vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Desinformatörer

See User information
Jag lyssnade på den här 18 minuter långa om splittring i sanningsrörelsen. Nu undrar jag vilka eller vem av de mer kända truth aktivisterna och konspirationsteoretiker tror ni kan vara så kallade desinformatörer?

Det här frågar jag för att se om det är någon alla är överens om att är desinformatör.

Vad tror ni om Alex Jones? Eller Leo Zagami?

Posted on: 2008/2/4 21:57
Resized ImageResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Desinformatörer

See User information
Alex Jöns är väll det å sitt vis, men det tror jag är omedvetet. All den faktan han får och presenterar är ju givetvis inte allt rätt.
Men då är väll alla som skriver mycket det.

Leo har jag faktiskt inte läst mycket alls av. Men det är ju givetvis en del varnigs signaler som kommer upp pga hans ursprung osv.

Det är inte många som är desinformatörer. grejen är ju att 80% av desinformation är sannt.

Det är bara en handfull fula fiskar.

Problemet ligger istället i att makteliten vilselder folk, skickar falska vittnen till dom osv, så att vi själva blir, ptja, om man nu vill, desinformatörer.

Posted on: 2008/2/4 22:01
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Skriver en nyhet/artikel om Zagami just nu. Innehåller det senaste han kommer med och de nya personer som intervjuar honom/testar honom. (Dom på CoCen går ganska hårt fram när dom vill testa folk, vilket jag tycker är bra).

Zagami vill jag träffa i vår/sommar. Hoppas vi kan få hit han eller så åker vi till oslo och träffar han. Han har ju bra kontakt med Red Ice, så jag tror han skulle vara öppen för oss också.

See User information
Alex är jag kluven om, å ena sidan brukar dom ju tysta ner kritiska röster men han får fortsätta, fast om dom skulle mörda honom eller fängsla honom skulle ju alla truthseekers få väldigt mycket mer vatten på hjulen så att säga. Men han har ju gjort mycket bra så jag tror fortfarande på honom

Posted on: 2008/2/5 2:44
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

Anonym
Jag tror det finns flera desinformatörer här inne på Vaken.
Somliga kanske får betalt, andra inte.

Utöver Zink, Zpz och de andra från skeptikerrörelsen, alltså...
De är i en klass för sig.

See User information
Jag tror ca 60% ar desinfo, nar det galler "Jonny come lately" annu fler, kanske 80% Definitivt Alex Jones, troligast ochsa Gode Leo Zagami.

Jordan Maxwell sa en gang att man bara kan lita pa bocker som ar mer an tusen ar gamla, jag tror detta galler vara "idoler" i "sanningsrorelsen" som inte kan vara en "sanningsrorelse" eftersom de flesta anser att det ar troligt att den ar infiltrerad. dom forsta som arbetade med dessa saker, var troligen inte sponsrade av eliten, men de senare, ar det troligast.

Sanning ar ett absolut faktum, en infiltrerad sanning en logn.

Var din egen rorelse och din egen sanning, enda chanse at komma levande ur detta.

Organisationer och styrda hiearkier ar ett gammalt paradigm.

Bli din egen profet, prast och religion. Bli dig sjalv, i ditt eget Universum. Alla har vi var egen syn, och vi kan inte lita pa nan, ingen finns att skylla pa, forytom en sjalv. Vi har eget ansvar och maste ha egen insikt.

Posted on: 2008/2/5 12:51
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Hur fasen kan 80% av fakta vara desinfo?
Hela grejen med det är ju att det ska vara "ganska" sannt, men leda personer åt fel riktning. Det är bara typ discovery dokumentärer som är så mycket falskhet.

Posted on: 2008/2/5 17:16

See User information
Betalda desinformatörer har länge haft samma teori att det finns många olika typer av desinformatörer på nätet och att en stor del av dem dessutom får betalt för det.

Skulle vara rätt så intressant om man kunde bevisa detta.

Vet du hur mycket dom betalar för desinformatörer?

En typisk betald desinformatörer skulle kunna vara nån som säger nått i stil med frimurarna är trevliga typer som ger godis till alla barnen.

Ett annat sätt är väl att håna alla som säger nått dom inte gillar om ovannämnda order.

På youtbe har dom ett namn + ett nummer efter till exempel polite777.

Posted on: 2008/2/5 21:38

See User information
Dom behöver inte betala desinformatörer för att göra det...
Folk överlag hävdar att tex frimurare är trevliga..

Sammhället fungerar på det viset. Varför ha betalda desinformatörer? Dom har ju redan media, och flocken får som dyrkar media.

Posted on: 2008/2/5 21:58

Anonym
Som emil säger, de bästa desinformatörerna är kända figurer i massmedia-fårskocken, som fått en position i yrkeslivet därfrån dom basunerar ut sin övertygelse.

90% sanning och 10% spinna-iväg-på-nån-snurrig-detalj/avslutning av hör man hela tiden från flera sanningssökare.

Flera sk "gurus" inom New Age rörelser under senare delen av 1900-talet kan kännas igenom genom att deras yttersta slutsatser alltid handlar om "kärlek" "förståelse" "acceptans" "ödmjukhet", mot allt och alla. Dvs ta focus från: "att säga ifrån" och "bli arg" på saker som inte står rätt till, och då på ett smidigt sätt passificera folk.
(Kärlek is the best såklart, jag tror bara det finns situationer då den inte är det perfekta att använda)

Du ska inte själv resa dig upp och göra något åt saken, utan du ska visa kärlek och förståelse för att det är så hemskt. Om inte den vägen funkar så finns det färdiga organisationer för alla personlighetstyper att ansluta sig till. Organisationer som utåt talar om förändring, men egentligen är rejäla stenar i uppdraget att ha koll på folk/hålla oss inhängnade.

See User information
Quote:

void skrev:
Som emil säger, de bästa desinformatörerna är kända figurer i massmedia-fårskocken, som fått en position i yrkeslivet därfrån dom basunerar ut sin övertygelse.

90% sanning och 10% spinna-iväg-på-nån-snurrig-detalj/avslutning av hör man hela tiden från flera sanningssökare.

Flera sk "gurus" inom New Age rörelser under senare delen av 1900-talet kan kännas igenom genom att deras yttersta slutsatser alltid handlar om "kärlek" "förståelse" "acceptans" "ödmjukhet", mot allt och alla. Dvs ta focus från: "att säga ifrån" och "bli arg" på saker som inte står rätt till, och då på ett smidigt sätt passificera folk.
(Kärlek is the best såklart, jag tror bara det finns situationer då den inte är det perfekta att använda)

Du ska inte själv resa dig upp och göra något åt saken, utan du ska visa kärlek och förståelse för att det är så hemskt. Om inte den vägen funkar så finns det färdiga organisationer för alla personlighetstyper att ansluta sig till. Organisationer som utåt talar om förändring, men egentligen är rejäla stenar i uppdraget att ha koll på folk/hålla oss inhängnade.

Yes...

Fyra av fem:

Posted on: 2008/2/5 23:26
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

void skrev:

Håller helt med! Kärlek och förtåelse ska det framtida samhället vara uppbyggt på men för att störta det nuvarande behövs det att bli arg, säga ifrån kanske tom ett väpnat uppror. Jag tror passifiströrelsen är skapad av överheten (inte för att alla i den vill illa 99% av dom menar ju väl men dom förstår inte att krama en snut som slår dej med telebatong inte funkar)

Posted on: 2008/2/6 0:24
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Kan hålla med dig till en viss del mainstream media har ännu väldigt stor makt över våra hjärnor det tog väldigt länge innan jag fick bort mainstream medias propaganda ur mitt huvud.

Men jag har märkt att de som säger att hemliga sällskap inte är farliga eller att dom är trevliga osv oftast har släkt eller någon nära dem som är med i frimurar orden eller så är dom kanske själva med .

Så det kan ju förklara en hel del dom kanske ser frimureriet nått som kan gynna dem i framtiden när dom söker arbete eller partner.

Det är väl lite av ett Faust-komplex många är beredd att sälja sin själ för lite extra status eller civilstatus.

Dom inser inte att dom kämpar om små brödsmulor på de hemliga sällskapens bord.

Posted on: 2008/2/6 17:12

See User information
Men, dom flesta frimurarna vet ju inte vad det är dom egentligen är med i.
Fårgar du en murare något så är det oftast så att han inte har någon aning om vad dom egentligen håller på med, och därför "förnekar" det.

Om du går med i frimurarna kommer du ju inte direkt få en bok som heter något i stil med "vi är onda och ska ta över världen - a how to guide"

Posted on: 2008/2/6 17:48

See User information
Vet disinfo-agenterna eller vad de kallas sanningen före de lägger ur sin falska info? Jag menar att det måste vara svårt att lägga ut disinfo utan att veta vad du ska vilseleda.

T.ex i Discoverys serie "World weirdest Ufo stories"(nått sånt heter de) så la de fram bättre och bättre bevis och det var riktigt övertygande bevis att vi är besökta osv, men i slutet av programmet placerade Discovery David Icke och sa att alla UFO troende trodde på David Ickes teorier och genast började förudmjukelsen. Detta är inte första gången nån sån här "placerring" har hänt på Discovery, Discovery är lite av dokumänter kanalernas Fox news ;)

Posted on: 2008/2/12 22:04

See User information
VOID - skönt att du satte ord på det, behövde höra det..
har varit heligt förbannad i 1½ år på tribe forumet jag hängt på - sagt upp kontakten med många sk Lightworkers, pga att många är dumma i hela huvudet! Samtidigt är många som är medvetna om konspirationer väldigt livströtta och behöver kärlek -

jag är mittemellan, vilket syns på min profil där, försöker finna hopp, glädje och kärleke mitt i eländet (dvs ljusarbete på MITT eget sätt, ingen flum el skitsnack)

Så tack för att du skrev det här, har blivit motarbetad med att jag VÄLJER NEGATIVITET då jag försökt påtala militära/industriella komplex som förstör mot befolkningen samt annat obehagligt i samhället.

= * = * = * = *

"Flera sk "gurus" inom New Age rörelser under senare delen av 1900-talet kan kännas igenom genom att deras yttersta slutsatser alltid handlar om "kärlek" "förståelse" "acceptans" "ödmjukhet", mot allt och alla. Dvs ta focus från: "att säga ifrån" och "bli arg" på saker som inte står rätt till, och då på ett smidigt sätt passificera folk.

Du ska inte själv resa dig upp och göra något åt saken, utan du ska visa kärlek och förståelse för att det är så hemskt. Om inte den vägen funkar så finns det färdiga organisationer för alla personlighetstyper att ansluta sig till. Organisationer som utåt talar om förändring, men egentligen är rejäla stenar i uppdraget att ha koll på folk/hålla oss inhängnade."

Posted on: 2008/2/12 23:07
-:Vestrum noscite hostem:-

See User information
Quote:

nihlstorp skrev:
Vet disinfo-agenterna eller vad de kallas sanningen före de lägger ur sin falska info? Jag menar att det måste vara svårt att lägga ut disinfo utan att veta vad du ska vilseleda.

T.ex i Discoverys serie "World weirdest Ufo stories"(nått sånt heter de) så la de fram bättre och bättre bevis och det var riktigt övertygande bevis att vi är besökta osv, men i slutet av programmet placerade Discovery David Icke och sa att alla UFO troende trodde på David Ickes teorier och genast började förudmjukelsen. Detta är inte första gången nån sån här "placerring" har hänt på Discovery, Discovery är lite av dokumänter kanalernas Fox news ;)

Worlds wierdest ufo stories är faktiskt ett extremt bra exempel på hur disinfo fungerar, jag blir så jävla sur bara jag ser den filmen.

Man kan ju med rätt så stor pricksäkerhet påstå att om man ser det på tex discovery så är det desinfo.

David icke får ju knappt prata i serien, det ändå dom gör är att klippa in scener på ödlor och inte låter honnom prata.
ZZZZzz

Fast jag ska inte klaga alltför mycket, det var pga ett liknande sådant program jag kom i kontakt med David Icke faktiskt

Men hela grejen med dom desinfo programmen är ju att dom ska få det till en "hip" grej, lägga till ljudefekter och laserpistoler..
Något man ska ha hört talas om men inte känna någon som håller på med, ungefär som man säger till sin mamma om hon frågar om man känner någon som tar heroin..

"Nej, sånnt håller vi inte på med i min bekantskaps krets mamma, det är korkat och farligt" ....

Stay clear of the conspiracy, its stupid.
Jag menar harre gud?!! ÖDLOR OCH LASERPISTOLER!

lägga orden i munnen på folk och klippa till det så det blir ännu dummare..

Usch nu är jag rätt trött och märker hur jag svammlar, hoppas det går att läsa

Posted on: 2008/2/13 1:56

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Alex Jöns är väll det å sitt vis, men det tror jag är omedvetet. All den faktan han får och presenterar är ju givetvis inte allt rätt.
Men då är väll alla som skriver mycket det.

Leo har jag faktiskt inte läst mycket alls av. Men det är ju givetvis en del varnigs signaler som kommer upp pga hans ursprung osv.

Det är inte många som är desinformatörer. grejen är ju att 80% av desinformation är sannt.

Det är bara en handfull fula fiskar.

Problemet ligger istället i att makteliten vilselder folk, skickar falska vittnen till dom osv, så att vi själva blir, ptja, om man nu vill, desinformatörer.

'

Jag är väldigt tveksam till Leo. Om nu Illuminati har sådan makt borde han väl "få" en hjärtattack eller något?

Posted on: 2008/2/15 1:54
Fuck you FRA!

See User information
Det är många som får det, men dom kan ju inte plocka alla..
Så att inte dö är enligt mig inget som tyder på något.

Dock:

Dr. John Badwey
Paul Bennewitz
James Black
Dr. Eugene Blass
Ron Bonds
Mae Brussell
Danny Casolaro
Dr. J. Clayton
William Cooper
Dr. Cooperson
Arie DeGeus
Ruth Drown
Frank Edwards
Don Elkins
James V. Forrestal
Dr. Max Gerson
John Hadley
Harry Hoxsey
Morris K. Jessup
Dr. Milbank Johnson
Todd Kauppila
Jim Keith
Dr. David Kelly
John F. Kennedy
Dorothy Kilgallen
Dr. William Koch
George Lakhovsky
Ann Livingston
Brian Lynch
Dr. John Mack
Dr. Eugene Mallove
Dr. James McDonald
Stanley Meyer
Dr. Wilhelm Reich
Royal Rife Ron Rummel
Phil Schneider
Leonid Strachunsky
Jose Trias
Karla Turner
Dean Warwick
Gary Webb
25 Marconi scientists, 1982-88
10 NASA astronauts, 1964-67
9 Minot and Barksdale AFB airmen, 2007

... AND THE LIST GOES ON

These people died for their cause. Who will be next?

Posted on: 2008/2/15 1:59

Anonym
Ja, och så var det ju Aaron Russo då förstås... med sin "cancer"...

See User information
Void, där fångade du essensen i mina tankar om New-age..

Det är precis så som dom vill att man ska se på saken, dom påstår att vi inte kan göra nåt åt rådande världsordning, att vi ska börja med att ta hand om oss själva och inte försöka påverka andra att se på världshändelserna på ett annat vis, att vi ska lära oss nåt om det som händer oss och omvärlden, att vi inte kan stoppa eller styra om framtida händelseförlopp..

Detta tankesätt passar NWO perfekt, tänk om alla tänkte i dessa banor då skulle ju ingen peka ut vart vi är på väg och planerna för NWO skulle kunna fortskrida utan nåt som helst motstånd eller motgångar..

Vi människor är känslovarelser, vi skall visa känslor, negativa som positiva. Jag uppfattar new-agare som likgiltiga och passificerade då dom inte kan bli förbannade eller visa nån som helst upprördhet över det som händer i omvärlden, lika passificerade och avtrubbade som resten av dom sovande medborgarna när jag tänker efter!

Posted on: 2008/2/15 11:49
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Hur fasen kan 80% av fakta vara desinfo?
Hela grejen med det är ju att det ska vara "ganska" sannt, men leda personer åt fel riktning. Det är bara typ discovery dokumentärer som är så mycket falskhet.

Jag sa att 60 % ar desinfo, 80% av johnny come lately, dvs

Om det finns tex 5000 st personer som sprider info
ar 60% av dem desinformatorer.

Om 1000 av dem anslot sig nyligen, dvs en sk "johnny come late" ar 80% av dem desinformatorer.

Om du tanker pa det. Vad ar "FAKTA"

resonemanget, "u cant argue with the facts"

sager ju en hel del. Mindcontrol.

Fa forst folk att acceptera sk Fakta som sanning.

Presentera det du ljuger om som "fakta". och folk tror pa det direkt. Ha garna en professor eller kille i vit rock. Ha med nagra markliga apparater som blinkar, osv osv.

Fakta ar ett ord.

Lika trovardigt och innhallslost som ordet sanning.

Som inte heller existerar, mer an i fantasin, som en teori.

Stammer ibland, men inte alltid, alltsa inte absolut, och darmed partiellt falsk, och kan ej da vara sann.

Posted on: 2008/2/15 11:59
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper