vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Valstugorna - here we come
#1


See User information
I morgon torsdag så ska några av oss i stockholm mötas upp och sätta upp affisher samt gå i valstugorna och diskutera och filma.

Vill du vara med så skicka ert mobilnummer till mig innan 11 i morgon (micro@vaken.se). Vi träffas efter 12 i medborgarplatsen.

Alla kan dock springa på sin lokala valstuga och prata lite om frimureri, 911 mm så att dom blir lite mer informaerade. Kanske dom slutar partipolitik helt och blir infowarriors istället..

Posted on: 2006/8/23 23:26
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Valstugorna - here we come
#2
Kommer ni att filma?

Skulle va jätteskoj att kolla på!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Valstugorna - here we come
#3


See User information
Under en valrörelse finns det många tillfällen att ställa frågor till politiker på gator, torg och i radio, mm. Förbered ett antal frågor att ha färdiga i huvudet när tillfället ges. Enkla korta frågor med ett klart budskap brukar fungera.

T.ex:

1. Anser du att det skall vara offentligt vilka politiker som är frimurare?
Följdfråga 1: Tycker inte du det är viktigt att veta vilka politiker som har andra lojaliteter än sina väljare?
Följdfråga 2: Hur skall jag veta vilka namn jag skall stryka på just er val-lista.

2. Tror du på den officiella amerikanska mytologin om att det vara arabiska flygplanskapare som bombade New York den 11:e september 2001.
Följdfråga: Hur vill du förbereda våra skolbarn för en verklighet att ledande politiker ljuger.

3. Tycker du som Thomas Bodström att alla platser, telefoner och e-post skall filmas, avlyssnas och sparas?
Följdfråga: Hur gör jag om jag vill läsa alla e-brev du har skrivit de senaste 5 åren? Hur gör jag om jag vill veta vilka webb-platser du har besökt de senaste 5 åren

4. Vill ert parti verka för svensk vapenförsäljning till Hamas i Palestina och Hizbolla i Libanon?
Följdfråga: Är ni för eller emot den israeliska förintelsen av Palestinier och Libaneser?

Fler förslag?

Ställs liknande frågor många gånger av många olika människor under valrörelsen kommer frågorna att diskuteras intern i olika partiorganisationer.

Posted on: 2006/8/24 2:15

Edited by matsism on 2006/8/24 3:05:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Valstugorna - here we come
#4


See User information
Frågor om Bilderberg verkar vara obekväma.

Posted on: 2006/8/24 2:24
Mitt svar på Bodströmsamhället:
Bli kriminell nu! snart kan det vara försent.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Valstugorna - here we come
#5


See User information
Super, dom frågorna ska jag använda idag.

Tror att jag tonar ned lite på några dock.

Posted on: 2006/8/24 9:31
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Valstugorna - here we come
#6


See User information
Låter bra... men vore det inte intressantare att fånga dom som undrar vad dom ska rösta på och få dom att Våga Vägra Votera. Något som också borde göras på val lokalerna 17 september. Konkret aktion.

Detta val ska valdeltagandet vara lägst i Sveriges historia. Nästa val lägre. Bit för bit, steg för steg måste deras makt förlöjligas.

Staten har bara MAKT om Vi GER makt.

Det är dags att sluta vara så jävla generös!

Ingen som vill göra mig sällskap?

Posted on: 2006/8/24 10:50
UNITED WE SLEEP, DIVIDED WE DREAM!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Valstugorna - here we come
#7


See User information
"3. Tycker du som Thomas Bodström att alla platser, telefoner och e-post skall filmas, avlyssnas och sparas?"

Ställde denna fråga för någon vecka sen till ett par Sossejugends här i Luleå.
"Mig får dom då avlyssna, jag står för mina åsikter" fick jag till svar plus insinuationer om att jag var en paranoid extremist av något slag.

Ställde även frågan varför dom exporterar vapen till krigförande länder såsom USA.. fick en svart blick till svar.

Jag får fan lite frikyrkohjärntvättsvibbar när jag pratar med företrädare för ungdomsförbunden.

Posted on: 2006/8/24 11:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Valstugorna - here we come
#8


See User information
Man borde bannemig fixa ett papper innehållande en massa bilder från tex stazis m fl organisationers avlyssning, lagring av skrivmaskiners fingeravtryck (lagring av "fingeravtrycket" som de gav iom att varje maskin i princip var unik i sina typer) osv och fråga vad de tycker om detta.

Och sedan lägga fram dagens motsvarigheter i buggning, IR-kodade utskrivter via punktkoder mm.mm. och se vad de svarar på samma.

Antar att detta enkla sätt borde få många att tänka till lite eftersom de troligtvis ser ned på det sätt som tidigare östtstater hade över sig, men knappast verkar fatta att vi är på g rakt in i.

Posted on: 2006/8/24 11:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Valstugorna - here we come
#9
Quote:
insinuationer om att jag var en paranoid extremist av något slag.


Det brukar heta så.

Jodå, i ungdomsförbunden i synnerhet finns de som David Icke talar om som "robotradikalerna"... jag vet av erfarenhet både från MUF, Vänstern och MP.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Valstugorna - here we come
#10


See User information
Jag mailade just alla SSUombudsmän i landet detta:

trött i fingrarna nu, maila gärna detta till alla moderater.

Massmaila inte, ta en person i sänder för att det ska kännas
som att just de måste svara på frågan, de kan inte strunta i
det för att de tänker att någon annan kommer att svara på det.

go vaken.se valkampanj ;D

------------------------------------------------------------------------

Hej!

Jag står i valet och kvalet nu, har lite
frågor som jag tycker är viktiga och som jag vill ha svar på
innan jag beslutar vad jag vill lägga min rost på.

1: Vill ni fortsätta exportera vapen till USA och andra
länder som aktivt forsvarar t.ex. Israels slakt av Libanon,
och indirekt hjalper dem att doda oskyldiga civila?

2: Stodjer ni Thomas Bodstroms arbete for att minska pa
det personliga integritetsskyddet, oka avlyssningen och
overvakningen? Han har ju åstakommit en hel del.
Se t.ex http://bodstrom.omfg.se for att folja utvecklingen
i Sverige. Vad vill ni gora for att starka individens frihet
och skydd mot integritetsintrång (d.v.s vända utvecklingen)?

3: Tycker ni att det ska vara offentligt vilka politiker som
är Frimurare? Jag tycker att det är relevant vilka politiker
som har sin lojalitet till andra intressen då det är otroligt
väldokumenterat att frimurare svär sin lojalitet till samfundet.

4: Tror du på den officiella amerikanska mytologin om att det vara
arabiska flygplanskapare som bombade New York den 11:e september 2001?
Vad vill ni gora for att sanningen ska komma fram, en sanning som
en 12åring skulle kunna se.

se t.ex. www.911truth.org, www.prisonplanet.com, www.9-11.se

5: Ar det nagonting som skulle hindra er fran att oppet kritisera
USA's och Israels utrikespolitik och låta detta vara en del av erat
valmanifest?

6: Vad är SSU's inställning till att när en vän intervjuade
Fredrik Reinfeldt och frågade honom hur det var på Bilderbergruppens
årliga mote (spelade in detta, jag har ljudfilerna i mp3 om ni vill ha)
så tillkallades polis och han fick inte längre ställa sina frågor?

Är detta en positiv utveckling av yttrandefriheten enligt SSU?

Ser fram emot era svar. Uteblivet svar tolkas som att ni vill
stodja eskaleringen av konflikten i mellanostern, USA's korståg
over varlden, minska den personliga integriteten, okad centralisering
av makt i varlden och minska de individuella ländernas suveränitet
m.m.

med vänlig hälsning och tack for er tid.

Posted on: 2006/8/24 15:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Valstugorna - here we come
#11


See User information
Ser fram emot att se vad de svarar (om de svarar)!

Posted on: 2006/8/24 15:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Valstugorna - here we come
#12


See User information
Mycket bra frågor SpaceCase!

Posted on: 2006/8/24 15:22
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Valstugorna - here we come
#13
intressant.

ja har snackat med ett gäng journalister o politiker genom åren.
aldrig har någon hört talas om varken skull & bones eller bilderberg

med ett undantag då ja o micro snackade med en #nej till emu" snubbe här i gbg han hade hört talas om bilderberg
men såg det bara som en diskutionsgrupp

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Valstugorna - here we come
#14
Ja det är skrämmande om det förhåller sig så att folk är så omedvetna om Bilderberg gruppen. Men, jag tror att de som säger sig inte veta, t ex journalister och liknande, MEDVETET låtsas att de inte vet eller förstår. Allt för att mörka,...skulle tro att det ligger till så faktiskt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Valstugorna - here we come
#15
I dagens GT kan man läsa att poltikerna tillsatt en "kommandostyrka" för att vakta valafficher och valstugorna emot det stora "hotet emot demokratin" - åverkan. ??(!)??

Man vet inte om man skall skratta, skämmas eller gråta!?

Hahahahahahahah....!!!!


http://expressen.se/?a=665730

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Valstugorna - here we come
#16


See User information
Sluta för en gång skull att fokusera på problemen BORTANFÖR Sveriges gränser och ta tag i det vi dagligen brottas med i Sverige!

Mina förslag till valstugefrågor:

7. Vad vill Ni göra mot den eskalerande brottslighetsökningen de senaste 30 åren?
Földfråga: Är Ni för ett stopp för invandringen?

8. Vad tänker Ni göra för att hindra den enorma rotlösheten bland folket i landet, utslagning av svaga samt utskänkningen av svensk industri och infrastruktur till multinationella företag?
Följdfråga: Arbetar Ni för att hindra den enorma Feminist och Homopropaganda i skolor, medier samt i den Politiska debatten?

Posted on: 2006/8/25 13:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Valstugorna - here we come
#17


See User information
Vilket är bäst, att rösta blankt eller att inte rösta alls?.

jag rev ner en moderat skylt igår, såg ingen komandostyrka.
(ja jag är en liten meningslös ligist jävel. spärra in mig. )

Posted on: 2006/8/25 15:55
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Valstugorna - here we come
#18


See User information
rösta inte alls, ge dem ej makten. Skratta åt politiken och dess värdelöshet.

Posted on: 2006/8/25 15:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Valstugorna - here we come
#19


See User information
bennybear....

"7. Vad vill Ni göra mot den eskalerande brottslighetsökningen de senaste 30 åren?
Földfråga: Är Ni för ett stopp för invandringen?

8. Vad tänker Ni göra för att hindra den enorma rotlösheten bland folket i landet, utslagning av svaga samt utskänkningen av svensk industri och infrastruktur till multinationella företag?
Följdfråga: Arbetar Ni för att hindra den enorma Feminist och Homopropaganda i skolor, medier samt i den Politiska debatten?"

Mitt svar på båda frågorna:

Att stoppa invandringen är imho att hälla vatten på kvarnen på vår lilla del i en ökande global motsättning mellan (främst) arabvärlden och västvärlden.

Att hindra "feminist och homopropaganda" innebär samma sak - ÖKAD POLARITET. Klyftorna ökar. Vi kommer ingen vart utan gasar hårdare mot betongväggen som finns någonstans, lite längre fram.


LÖSNINGEN (my five cents):

Släpp alla illusioner (baserade på RÄDSLOR).

Vi är inte svarta, vita, gula, blå, araber, kameler, gula etc,

Vi är MÄNNISKOR. Som bor på JORDEN. Som är en del av ett SOLSYSTEM, som är en del av en GALAX.

Vidga perspektivet några ljusår. Öppna hjärtchakrat,
se att det inte finns några fundamentala skillnader mellan oss människor. Inse att det finns starka egobaserade intressen i att öka polariteten och klyftorna mellan oss människor.

WE HAVE ONE PLANET (whose ecosystem is dying because the focus is on all this b#¤%"#¤%shit duality).

WE ARE ONE PEOPLE (who are being slaughtered in mass because the focus is on all this b#¤%"#¤%shit duality).

WAKE UP

MOVE FROM ONENESS TO DUALITY. NOW. PLEASE.

(disclaimer, dualitet är dock något högst nödvändigt i en naturlig process mot ett globalt ökat medvetandetillstånd, det är helt naturligt att USA och västvärldens samhälssstrukturer sannorlikt brakar samman. Har pajen i kylskåpet blivit rutten så kastar man sannorlikt ut den o bakar en ny.)

Posted on: 2006/8/25 16:36

Edited by SpaceCase on 2006/8/25 17:07:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Valstugorna - here we come
#20


See User information
Jag filmade en hel del i valstugorna, men det kommer att ta ett tag innan jag får upp det på vaken.

Många var dock positiva till vårt arbete och tyckte at frågorna var intressanta.

Posted on: 2006/8/25 17:26
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Valstugorna - here we come
#21

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Valstugorna - here we come
#22


See User information
ser fram emot att se dem! upp med dem snarast :)

Posted on: 2006/8/25 18:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Valstugorna - here we come
#23


See User information
Hallådärja, jag är från Jupiter och har bott där mina senaste 173 liv där jag har ätit konstiga bokstavskombinationer till frukost, lunch och middag, nej lol skojar.

Jag bor f.n. i Amsterdam, har bott 2.5 år i Malmö innan dess och sett en oroande utveckling där, jag förstår precis vad du menar.

Allt är en fråga om perspektiv.

Ser man det från ett dualistiskt perspektiv, ja då blir det vi och dom.

Ser man det från ett enhetsperspektiv, dit vi är på väg i stor skala, vare sig vi vill det eller inte, så kan man se saker annorlunda.

Jag har sett samhällen som fungerar utan pengar, där enhet är viktigast (rainbow, vissa ekobyar etc). jag ser tendenser inom vissa samhällsgrupper där de första stegen mot ett enhetsmedvetande tas sakta men säkert. Fler och fler ekobyar poppar upp, etc...Saker händer....consciousness of Ethics (kommande agendan) kommer att köra över consciousness of Power (rådande agendan).

Om du fortsätter att se allting som vi och dom, svart och vitt, så drar du ditt strå till stacken för att se till att vibrationsfrekvensen inte höjs, du gör ett val att stanna där du är.

Om du istället försöker shifta till att inse att alla är en, (t.om vetenskapen har hittat det energifält som binder oss samman, vårat biologiska internet, har dock inte länk just nu,) inse att dualism är en illusion, att vi är här, tillsammans, på en planet vi måste ta hand om tillsammans, när den insikten har nått en, ändras hela ens verklighet.

Med detta säger jag inte att man inte ska blunda för vad som händer i sin omgivning, global warming, big brother, kultur och ras-motsättningar, absolut inte, förberedelse är väldigt bra och säkerligen nödvändigt i vissa fall.

Men jag säger att det är upp till dig om du vill förändra någonting och att bygga murar kommer aldrig att förändra någonting annat än att dualiteten växer sig starkare, och med det knaset...

Jag har gått igenom de för en 40-talistsvensson mest läskiga kvarter, mitt i natten, ensam, jag bor i ett område där det blandas holländare och invandrare. Jag är själv invandrare (svensk i holland). Jag har stött på jävligt tvivelaktiga personer många gånger (dock inte här, här är det en betydligt behagligare stämning mellan holländare, invandrare av olika grupper). Jag är 100% övertygad om att min inställning, sprid kärlek, har räddat mig fler än en gång. Rädsla är ENERGI, kärlek är ENERGI, känn kärlek och du resonerar kärlek, folk känner av den, du blir inget hot, det blir ingen egokamp, det finns ingen konflikt längre.

Det viktiga är inte det som sker utanför oss, utan förändringarna vi gör inom oss. Verkligheten skapas med tanken. "Verkligheten" är kort och gott inget annat än energi som vibrerar i olika frekvenser, vår hjärna gör det tredimensionellt, det som kommer in i dina ögon är 2D och uppochnervänt, har du tänkt på det nångång? Ändra din programmering, dina tankemönster, och du ändrar en liten bit av det kollektiva medvetandet.

Ju fler som gör detta, desto starkare växer sig det nya medvetandet, och det går fort nu... tillslut slår det över, ungefär
som när en damm spricker...det kommer igenom några droppar till en början, till slut har den gamla dammen försvagats...till den grad att den rämnar och det stagnerade vattnet tillåts att flöda fritt.

Posted on: 2006/8/25 19:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Valstugorna - here we come
#24
SpaceCase!

I like your explanation! För mig framstår det som du kommit långt i din själsliga och mentala utveckling.

Beökte Holland i somras och blev jävligt kluven! Framförallt p.g.a. alla de som rökte som maniacs... iofs mest turister som crashade i och utanför coffeshops eftersom de p.g.a. sina hemländers restriktiva lagar nu plötsligt försökte röka retroaktivt så att säga.

De ursprungliga holländarna verkade ha en mer sansad iställning till legaliseringen men jag kunde inte riktigt bestämma om jag hamnat i ren hippienostalgi eller ett Matrix...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS