress när jag köper en ny kaffebryggare med ett års garanti :S
Enda gången man behöver uppge namn är väl när man köper en TV, för att Radiotjänst ska veta vem som köper en tv-mottagare.

Anonym
Att se var en mobil befinner sig är inte svårt med triangulering.
Har för mig exaktheten för 3G är 2 meter och GSM 20 meter. Inte helt hundra på siffrorna.
Det behövs iallafall ingen GPS.

Anonym
Man kan ju skaffa sig en mobiltelefon med kontantkort och strunta i registrering. Men man kan inte skaffa en GPS anonymt.

Anonym
Quote:

se7en skrev:
Man kan ju skaffa sig en mobiltelefon med kontantkort och strunta i registrering. Men man kan inte skaffa en GPS anonymt.

Dom lär väl knappast fråga efter legitimation. Jag brukar inte uppmana folk att ljuga, men känner du att du verkligen har ett så stort behov efter en GPS bör du väl klara att ljuga lite?
Be en kompis köpa ut en åt dig om de frågar leg. Köp en GPS på blocket. Allting går att kringgå bara man är innovativ.

Anonym
Det är inte det som är poängen, jag behöver bara GPS i jobbet, och den har jag inte köpt själv.
Poängen är att de kan se exakt vart du är om du har GPSen med dig, hur länge du har varit där etc etc och om man tittar in i bilar när man kör så har nästan alla en GPS i bilen, iaf om den är lite nyare.
Det var dessutom årets julklapp, men jag undrar om det kan stämma, vem fan vill ha en GPS i julklapp, om man inte är yrkeschaufför? "Jag hittar inte till ICA"?!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper