vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Chemtrails på NBC
#1
http://www.youtube.com/watch?v=iIAWWL4HQDg&mode=related&search=

NBC gör ett upplysande reportage om chemtrails och vad som händer med himlen. Jag anser dock det vara desinformation eftersom man fokuserar så hårt på att det skulle vara för att motverka växthuseffekten som man sprayar vår himmel.

Men vad säger våra skeptiker nu då?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails på NBC
#2


See User information
Det är lite lustigt, enligt konspirationsteoretiker så är allt som kommer från mainstream-media lögn. Men inte om de rapporterar om något i en konspirationsteoris favör, då har de snappat upp ett korn av sanning.

Det där är förövrigt en liten lokalkanal för Los Angeles, inte "stora NBC", vilket kan förklara den låga kvaliteten på inslaget. (Jag minns också att en liten pluttkanal affilierad med Fox kommit med några konspirationsteorier kring 9/11, det rönte också stor uppmärksamhet här.)

För övrigt är det absurt att tro att ett gigantisk dammoln som lämnar en klibbig kul massa på hennes bil är något som släppts ut av ett flygplan på 10000 meters höjd. När något av det som flygplanet släpper ut har nått marken är det så utspritt att det skulle behövas helt absurt stora mängder för att åstadkomma något liknande.

Deras undersökning av bariumhalterna ger jag inga höga vetenskapliga poäng. Finns det någon substans här så kom med en vetenskaplig artikel istället för ett tramsigt nyhetsinslag.

Posted on: 2007/6/11 22:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails på NBC
#3
Om man kollar på Los Angeles kanalen NBC4 hemsida så tyder allt för mycket på att inslaget var ett skämt.

Dels för att inslaget verkar vara gjort av underhållningssektionen och dels att den citeras på en sida på NBC4 titulerad "The Weird cronicles"

http://www.knbc.com/entertainment/1798639/detail.html

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails på NBC
#4
Hur mycket får de betalt av SÄPO för att hitta på såna här historier? Obetalbar humor är det iaf. :)

Skämtinslag, den var bra zink hahaha.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails på NBC
#5
Quote:
Om man kollar på Los Angeles kanalen NBC4 hemsida så tyder allt för mycket på att inslaget var ett skämt.


Zink, offtopic. Du får posta i humortråden istället! Det som störde mig lite med filmen var att dom ville få oss att tro att det var för att bekämpa den globala uppvärmningen som dom sprayade..

/ fr3D

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails på NBC
#6
Håller med dig, inslaget är delvis desinformation, även om det också nämner nedfallet av skadliga ämnen och att människor säger sig bli sjuka av nedfallet...

Någon som vet mer om lagförslaget som det talas om i nyhetsreportaget, "Weather modification bill"? Har det blivit godkänt?
Inslaget är från slutet av 2006..

Ska göra en time-lapsefilm på chemtrailsen här i min stad.. Har redan satt upp lappar om chemtrails runt hela stan och jag fått höra att folk lagt märke till dem och snackat om dem. Eftersom vi inte haft någon chemtrailssprayning eller ens någon flygtrafik att tala om tidigare ska det nog inte bli så svårt att få folk att inse att det är något nytt som händer.

Denna är tydlig och bra:
http://www.youtube.com/watch?v=xetxTNx_kEM

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails på NBC
#7
Quote:

raybeam wrote:
Håller med dig, inslaget är delvis desinformation, även om det också nämner nedfallet av skadliga ämnen och att människor säger sig bli sjuka av nedfallet...

Någon som vet mer om lagförslaget som det talas om i nyhetsreportaget, "Weather modification bill"? Har det blivit godkänt?
Inslaget är från slutet av 2006..

Ska göra en time-lapsefilm på chemtrailsen här i min stad.. Har redan satt upp lappar om chemtrails runt hela stan och jag fått höra att folk lagt märke till dem och snackat om dem. Eftersom vi inte haft någon chemtrailssprayning eller ens någon flygtrafik att tala om tidigare ska det nog inte bli så svårt att få folk att inse att det är något nytt som händer.

Denna är tydlig och bra:
http://www.youtube.com/watch?v=xetxTNx_kEM


Jag håller med dig att filmen var bra. Den visar att "chemtrails" inte faller nedåt utan håller sig kvar liksom molnen och dessutom färdas långt medan de sakta sprider ut sig på samma höjd.

Kan ni visa på någon film där dessa "chemtrails" faller mot marken?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails på NBC
#8
Just det, trails som breder ut sig, och blir till moln, tunna och jämna, en efter en. Operation CoverLeafe heter det.

Zink, du e mer blåst än Nalle Phu!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails på NBC
#9
Quote:

osm wrote:
Just det, trails som breder ut sig, och blir till moln, tunna och jämna, en efter en. Operation CoverLeafe heter det.

Zink, du e mer blåst än Nalle Phu!


Så bra att de aldrig faller nedåt för då har de ingen verkan på oss.

Förresten. Vid stora vulkanutbrott så kan stoftet från dem fara runt hela jorden och de utbrotten går till samma höjd som där trafikflygplanen är så även deras "chemtrails" borde kunna spridas runt hela jorden och vad har de då för effekt i slutändan?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails på NBC
#10
Vulkaner o Chemtrails!
Ere gissningslek nu, du tar till vad som helst för att jumma av chemtrails problemet eller hur. Sorry för det jag sa förut, Nalle Phu är inte riktigt så korkad som du.

Själv har jag aldrig påstått att chem´s faller, dom breder ut sig. Men nu skall du spinna vidare att dom inte finns, för att dom inte faller, eller?

Du får be om löneförhöjning Zink, de e dålig tyngd i sörjan du sprider omkring dig.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails på NBC
#11
Quote:

osm wrote:
Vulkaner o Chemtrails!
Ere gissningslek nu, du tar till vad som helst för att jumma av chemtrails problemet eller hur. Sorry för det jag sa förut, Nalle Phu är inte riktigt så korkad som du.

Själv har jag aldrig påstått att chem´s faller, dom breder ut sig. Men nu skall du spinna vidare att dom inte finns, för att dom inte faller, eller?

Du får be om löneförhöjning Zink, de e dålig tyngd i sörjan du sprider omkring dig.


Om "Chemtrails" brer ut sig så späds de ut hela tiden och vad blir då sluteffekten?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails på NBC
#12
Antagligen att jordens reflexions förmåga ökar och att befolkningens immunförsvar går åt helvete.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
27 user(s) are online (27 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 27

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS