vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Uppmaning

Det har tillkommit Ny intressanta användare på Vaken och medlemsantalet växer stadigt.

Jag tror alla kan bidra med 50 kronor varje månad så Vaken.se kan utvecklas och spridas till ännu fler.

Vi måste påskynda det andliga uppvaknandet ( för min del handlar det inte om att tillhöra någon religion )

Jag har inte lyckats så bra själv ännu men med er hjälp så hoppas jag att jag kan bidra med den biten framöver. ( ibland lyckas jag ibland inte )

Jag se framför mig ett intressant möte någonstans i Sverige, med många nya bekantskaper, detta till nästa sommar.

Så börja lägg undan pengar till nästa sommar. Vi kanske ses allihopa !

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Uppmaning

See User information
Jag har väntat på detta "förslag" - under en lång tid - önskade själv inte starta upp denna diskussion - Jag tycker att det är "Värdemässigt och shysst" - Jag vet vad det kostar att "ligga i" - Så jag håller med dig att så skall det vara - Men jag för min del tycker inte om att siffror på ekonomiska grejjer ligger ute på nätet - Det skall bort tycker jag - vad tycker ni andra - Om det nu är så jävla bra så kan det ju vara bra - men jagvtycker inte att det finns någon som helst sannt "värde" i detta - Sånt pysslar bara frimurare med... Så är det i alla fall...

På något sätt skall vi kunna betala in denna peng - de som nu tycker så - resten får väl tjuvåka... Men ingen "PR-registrering" - Det är fascism på en viss nivå!!!

I slutet på varje månad skall pengen (50 spänn) vara in"flippad", så kommer det gå till i "mitt fall"... "Prommis" - En "dyr" Bärsa, är det väl värt, hö, hö...
samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2005/12/12 20:40
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Måste väl tillägga en liten grej "So88" - Du vill mena tidigare något med det där med "religion"...
F-N! VI är "religösa" av bara den - På det sättet att vi faktum - alla vi - försöker "fatta" vad det är "frågan" om...

Vi "önskar" helst av allt - En "ÅTERFÖRENING" - med detta, som skulle kunna kallas för "ursprunget" - Vårt livs "källa"... Jävlans!
Att vara religös betyder att man önskar detta förhållande och att det kanske finns idiologier dom kan hjälpa oss till detta och då benämnes dessa ideologir för just för en "Religion" - det är kanhända svårt att finna - det finns väl knappst idag än - några idiologier som kan bedömas för religioner idag - snarare, tvärttom - nästan... de flesta religioner är ju bara till för att exkludera människor - men visst måste man tillstå att vi sökare - söker för att finna "lösningen" -- Eller hur?
samt: plus: (Grymlingen)

Posted on: 2005/12/12 20:51

Anonym
Hej Shygets.

F-N vi är andliga/ religiösa av bara den bara vi vill !

Att tillhöra en religion skapar bara motsättningar. Man håller på sitt så att säga.

Likadant i Politiken. Dom gamla religiösa och politiska benämningarna har gjort sitt, tycker jag. Vad det nya blir får framtiden utvisa. Det är ju upp till oss om vi klarar av att göra något tillsammans. Jag tror att vi har en bit kvar, men denna tid handlar väl bl a om att kasta alla fördomar i " Papperskorgen " .

Det sista är inte lätt, kommer på mig själv varje dag.

hej hopp

See User information
Vad är det tänkt att de 50 kronorna ska gå till?

Jag önskar också att det andliga uppvaknandet ska sätta fart. Men jag tror inte att det går att tvinga fram. Den som känner till hylozoikens livslagar förstår kanske vad jag försöker säga. Vi har alla en fri vilja, och folk måste själva välja att utvecklas. Att tvinga någon annan att utvecklas är inte bra, det skapar bara dåligt karma.

Medvetandefrekvensen stiger hela tiden här på jorden, men långt ifrån alla är är mogna för dessa insikter. Dessutom är det extremt många på jorden som fortfarande är kvar på barbarstadiet i sin utvecklingsnivå.

Nä, usch vad negativ jag låter... Det var inte meningen.
Ville bara påpeka någonting som jag anser är viktigt och som man bör ha i åtanke när man bemöter andra människor.

Vad är det för metoder ni har tänkt er? Sprida information och sätta upp klistermärken eller är det något annat?

Det vore verkligen skoj och mycket intressant att träffa fler personer från vaken i sommar!! Hoppas det blir av.

Posted on: 2005/12/12 21:36
”Look at things not with the eyes in your face but with the eyes in your heart."
Leonard Crow Dog, medicinman

See User information
so88, vilken söt bild du har förresten.

Posted on: 2005/12/12 21:37
”Look at things not with the eyes in your face but with the eyes in your heart."
Leonard Crow Dog, medicinman

Anonym

Börjar bli så långhårig, så hunden passar.

Så är ju Vovven människans bästa vän ! ! !

Hälsa.

See User information
Tjabba, so88-an... Det är klart att allt beror på oss själva - helt klart - Men ska vi få någon "ordning på torpet" så är det nog ett måste att konfronteras med "motsatserna" - På något annat "sätt" går det nog inte vad jag kan förstå...
Men, man kan faktiskt göra detta - även - på ett relativt lungt och sansat sätt...

Ingen fara - bara man alltså gör det på ett "värdigt" sätt!!!

och då är vi där igen! Utrycket:"Värden"
Vad är det för något - annat än - att avgöra de olika sorters värden (satser!), som man nu "råkar" på...

För och emot: "Värdeomdömen"! - F-N! Det är väl klart att vi måste "fejsa" dem...
Hur skall man (vi) annars vara kapabel att välja sin (vår) väg?

Varje dag varje sekund, så måste vi ju "ta ställning" - hit eller dit? Va- f-n! helt klart, är det väl så!
Det måste du väl ändå hålla med om? Där finns väl ändå inga motsatsförhållanden?
Naturligtvis, kan man ju tycka motsatsen - Men, då är det väl bara att snacka om det - i "Sokratisk anda"...
samt: plus: (Grymlingen)

Posted on: 2005/12/12 21:57

See User information
Pengarna skulle gå till de som vi vill att de ska gå till..

Att skriva ut olika former av flyers. Anordna föredrag. Göra reklam i tidningar och på Internet. Driva webservrar mm.

Det är lätt att skänka pengar..

Tryck bara på knappen Make a Donation under Ge bidrag varje månad och välj 50 pix.

Posted on: 2005/12/13 11:42

Anonym

Förslag till Micro.

Gå in på forum Privat, förslaget kommer där.

Anonym
Varför inte använda dessa 50 kronor varje månad själv att disponera över för bra ändamål som kan bidraga att informationen kommer ut? Använd exempelvis dessa pengar för reklamkostnade och skriv ut exempelvis flygbladen som finns här eller fixa annonser. Möjligheterna är oändliga.

Att betala pengar till vaken bara är ett sätt tror jag för de flesta att lägga ansvar på "någon" annan. Givetvis uppmanar jag inte att vi inte ska donera pengar till vaken.se, det behövs för omkostnader, men donera inte pengar för sådant som man själv kan göra.

Anonym

Jag gör både och.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper