vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Träddöd
#1
Hm, hur var det undr -90 talet, det diskuterades mycket om träddöd. Nu har man inte höt eller sett något om detta på senare tid. Kommer ock tänka på Kambodja med besprutning och Chemtrails.
Jag har då inte sett några träd må sämre på senare tid!

Förstår ni vad jag menar? Bluff

/ menola

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Träddöd
#2


See User information
Elaborera mera.

Menar du att för att du inte sett träd dö på ett tag så;
Är chemtrails bluff? Eller det att träd ö.h.t. dött?

Posted on: 2010/4/24 23:25
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Träddöd
#3
Det jag menar är att jag har inte sett några fler träd med döda toppar. Jag ser chemtrails 1 ggr per vecka i Stockholm, inte nice.

Om makt eliten tjatar om grönhuseffekten, borde inte fler träd vara döda i Sverige?

Jag har haft en vän som dött i cancer och kommer från Kambodja, där de besprutade träden så bladen lossnade.

Förstår ni min logiska frågeställning?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Träddöd
#4


See User information
Träddöd har diskuterats flera gånger. Det första som slogs larm om var att alla trän över en viss höjd i Karpaterna dog, jag har själv sett det. Dom bara multnade ner, helt enkelt, men det måste ha varit långdragen process.

Man antog att det kunde ha något med utsläpp från kolbaserad industri att göra.

Sedan kom nästa våg av träddöd och då gav man markförsurningen skulden, alla sjöars ph-värden kollades och det visade sig att olika sorters skog försurar olika mycket och att balansen förrycks då och då.

Dessutom spelar sånt som ozonhalten i luften och insektsangrepp in. Så jag tror inte att "chemtrails" har något med skogsdöd eller växters välbefinnande att göra överhuvudtaget, i alla fall inte som huvudsak.

Posted on: 2010/4/25 20:03
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Träddöd
#5


See User information
Växthuseffekten hänger inte ihop med Agent Orange som användes i Kambodja, det är inte åt det hållet debatten går bland miljövänner.

Även om så alla träd dör eller avlövas har det bara en minimal effekt på mängden CO2 i atmosfären eftersom 90% av det omsätts i haven, bland algerna. Regnskogarna som "Jordens lungor" är alltså myt.

Men Agent Orange och DDT är ju förvisso livsfarligt även mot människor så det har man redan försökt sopa bort, även om jag har för mig att man injicerade människor en gång i tiden med det, som "bot" mot något.

Nej, växthuseffekten har inte med träddöd att göra, även om vissa kanske argumenterar så är avverkningen inte ens mer än marginellt i kontakt med höjda CO2-värden.
Det mesta handlar om kolvätebaserade bränslens utsläpp.
Sen vidare har höjda CO2-värden själva inte heller de mer än marginellt att göra med det extrema klimatet, eftersom det är solens aktivitet och jordens jonosfär det mer troligtvis beror på.

Posted on: 2010/4/27 23:03
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
28 user(s) are online (28 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 28

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS