Vakencorner
|
Re: Vaken.se besöksstatistik, varför så många från US?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Många har väl Telia och Telia's huvuddomän är telia.com , det kan servrar inte koda och tror då direkt att .com = USA. Så jag tror inte att statistiken är korrekt/att många är från Staterna.
Posted on: 2008/1/21 20:33
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Skit också. ;-P Kan ingen stödja min paranoia?
Jag ska kolla närmare i cpanel om man kan se att den verkligen räknar telia.com som US. Jag tror inte det. Det stödjer väl dessutom inte varför telia användare skulle ladda ned så mycket mer än folk som kommer fråN SWE-domäner? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Säger inte att det är så men det kan vara så.
Posted on: 2008/1/21 21:33
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tror det står en hel del Ron Paul, 9/11 och inside job på vaken. Dessa är ju mycket populära ämnen.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Sen kom ju någon vaken aktion med på infowars, då lär många från staterna kollat hit.
Posted on: 2008/1/22 2:37
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
tror det beror på proxysurfande.
Posted on: 2008/1/22 11:44
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jo, snackade med en vän igår efter jag postat och han trodde också på proxysurfande eller TOR-användande. Själv orkar jag aldrig ha min tor på, men ska väl bli bättre på det.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kollade min domän nu, den ligger ochså ochså med mycket Usa trafik, Ungefär 50% av den största gruppens trafik blir Us trafik, ser ut ungefär som din bild.
kom på att detta säkerligen beror på att google caschar sidorna. Det är ju ochså mycket bilder, avatarer osv, kolla exakt vilka filer som laddas mest, så kanske du kan räkna ut vilken trafik som är vilken, inget skumt tror jag i vart fall, inte utöver det vanliga i vart fall.
Posted on: 2008/1/22 11:53
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
snacka om att skjuta sig själva i foten..
hur gick det med min gamla användare "nya vaken" führer Darthvoider..?? är efekto välkommen med kritik eller är det ny IPbann på gång? ![]()
Posted on: 2008/1/23 10:53
|
|||
|
I DON'T MIND =)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Donya/efekto:
Jag vet inte vem som skriver från det där kontot nu. Hur som helst visar den personen som skriver att den(Han) inte är mogen att komma tilllbaka till vaken.se på något sätt övht. Är personen intresserad av att komma och lämna sin kritik kan han höra av sig till mig personligen (telefon, mail, sms, pm, whatever, inte här i trådarna). Vill du bara komma till forumet och bråka så har du åter igen bevisat att du har emotionell utvecklingsnivå som hos ett barn på cirka 9-12 år. Du har inga seriösa eller vettiga ambitioner och jag hoppas du återvänder när du skaffat dig sådana, tills dess är du inte välkommen här övht. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
du ska få se bråk voider..
irl. välkommen till stockholm, denna chilenare kommer sikta högre än den förra bara så du vet..
Posted on: 2008/1/23 11:16
|
|||
|
I DON'T MIND =)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
och snälla vi vet att du är svensk. sluta spela dum..
Posted on: 2008/1/23 11:21
|
|||
|
I DON'T MIND =)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Enkelt. Det är CIA & NSA som hälsar på förstås.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vafan är detta för hot?! Jag förstår varför du blev bannad.
Seriöst, varför kan inte folk bete sig civiliserat på ett allmänt forum som detta? Sluta vara så destruktiva och försök med något kreativt för en gångs skull. Suck. Frid! Quote:
Posted on: 2008/1/23 11:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Håller med Anti, om man känner sig tvungen till att ta till liknande ord och meningar så är man inte berättigad till att besöka detta forum!
Det kan dessutom avskräcka nya medlemmar samt att det gynnar maktelitens agendor om att censurera internet för att liknande hot inte skall kunna uppstå.. DET är att skjuta sig själv i foten! Gränsar nästan till att man kan åtalas för ett sådant uttalande.. Som Anti skriver, gör nåt positivt istället för att sabotera..
Posted on: 2008/1/23 12:04
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Okej? Är vi tillbaka i mellanstadiet eller? Varför vill du bråka, vad får du ut av det som gör situationen bättre? Det visar ju bara att du inte har någon seriös ambition med någonting övht. Exakt vilken är den "förra" chilenaren, och vart siktade han? Och vart någonstans siktar denna chilenare? Du har ju sagt att du inte bryr dig om vaken.se och vad som händer här, varför återvänder du ändå? Kul att du hotar med fysiskt våld/misshandel och även har skrivit det tre gånger i forumet. Varför ger du mig så mycket underlag till polisanmälan för, har du inget hopp kvar om dig själv? Vill du inte engagera dig i något vettigt här på vaken.se eller annat engagemang så skit i det då. Men kom inte tillbaka bara för en massa personliga hang-ups. Gör något konstrukttivt med din tid. Jag trodde du var arg på makteliten, men jag har aldrig sett någon skapa så många personliga vendettor som du. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Hej void
Du känner möjligviss inte igen nån av dessa adresserna: 74.168.150.10 / adsl-074-168-150-010.sip.ilm.bellsouth.net 74.171.155.26 / adsl-074-171-155-026.sip.ilm.bellsouth.net eller nån annan bellsouth.net adress, de verkar lite skumma av sig. De har väldigt hög trafik på tankefrihet (verkar ladda ner allt). Blockerade en bellsouthar:e för han/hon DDosade. Har även fått väldigt många brute-force loginförsök på ssh porten, så jag bytte den till nån annat port. Så ser jag även att det är många som använder bottar för att ladda ner mp3:or.
Posted on: 2008/1/23 12:36
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
det är fysiskt omöjligt att bråka på nätet hur mycket än makt eliten härinne får er att tro det..
det enda man kan straffa varandra med här inne är genom den "vackra" makten vissa valt att missbruka här inne.. detta är roten till alla problem både härinne och därute.. maktmissbruk.. ni handlar tråden om besökstatestik, och ni själv har kommit fram till att era usa besökare i själva verket är bannade användare som kört via proxys.. vart är bråket dart'voider...
Posted on: 2008/1/23 12:41
|
|||
|
I DON'T MIND =)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Freze:
Detta är några som är i toppen på våra listor. 1 - crawl-66-249-72-167.googlebot.com 2 - crawl-66-249-67-68.googlebot.com 3 - adsl-145-181-151.asm.bellsouth.net 4 - adsl-158-149-182.msy.bellsouth.net Woopsa som hostar åt oss säger alltid att det är massor med attacker mot vaken.se och våra andra domäner. De säger att vi alltid är under attcak från allt möjligt. Dom sköter den mesta blockeringen åt oss, så jag har inte så bra koll själv. Ska kolla de där bellsouthadresserna du skrev närmare. Det är EXAKT vad jag misstänkte. Dvs att det är botjävlar som laddar ned MP3or och stjäl bandbredd. Du har samma slutsats som jag och därför måste det ligga något i det. Jag funderar på om jag ska flytta alla "TUNGA" filer från vaken,.se till vår nya infokrigaren.se bara för att lätta upp vaken.se och låta infokrigaren.se ta själva "nedladdningssmällen". Vi måste diskutera detta mer, för nått jävla skit har varit på gång ett bra tag nu. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Be Woopsa att installera mod_throttle i Apachen och ställa in den på en maxbandbredd per ip / host / whatever så kan i alla fall varje enskilld klient inte tanka mer än nödvändigt. Tex max vad en mp3'a kräver för att streamas el dyl. Om sedan varje sida komprimeras med GZip så kan sidorna i sig skickas snabbt men ta betydligt mindre med bandbredd.
Posted on: 2008/1/23 14:09
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tack Nisse, ska kontakta Woopsa idag med lite förslag och frågor. Dom är verkligen trevliga att ha som host. Bästa, snabbaste och personligaste jag stött på iaf.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Efekto det skulle bara vara bra om du "välkommnande" void i stockholm för då ska jag personligen sätta en jävla boll i rullning..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Donya! Det där är ett klockrent hot! Straffbart så det visslar om det! Om man nu orkar tjafsa och ta sig tid att kontakta de myndigheter som är tillsatta för att sätta dit idioter som använder internet som grund för fysiska hot! Ärligt talat... vem fan orkar bry sig om lågpanners som inte har tillräckligt med stake för att gå vidare i livet och sysselsätta sig med bättre grejer än de som drog ner dem i avgrunden! Släpp det nu för fan och inse att det inte finns någon som står på din sida i det här meningslösa tjafset som pågått i mer än ett år nu... En papegoja på tjack snackar ju för fan inte hälften så mycket dynga! Se detta: Alla händer som sträckts ut till försoning har du spottat i! Alla ord som kunde bli värme och kamratskap har du frusit till is! Alla inviter till riktiga möten och samtal har du förkastat! Kan du med denna beskrivning förstå att du enbart sänker dig själv genom att agera som en treåring i trotsåldern och att ingenting du säger kommer att tas på allvar! Om det är clownens jobb du ville stjäla kan man bara säga: MISSION COMPLETE! |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login