vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 »

Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!

See User information
Men nu får du väll lugna ner och sansa dig lite foofighter.

Jag håller med om att frågan om 911 är MYCKET allvarlig och SKA tas upp i ms-media där man lär vara berädd på medias manupilationer och deras tekniker, Men vi är troligtvis vana att höra tex.Alex Jones och alla fantastiskt pålästa experter som ligger i fronten i USA och jag får en känsla av att du har illutionen att första gången det nämns i Sveriges Radio så skulle det låta som ett av Alex Jones egna Radioprogram!?.

Quote:

foofighter wrote:
I dagens läge när folk dör p.g.a. de lögner som sprids kring 9-11 behövs det en seriös debatt för att undvika att dessa frågor hamnar i tramshörnan.

Kan inte du kontakta media och visa oss andra hur det ska gå till, så vi samtidigt får veta hur lätt/svårt det kan vara att få något program att ställa upp på det, just nu, i dagsläget!.

Sedan undrar jag om du tror att det STORA genombrottet när det gäller sanningen om 911 kommer att komma ifrån Sverige och att vi sedan går in i USA och utbildar deras befolkning för att efter det hjälpa till och störta USA:s regering?

Njae!?, svårt att se det senariumet framför mig!. Vad vi KAN göra är därimot diskutera med våran omgivning och informera våra medmäniskor så det inte blir en allt förstor chock för folk när den RIKTIGA sanningen om 911 blir ett faktum.

Om inte du kan få något program att ställa upp under dina förutsättningar så vet vi ju nu iaf att man kan lura media till en radiointervju genom att säga man vill prata om massa "konspirationsteorier" och låta dom tro att det kommer vara underhållande för att sedan enbart säga vad man här att säga om 911 sedan hålla tyst!, sen kan dom vrida och vända på det man sagt hur mycket dom vill.

Jag tycker också det blev tråkigt med den här intervjun på grund av "många orsaker"!! men att inbilla sig att allt är kört och rikta massa hopplöshet/ilska mot artur och micro är väll inte så konstruktivt häller!?. Hänt är hänt och vi kan bara lära oss av våra misstag tills nästa gång....

hade å ses soon

Posted on: 2006/8/11 10:29

Edited by Blackie on 2006/8/11 11:26:38
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det finns alltid personer som har olika synsätt på saker och ting. Vissa tror att alla som inte aksepterar gud är med lucifer, andra tror att alla konspirationer är utförd av judar och att alla som inte säger det är med judarna.

Själv tror jag att det största hindret för rörelsen är just de personer som kastar ut anklagelser till höger och vänster och försöker hitta fel i andras agerande.

Tittar vi på liknande rörelser så är just infiltration med medföljande interna stridigheter det som offta tar ned rörelsen.

Så jag ber dig foofigther att försöka se saken mer nyanserat och inte kasta ut dömmanden på andra i rörelsen.

Klart man måste vara medveten om att det finns infiltratörer och styrd media, men det är svårt att veta säkert och det bässta sättet att rå på dessa infiltratörer är att ignorera dessa, inte att starta konflikter med dom iom att det är just det som dom hoppas på.

Quote:

foofighter wrote:
Tack micro, ditt svar är tydligt.

I dagens läge när folk dör p.g.a. de lögner som sprids kring 9-11 behövs det en seriös debatt för att undvika att dessa frågor hamnar i tramshörnan. Du/ni agerade precis tvärtom, du/ni tar inte till dig/er att så var fallet, och givet ditt svar har jag ingen anledning att tro att det skulle bli bättre i framtiden.

Den enda frågan jag ställer mig just nu är, med tanke på hur du/ni beter er och vilka faktiska konsekvenser det får, om du/ni får betalt för den här typen av idioti eller om du/ni faktiskt bara helt enkelt är "useful idiots".

I slutändan spelar det på sätt och viss ingen roll.

Posted on: 2006/8/11 11:10
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Det finns alltid personer som har olika synsätt på saker och ting. Vissa tror att alla som inte aksepterar gud är med lucifer, andra tror att alla konspirationer är utförd av judar och att alla som inte säger det är med judarna.

Vad har detta med saken att göra?

Quote:

Själv tror jag att det största hindret för rörelsen är just de personer som kastar ut anklagelser till höger och vänster och försöker hitta fel i andras agerande.

På vilket sätt?
Vem har kastat ut anklagelser till höger och vänster?
Varför är det ett problem att hitta fel i andras agerande?

Quote:

Tittar vi på liknande rörelser så är just infiltration med medföljande interna stridigheter det som offta tar ned rörelsen.

Så interna stridigheter är ett symptom på att en rörelse har blivit infiltrerad?

Quote:

Så jag ber dig foofigther att försöka se saken mer nyanserat och inte kasta ut dömmanden på andra i rörelsen.

Jag bara ser på vad som händer, vem som gör vad, och analyserar och beskriver det jag ser i enlighet med de medel som jag har till min hjälp. Är det alltså fel? I såna fall, varför?

Quote:

Klart man måste vara medveten om att det finns infiltratörer och styrd media,

Eftersom du vet om att det finns styrd media, varför använda du inte den kunskapen vid den här intervjun?

Om du vet om att det finns, eller kan finnas, infiltratörer, vad gör du aktivt för att hitta, motverka samt få bort dessa? Några grova riktlinjer räcker som svar.

Quote:

men det är svårt att veta säkert och det bässta sättet att rå på dessa infiltratörer är att ignorera dessa, inte att starta konflikter med dom iom att det är just det som dom hoppas på.

Tack, då vet jag exakt hur jag ska agera i framtiden.

Om du kan svara på ovanstående frågor skulle det uppskattas! Som ledare för detta forum är det nog bra att du beskriver lite i detalj hur du ser på dessa ting.

Posted on: 2006/8/11 13:01

See User information
Quote:

foofighter wrote:
Quote:

Vad har detta med saken att göra?

Detta var exempel på när det har gått riktigt fel. Istället för att hitta gemensamma nämnare och hjälpa varandra så alienerar sig dessa personer och minskar sin handlingskraft.

Quote:

Quote:

På vilket sätt?
Vem har kastat ut anklagelser till höger och vänster?
Varför är det ett problem att hitta fel i andras agerande?

Det är lätt att man i sin subjektiva värld ser fiender där de inte finns. Risken är att man misstar sig och tror att någon agerar imot en medans den igenligen agerar med ens syften. Vissa har tom kallar Alex Jones för sanninges största fiende för att han är med sionisterna och försöker hjälpa världsordningen.

Att hitta fel och peka finger skapar en otrevlig atmosvär där man tenderar att separeras istället för att hjälpa den andra att se vad som kan förbättras.

Det är många personer som kastar anklagelser åt höger och vänster. Även du anklagar bla mig, artur och programmledaren.

Quote:

Quote:

Så interna stridigheter är ett symptom på att en rörelse har blivit infiltrerad?

Inte nödvändigt att rörelsen är infilteread, utan interna stridigheter är ett vapen för att förstöra en rörelse. Det är relativt lätt att skapa en konflikt mellan två personer som igentligen skulle kunna hjälpa varandra och ta slut på rörelsens kraft genom dessa strider.

[/quote]

Quote:

Quote:

Jag bara ser på vad som händer, vem som gör vad, och analyserar och beskriver det jag ser i enlighet med de medel som jag har till min hjälp. Är det alltså fel? I såna fall, varför?

Du har en subjektiv tolkning. Du får gärna beskriva den men var medveten om att det mycket väl kan vara felaktig och begrunda konsikvenserna av vad det i sådanna fall skapar.

Det finns inte direkta fel i detta, men jag tror att det inte stärker rörelsen. Även om du gör en korrekt iaktagelse och iom detta lyckes få en infiltratör eller någon annan utpekad så skapar det en atmosvär som öppnar för andra mindre skärpta analyser och medföljande stridigheter som uppstår.

I detta fell kan du ju begrunda hur jag blir ledsen över att bli kallad en nyttig idiot och även ifrågassatt om jag är en lämplig person bakom vaken.se. Vad kan detta åstakomma? Varför inte vara lite snäll och ge några bra råd istället.

Jag kan heller inte se att du har startat ett bättre forum och gjort bättre interjuver eller bättre manifestationer. Eller har du det?

Quote:

Quote:

men det är svårt att veta säkert och det bässta sättet att rå på dessa infiltratörer är att ignorera dessa, inte att starta konflikter med dom iom att det är just det som dom hoppas på.

Tack, då vet jag exakt hur jag ska agera i framtiden.

Om du kan svara på ovanstående frågor skulle det uppskattas! Som ledare för detta forum är det nog bra att du beskriver lite i detalj hur du ser på dessa ting.

Så summa kademumma. Ha en ödmjuk och empatisk hållning till alla inklusive de som du tror är infiltratörer. De som du inte tycker är bra ignorerar du endast och rekomenderar inte dessa personers arbete. Ge stöd och hjälp till de som inte gör ett bra jobb enligt dig och hoppas att dessa har god intention och kanske tar effter dina goda råd. I annat fall låter du dom vara. Den som har den godaste etiken kommer ändå i slutändan att segra tror jag så om någon attakerar dig, mig eller någon annan så skår vi inte tillbaka utan ber endast denna att sluta.

Just nu är på gott eller ont vaken.se det ledande stället i sverige med denna typ av information. Jag försäkrar att jag är öppen för att förbättre och alla är välkommna att bidra. Även du med dina iaktagelser.

Posted on: 2006/8/11 20:18

See User information
Quote:

Detta var exempel på när det har gått riktigt fel. Istället för att hitta gemensamma nämnare och hjälpa varandra så alienerar sig dessa personer och minskar sin handlingskraft.

Ok, jag förstår. Vad har detta med någonting i denna tråd att göra?

Quote:

Det är lätt att man i sin subjektiva värld ser fiender där de inte finns. Risken är att man misstar sig och tror att någon agerar imot en medans den igenligen agerar med ens syften. Vissa har tom kallar Alex Jones för sanninges största fiende för att han är med sionisterna och försöker hjälpa världsordningen.

Ja, Alex Jones är en av de värsta medhjälparna till Bush-regimen, då han fungerar som "limited hangout" och censur av alternativa media. Det är rätt väl dokumenterat.

Quote:

Att hitta fel och peka finger skapar en otrevlig atmosvär där man tenderar att separeras istället för att hjälpa den andra att se vad som kan förbättras.

Jag påpekade att ditt/ert beteende är kontraproduktivt och förstör för diskussion av seriösa ämnen såsom 9-11. Ja, jag hittade ett fel. Ja, jag pekar finger. Om du tycker att det blir en "otrevlig atmosfär" på grund av det är det anmärkningsvärt. Det som de flesta normala människor skulle reagera med är i stil med: "oj då, det tänkte jag inte på, så borde jag inte ha gjort...". Istället får vi bortförklaringar och undanflykter.

Hur kan det förbättra? På vilket sätt hjälper det?

Quote:

Det är många personer som kastar anklagelser åt höger och vänster. Även du anklagar bla mig, artur och programmledaren.

Jag anklagar programledaren Klara Israelsson för att ha gjort sitt jobb, dvs att medelst radion som forum desinformera den svenska publiken om vad som hände 9-11. Inget konstigt med det, eftersom alla s.k. officiella medier agerar likadant. Det som är märkligt är att du och Artur verkar ha varit medvetna om detta och ändå ställde upp, och med ett rätt katastrofalt resultat som du nu försöker förklara bort. Det är fasligt märkligt.

Hur kommer det sig att den som säger sig arbeta för att 9-11 ska avslöjas i praktiken arbetar mot detta syfte genom sitt agerande?

Quote:

Inte nödvändigt att rörelsen är infilteread, utan interna stridigheter är ett vapen för att förstöra en rörelse. Det är relativt lätt att skapa en konflikt mellan två personer som igentligen skulle kunna hjälpa varandra och ta slut på rörelsens kraft genom dessa strider.

Så du tycker att jag skapar en "intern stridighet" som ett "vapen att förstöra en rörelse"? Har jag tolkat dig rätt då?

Quote:

Du har en subjektiv tolkning. Du får gärna beskriva den men var medveten om att det mycket väl kan vara felaktig och begrunda konsikvenserna av vad det i sådanna fall skapar.

Alltid. Men vi måste skilja på fakta och tolkning. Fakta är inte subjektiva. Tolkningar och slutsatser kan möjligtvis vara subjektiva. Vad gäller just den här typen av fakta har jag en hel del erfarenhet av just psykologi och media, så jag tror mig kunna göra en hyffsat bra bedömning.

Men i slutändan är det upp till de som läser min analys att bedöma om de tycker att mina slutsatser är korrekta, oavsett vad jag tycker.

Quote:

Det finns inte direkta fel i detta, men jag tror att det inte stärker rörelsen. Även om du gör en korrekt iaktagelse och iom detta lyckes få en infiltratör eller någon annan utpekad så skapar det en atmosvär som öppnar för andra mindre skärpta analyser och medföljande stridigheter som uppstår.

Om en korrekt iakttagelse leder till att en infiltratör åker ut är det alltid positivt. Om rörelsen genom denna process blir mer kunnig om denna typen av problem, som ju är intimt förbundna med den här typen av aktiviteter, är det en enorm fördel. Infiltratörer kommer det alltid att finnas i överflöd, men det är bara när rörelsen själv är immun mot den typen av intrång genom att ha fått kunskap och erfarenhet som det kan sättas stopp för. En besk medicin, men bättre än alternativet, som är rörelsens död.

Quote:

I detta fell kan du ju begrunda hur jag blir ledsen över att bli kallad en nyttig idiot och även ifrågassatt om jag är en lämplig person bakom vaken.se. Vad kan detta åstakomma? Varför inte vara lite snäll och ge några bra råd istället.

Det har jag redan gjort, men du verkar inte ta till dig dessa.

Slutsats: du vill inte ta till dig detta då det inte är ett av dina mål.

Fråga: varför?

Alt 1) Du har betalt för att inte ta till detta
Alt 2) Du är en "nyttig idiot"
Alt 3) ...?

Quote:

Jag kan heller inte se att du har startat ett bättre forum och gjort bättre interjuver eller bättre manifestationer. Eller har du det?

Undanflykter kommer du ingenstans med, sorry.

Quote:

Så summa kademumma. Ha en ödmjuk och empatisk hållning till alla inklusive de som du tror är infiltratörer. De som du inte tycker är bra ignorerar du endast och rekomenderar inte dessa personers arbete.

Brukar du använda liknande taktik i andra situationer? Om du t.ex. ser en dammråtta hemma, brukar du ta fram dammsugaren, sopa den under mattan, eller bara ignorera den?

Själv är jag en dammsugarmänniska.

Quote:

Ge stöd och hjälp till de som inte gör ett bra jobb enligt dig och hoppas att dessa har god intention och kanske tar effter dina goda råd. I annat fall låter du dom vara. Den som har den godaste etiken kommer ändå i slutändan att segra tror jag så om någon attakerar dig, mig eller någon annan så skår vi inte tillbaka utan ber endast denna att sluta.

I denna anda ska jag ta och skicka lite goda råd till Bush & Co. Om de inte tar efter min fin-fina etik så tänker jag låta dem vara. För om du nu har rätt så kommer jag ju, på nått mystiskt vis, ändå att "vinna" i slutändan.

Fast det är klart, om du har fel kanske vi alla dör. Så lite risktagning är det allt.

Posted on: 2006/8/13 18:23

See User information
foofighter <<-- Allvarligt talat, vad är det du säger??

Läste inte all denna dynga du skrev, men när exakt menar du att Alex Jones är i maskopi med Bush-regeringen?

Du måste skämta med mig??

Alex har inga gränser eller restriktioner på vilken info han snackar om eller förmedlar..

Posted on: 2006/8/13 21:19
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Jag tror inte att du agerar på detta sätt för att medvetet skapa problem och förhindra sanningsrörelsen.

Jag hoppas bara att du slutar agera på detta sätt. Jag blir bara ledsen och trött av att höra detta. Vill du inte göra illa mig så önskar jag att du skulle bli ödmjukare och vänligare.

Det är just detta som jag inte tror är bra för en rörelse. All någon ställer sig upp och dömmer de andra, för att de inte duger, är infiltratörer mm.

Jag gör bara mitt bässta, varför kan du inte hjälpa till istället.

Posted on: 2006/8/13 21:27

See User information
Ärligt talat foofighter, jag förstår din poäng, men jag tror att du överskattar P3:s genomslagskraft. Förvisso lyssnar en hel del ungdomar och även en del lite äldre på denna tuggummikanal, men jag betvivlar starkt att ett 15-minutersinslag med några kommentarer av 2 okända personer kommer att hindra möjligheten att få ut sanningen om 911 till svenska folket.

Förvisso är det ju en klassisk teknik av eliten att förlöjliga eller demonisera budbäraren av uppgifter som tenderar att avslöja deras "nödvändiga lögner."Men hur ofta får en vanlig människa chansen att säga något av substans i mer än 30 sekunder i media överhuvudtaget? Sen kan man ju tycka att det är osmidigt, naivt eller rent av idiotiskt att prata om sådant som de flesta betecknar som fantasier eller sci-fi, typ UFO eller alternativ teknik, men det är ju rätt gjutet att en kitschkanal som P3 vill ta upp sådant. Därmed inte sagt att jag avfärdar vare sig det ena eller det andra men vad P3 anbelangar tror jag det handlar mer om att ta upp något som kittlar lite snarare än något som helst genuint intresse.

Men man måste ju börja någonstans, och beräknande, kalkylerande "cynisk realism,"är ju inte alltid det som leder till att man når ut även om det är vad som rent intellektuellt är vad som förefaller strategiskt smartast. Jag ser det såhär: om inslaget aldrig hade sänts, så hade vi heller inte fått den här erfarenheten. Det värsta i livet är inte att göra misstag. Det värsta är att inte lära av dem. Om jag blev erbjuden att intervjuas skulle jag kräva att få veta hur länge jag skulle få tala och jag skulle försöka hålla mig till det som jag vet går att bevisa. Staplar man tillräckligt många dokumenterade absurditeter på varandra så är min erfarenhet att folk faktiskt ibland börjar fundera i en annan riktning. Särskilt om man sen kan understödja det med dokument och film. Jag tror du kan ha mycket att tillföra såväl vaken som debatten i Sverige överhuvudtaget och jag tror även att vaken kan ha mycket att tillföra dig om du tar dig tiden att undersöka saken.

Posted on: 2006/8/13 22:27
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
TeBe, jag förstår din upprördhet. Alex kan verka väldigt anti-Bush, men inte om man synar detaljerna. Han är en s.k. "Gatekeeper", dvs han låter väl vald del av sanningen komma fram till de som misstror den officiella versionen, men bara till en viss gräns. Sedan börjar desinformeringen. Detta är, som sagt, väl dokumenterat. Jag kanske ska sätta mig ner och sammanfatta detta i en bloggpost, så att det blir enklare att få överblick och se sammanhanget.

Micro, ditt icke-svar är noterat.

Lightsaber, intressanta synpunkter. Nej, P3 har kanske inte jättestor genomslagskraft (som tur är), men då det sällan kommer info om 9-11 så vore det ju trevligt om det inte bara blev pannkaka och desinformation av alltihop, som det blev i detta fall. Det var naivt och idiotiskt att bete sig som Marcus och Artur gjorde, och Marcus svar i denna tråd får en att undra varför, då det (precis som du och han själv skriver) var förutsägbart att Klara skulle göra som hon gjorde. Jag håller därför med om att inslaget ger möjlighet till en hel del erfarenhet. Det, och diskussionen i denna tråd, var mycket illustrativt, på många sätt. Hur kan någon som sköter webbplatsen "vaken.se" vara så otroligt sovande? Det är frågan man ställer sig.

Posted on: 2006/8/14 16:55

See User information
Foofighter, exakt vad i det Alex Jones säger är desinformation? Eftersom du använder den benämningen så måste du alltså mena att han medvetet vilseleder folk. Vore intressant om du kunde presentera den desinformation som är väldokumenterat framförd av honom.

Posted on: 2006/8/14 17:03

See User information
foo <-- Skämtar du med mig, Alex= Gatekeeper! Får höra några fler exempel på gatekeepers, JAck Blood kanske?

Vaffan, Alex drar ju upp allt på bordet, finns ingen orörd sten i hans närhet!

Posted on: 2006/8/14 17:43
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
TeBe och Lightsaber, det bästa är nog som sagt om jag sammanställer en bloggpost med alltihop, för att få lite överblick.

Men en fråga först, har ni kollat upp den kritik som finns mot honom? Är ni medvetna om vilka undersökningar som gjorts om honom, hans verksamhet, och det mål han jobbar mot? Och i så fall, vad i den kritiken ser ni som felaktig eller problematisk? Det skulle vara bra att veta så att vi kan diskutera från samma förutsättningar.

Posted on: 2006/8/14 20:45

See User information
Vilka har gjort dessa undersökningar??

Jag sätter nog mina pengar på team Alex med Jack Blood,Jeff Rense,Alan Watt,David Icke, Dave von Kleist,Jim Marrs, Antony J Hilder, Bob Bowman, Steven E Jones, Webster Tarpley, Christopher Bollyn, Charlie Sheen, Greg Palast, Jim Fetzer, Dahr Jamal och Dylan Avery på backplats..

Och du sätter dina på ?? Låt mig gissa!

Darryl Bradford Smith, Noam Chomsky, Eric Hufschmid..

Posted on: 2006/8/14 22:16

/Benjamin Franklin

See User information
Tebe, det var ett gäng sköna lirare i ditt team, men du glömde stjärnforwarden,; The King of knowledge, JORDAN MAXWELL.

Posted on: 2006/8/14 22:21

See User information
Hehe, självklart är han med, glömde även Michael Tsarion.
Det är nog tufft motstånd så det räcker ändå.. Dom har nog häcken full med att försöka överlista dessa..

Posted on: 2006/8/14 22:27

/Benjamin Franklin

See User information
Just det Michael Tsarion. Ju mer jag lyssnar på den killen så börjar jag tro att han är en av de mest intelligenta personer som har gått på denna jord. Sanslöst skärpt han är, och ändå relativt ung.

Posted on: 2006/8/14 22:32

See User information
TeBe, ska jag tolka ditt svar som att du alltså inte läst igenom kritiken mot Alex Jones? Den är inte så svår att hitta, så det borde inte vara problemet.

Posted on: 2006/8/15 6:02

Anonym
Varför tala "kring" ämnet. Om du har relevant kritik mot Alex Jones som inte är uppenbara "hit-pieces" så är verkligen uppskattat om du postar dem här eller i din blogg!
Någon blir inte en Gatekeeper bara för att du skriver det. Det krävs mer information för att ett sådant uttalande ska tas på allvar.

Jag vill inte att det ska låta som om jag försvarar Alex i alla frågeställningar. Jag vill lära mig mer och vill ha fakta från alla håll, fördömmande som hyllande.

1. Varför postade du inte _direkt_ den kritik du har mot Alex, vad är meningen med att insinuera att vi borde vetat vilken kritik du har hittat? Vad är syftet med det?

2. Vem inom 911-movement tycker du tex är mer trovärdig än Alex Jones och varför?

Är det kanske? W.Tarpley? J.Fetzer? J.Hoffman? S.Jones? B.Zwicker? R.McGovern?

3. På vilket sätt är han en Gatekeeper? Exakt inom vilka områden är det han "mörkar"? Är det inom Globalwarming? Är det Kristendommens ursprung? Vad är det han duckar?

Du vet väl att Callers som har kritik mot någon fakta han presenterar alltid har förtur att ringa in till programmet. Du kanske borde ringa en dag? Landskoden för USA + 1-800 259 9231

Edited by void on 2006/8/15 8:17:36

See User information
foo <-- fram med lite fakta nu! Istället för att skicka mig på nån jakt efter denna info..

Posted on: 2006/8/15 15:03

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

void wrote:
Varför tala "kring" ämnet. Om du har relevant kritik mot Alex Jones som inte är uppenbara "hit-pieces" så är verkligen uppskattat om du postar dem här eller i din blogg!
Någon blir inte en Gatekeeper bara för att du skriver det. Det krävs mer information för att ett sådant uttalande ska tas på allvar.

Jag vill inte att det ska låta som om jag försvarar Alex i alla frågeställningar. Jag vill lära mig mer och vill ha fakta från alla håll, fördömmande som hyllande.

Alright, här är en bra början:
http://laura-knight-jadczyk.blogspot. ... ll-never-dance-again.html
samt nästföljande:
http://laura-knight-jadczyk.blogspot. ... -scholars-parable-of.html

Nu till dina frågor.
Quote:

1. Varför postade du inte _direkt_ den kritik du har mot Alex, vad är meningen med att insinuera att vi borde vetat vilken kritik du har hittat? Vad är syftet med det?

För att jag inte visste hur mycket ni hade koll på läget, hur mycket källkritik som praktiseras här, och hur medvetna ni är i allmänhet. Kändes mer korrekt att fråga först.

Quote:

2. Vem inom 911-movement tycker du tex är mer trovärdig än Alex Jones och varför?

Är det kanske? W.Tarpley? J.Fetzer? J.Hoffman? S.Jones? B.Zwicker? R.McGovern?

Det finns många som är relevanta, men i dagens läge känns det inte så viktigt vem jag tycker är bra och inte. Det viktiga är att varje enskild individ lär sig trimma sin "BullShitOMeter" genom att se igenom de lögner som (t.ex.) pseudo-alternativa medier ger ut. Mina blogginlägg ger exempel på hur man kan göra detta, vilka principer och tekniker man kan använda för att se vad som är vad. Jag kan rekommendera att ni läser på om psykologi, COINTELPRO samt psykopati i allmänhet (Googla på "Mask of Sanity" samt "Political ponerology"). Förutom att mycket av det är bra kunskap i vardagslivet är det direkt nödvändigt för att kunna navigera i det s.k. alternativträsket, som i dagsläget är belägrat av så mycket disinfo att det är nåt helt enormt.

När detta har gjorts till en hyffsad grad behövs inga rekommendationer: varje s.k. aktivist kan själva avgöra vad som är bra och inte. Det måste vara målet, eftersom det annars lätt uppstår en gruppmentalitet som inte är hälsosam. Som svar till TeBe, t.ex., kan jag säga att just gå på "jakt efter info" är PRECIS det som ni (generellt) verkar behöva lära er. Inställningen borde vara "Sez who?", dvs verifiera, kontrollera, dubbelkolla allt ni får presenterat och påstått. Tro inte ett ord på vad jag säger, t.ex., utan verifiera, kontrollera, dubbelkolla allt ni får presenterat och påstått. Och applicera denna attityd på ALLT.

Det är lite jobbigt i början, men efter ett par år blir det lättare och reflexmässigt (men tro inte på mig, testa själv .

Quote:

3. På vilket sätt är han en Gatekeeper? Exakt inom vilka områden är det han "mörkar"? Är det inom Globalwarming? Är det Kristendommens ursprung? Vad är det han duckar?

Se ovan referenser. Läs även gärna igenom den analys som WingTV gjort:
http://www.wingtv.net/shame.html

Jag kommer att göra längre analyser av alla dessa ämnen på min blogg vad det lider, men ovan är en bra början.

Avslutningsvis, en liten "rolig" anekdot om Alex Jones från Lisa Guliani/WingTV:
Quote:

Alex Jones' website shows this address:
Alex Jones Productions
3001 S. Lamar, Suite 100
Austin, TX 78704
512-291-5750
customerservice@infowars.com

One listener in Austin, Texas, decided to mosey on over to Alex Jones Productions and guess what he found?
He found this:
The above address is not Alex Jones Productions at all. It is CASTLE DENTAL. The listener went inside the building and watched people getting their teeth cleaned through the windows. There is no "Alex Jones Productions" inside the building either. I confirmed this with a telephone call to "Alex Jones Productions" yesterday.
The man who answered said, "Castle Dental" - NOT "Alex Jones Productions"
I proceeded to ask for Alex Jones Productions and he said I had reached CASTLE DENTAL and that there was no Alex Jones there.
People also get orthodontic and peridontal work done there. They don't produce fearmonger conspiracy videos and they don't sell overpriced fearmonger T-shirts. They sell retainers and perform oral surgery.

I am currently checking out the FOLLOWING information on Alex Jones:
Address: 1011 Meredith Drive
Austin, Texas 78704
(512-291-5750

Please note that the same phone number is used for both addresses, but when you call it, you get CASTLE DENTAL. Is Alex a dentist? (cheesy grin..)
So why does Alex have an incorrect address/phone number listed on his INFOWARS website TODAY, if he has moved elsewhere? Isn't this kind of...odd?
The listener mentioned previously was going to send payment for books, videos, etc.. to CASTLE DENTAL, thinking it is really Alex Jones Productions.
The guy at Castle Dental said nobody by the name of Alex Jones is there and he doesn't know if he was ever there. Isn't that interesting?

Om han inte klarar av att vara ärlig om sin adress är det kanske inte så konstigt att resten inte riktigt heller är helt korrekt.

Posted on: 2006/8/15 16:32

See User information
Hahahah, visste att du skulle nämna Wing-tv!!

Dom kastar ju bara skit på Alex, men jag vill höra exakt vilken info som han förmedlar som är fel?

Och vem är denna kvinna på bloggen (gatekeeper anklagande från en bloggare???) som du hänvisade till?
Hon befann sig i Frankrike, kompis till Daryl Bradford Smith och Eric Hufschmidt kanske??
Och vad har hon för info om att Alex är gatekeeper?? Det stod ingenting i dom länkarna du skickade!?

Det där skitsnacket om att han är med sionisterna är ren och skär lögn!! Men du får gärna tro på detta!

Patetiskt! Som sagt litar på team Alex, det liksom känns att det är äkta när det gäller det laget!

Posted on: 2006/8/15 16:45

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe wrote:
Hahahah, visste att du skulle nämna Wing-tv!!

Dom kastar ju bara skit på Alex, men jag vill höra exakt vilken info som han förmedlar som är fel?

Läste du det refererade materialet?

Quote:

Och vem är denna kvinna på bloggen (gatekeeper anklagande från en bloggare???) som du hänvisade till?
Hon befann sig i Frankrike, kompis till Daryl Bradford Smith och Eric Hufschmidt kanske??
Och vad har hon för info om att Alex är gatekeeper?? Det stod ingenting i dom länkarna du skickade!?

Quote:

Det där skitsnacket om att han är med sionisterna är ren och skär lögn!! Men du får gärna tro på detta!

Quote:

Patetiskt! Som sagt litar på team Alex, det liksom känns att det är äkta när det gäller det laget!

Posted on: 2006/8/15 16:53

See User information
Du pratade om att folk skulle få igång sin bullshitometer. Detta tycker jag är mycket viktigt och jag håller med till 100%.

Man bör vara kritisk till alla käller. Officiella, icke officiella och inte minst kritisk mot de som kritiserar dessa.

Dock så om man ska gå ett steg längre så måste man vara ödmjuk och veta att man inte ver vilka som talar sanning och vilka som ljuger. Man vet heller inte motiven bakom en annan perons agerande.

Min bullshitomerer säger mig att WingTv inte är pålitliga. Jag tror att de förstör för sanningsrörelsen, men jag vet inte om de är medvetet eller bara för att de är lite för heta på gröten.

Jag tror även att FooFigters attityd och sätt att diskutera är negativ för sanningsrörelsen, men jag vet heller inte här om det är medvetet eller inte.

Jag hoppas innerligen att det inte är medvetet och jag hoppas innerligen att foofigther skall bli mer ödmjuk, förstå att både hans egna analyser samt wingtvs kan vara ytterst felaktiga och att konsikvenserna av att vara för snabb med att peka ut andra i rörelsen som gatekeepers kan vara ytterst skadligt om man gör ett misstag, som jag säkert tror att det med Alex Jones är.

Tänk på saken, visst kan det vara fel...

Posted on: 2006/8/15 17:54

See User information
Tänkte bara säga att p3 har ändrat hemsidan så att den inte längre har med Arturs interjuv på samma programmpunkt. Nu ser det bättere ut och låter seriösare.

Posted on: 2006/8/15 18:16

« 1 (2) 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper