|
 Re: Klimatoptimisterna Lars Bern och Roy Spencer i SVT
Postad av: heli spelar ingen roll om all is smälter, så är det bara en droppe i havet och det är bara landbaserad is som man kan räkna. isen som redan ligger i havet, minskar höjningen av havet när den smälter. och att havet skulle stiga pga att havet värms upp är en ren lögn, som nu vissa forskare påstår, när vatten inte expanderar vid värme över 0 grader, däremot expanderar den när den fryser, vatten är inte som andra solida matreal som expanderar vid värme. varför havet höjer sig är pga att solen går mot solmax nu och blir intensivare, upp till 400% intensivare än vad den har varit på väldigt länge,(och det betyder inte att det blir 400% varmare här) så tinar isen och inte bara på denna planeten, på alla planeter i vårat solsystem pga att solen sänder ut olika frekvenser och inte brinner som folket har fått lära sig. en del frekvenser träffar ytan på våran planet och vi känner värme, andra frekvenser går rakt igenom våran planet och det är dom som håller våran kärna varm och skapar vårat magnetfält som stoppar skadliga strålar att nå levande varelser som är på våran yta och skada dom/oss, när nu solen blir intensivare så värms jordens kärna upp mera än tidigare och expanderar och det gör i sin tur att havets botten stiger och havsytan stiger, det skapar mera jordbävningar och till sist vulkanutbrott. detta kommer man naturligtvis aldrig att gå ut med i massmedia, när man redan har beskyllt befolkningen för detta, pga koldioxidutsläpp och samtidigt tjänar enorma summor pengar på miljöbeskattning av fordon mm. naturligtvis är utsläpp inte bra för våran miljö, och tittar man tillbaka så hade vi på 1970 talet 21% syre i luften och idag har vi ca 18% och den är fallande, ändå så hugger man ned regnskogen som produserar vårat syre och i norr så gör man likadant och våran skog fungerar som jordens reningsverk av luften. när syrehalten kommer ned till ca 12% så upphör mycket av livet på denna planeten, och om detta får fortsätta så är vi där om 2 generationer eller tidigare. nu kommer även andra saker att hända som vi inte fått veta, men det är ett annat kapitel. börjar inte folket som inte har vaknat upp att inse vart vi är på väg, så kommer dom att få en fruktansvärd framtid inom kort, det håller på att bli stora förändringar på denna planeten, som bara ett begränsat antal människor är fullt medvetna om idag, så vad jag vill säga till människor som är tveksamma och ser att saker inte står rätt till, fortsätt att informera er själva och använd sunt förnuft och avgör själva vad som är sant eller falskt, det kommer att vara det viktigaste beslutet som ni någonsin har gjort, även om ni inte kan förändra det som redan pågår. sök information på vaken, Project Camelot, david icke,mm och döm inte ut någonting i förväg, ett mynt har alltid 2 sidor och människor har bara fått se den ena sidan från media och makthavare och kommer inte att få se något annat, så länge dom styr. och till människor som inte tror ett skit på detta och tror att allt bara är Konspirationsteorier, till er vill jag bara säga... fortsätt att leva erat liv som ni alltid har gjort... för inget kommer ju att hända, så slösa inte energi på idiotiska kommentarer, utan sök er till likasinnade på andra sajter.
|